Hoe zorg je ervoor dat een product succesvol is en blijft? Dat is de vraag waar het in deze HBO Module Productmanagement en Organisatie om draait. Je neemt hierbij alle stappen door, van productontwikkeling, -positionering en haalbaarheidsanalyse tot het actief marketen van het product. Daarbij leer je de sterke en zwakke punten van het product en de marketingstrategie kennen en ontdek je hoe je het product het beste vorm kunt geven.
Doelgroep
Je werkt als productontwikkelaar of marketeer aan de ontwikkeling en verspreiding van producten. Je wilt je kennis op het gebied van productmanagement versterken om ervoor te zorgen dat je product een succes wordt en blijft.
Aanpak
In dit programma ontwikkel je je op marketinggebied. Je vergelijkt je productideeƫn met de visie van de organisatie en zorgt ervoor dat deze eenheid uitstralen. Je weet hoe je je product kunt testen en aanscherpen voordat je het op de markt brengt. Ook kun je bijsturen bij een veranderende markt. Zo zorg je ervoor dat je product altijd gewild blijft onder de doelgroep.
Klassikaal, e-learning of virtual classroom
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.
Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.
Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent Ć©n digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina op onze website.