CEDEO meet hoge klanttevredenheid

Hoge klanttevredenheid maatwerkopleidingen NCOI

CEDEO heeft onlangs opnieuw onderzoek gedaan naar de klanttevredenheid van de incompany- en maatwerkopleidingen van NCOI Opleidingsgroep. In dit onderzoek wordt de aantoonbare tevredenheid van bedrijven en organisaties gemeten onder de inkopers van opleidingen en trainingen. CEDEO kent een klanttevredenheidcertificaat toe als ten minste 80% van de benaderde opdrachtgevers ‘tevreden’ tot ‘zeer tevreden’ is. Wij zijn er trots op te kunnen melden dat NCOI dit jaar een score van 93,5% heeft behaald.

Klanttevredenheid
CEDEO ondervraagt opdrachtgevers van opleidingen en trainingen op een aantal verschillende aspecten, waaronder het voortraject, het opleidingsprogramma en de uitvoering. Per aspect kunt u hieronder lezen waarover de opdrachtgevers van NCOI tevreden zijn. We laten dus de klant aan het woord.

Voortraject
Over het voortraject is 100% van de ondervraagden tevreden tot zeer tevreden. Een van de ondervraagden lichtte zijn antwoord als volgt toe: “Ik heb voor NCOI gekozen, omdat zij een beter voorstel hadden en er meer maatwerk mogelijk was.” Iemand anders meende: “Gesprekken over inhoud en opzet vinden plaats met een consultant en indien gewenst met de toekomstige trainer, wat als zeer positief wordt ervaren.”

Opleidingsprogramma
Het vooraf opgestelde opleidingsprogramma vinden opdrachtgevers duidelijk en goed afgestemd op hun vragen en wensen. Ze waarderen de ruimte die er is voor wijzigingen. Hier volgen enkele reacties van ondervraagden:

  • “De offerte was precies zoals afgesproken, en is na onderhandeling wat aangepast.”
  • “We hebben een offerte gekregen en hebben een aanpassing erin besproken. NCOI heeft zich hier keurig aan gehouden.”

Uitvoering
Men is vol lof over de invulling van de trainingen, die als afwisselend worden ervaren en goed zijn afgestemd op de organisatie. De training sluit goed aan bij de werkzaamheden. Er worden veel praktijkcases behandeld en aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt de stof behandeld. Men geeft aan dat de tussentijdse evaluaties als zeer prettig worden ervaren en dat dit in sommige gevallen tot bijstelling van het traject leidt. Een reactie van een van de ondervraagden: “De uitvoering was zeer compleet en afwisselend. Van tevoren kreeg men huiswerk, dat tijdens de les aan de orde is gesteld.”

Opleiders
Een overgrote meerderheid van de ondervraagden prijst de docenten van NCOI om hun inhoudelijke en didactische kwaliteiten. Enkele reacties:

  • “Ze zijn kundig en hebben ervaring met de praktijk, maar kunnen ook aansluiting vinden bij de groep studenten.”
  • “Ik kan de trainers omschrijven als bekwaam, professioneel en ervaren. Ze zijn goed in staat de vertaalslag naar de praktijk te maken.”
  • “Ik ben uitermate tevreden over de kwaliteit van de trainer, de wijze van presenteren, maar ook de communicatie tussen hem en mij verloopt zeer plezierig.”

Trainingsmateriaal
De respondenten zijn te spreken over het gebruikte lesmateriaal, dat bestaat uit boeken en syllabi. Enkele reacties van ondervraagden over het trainingsmateriaal:

  • “Samen met de trainer is een syllabus samengesteld. Helemaal custommade. Ik ben zeer tevreden.”
  • “De online leeromgeving (e-Connect) is erg handig. De docent zet PowerPoint-presentaties en extra informatie erop en dat bevalt goed.”
  • “Men kan voorwerk doen op de website. Heel goed verzorgd.”
  • “Vergeleken met andere opleiders doet NCOI het goed.”

Natraject
Voor zover dit aan de orde was, geven de ondervraagden aan tevreden te zijn over het natraject. Enkele reacties van ondervraagden:

  • “Ik heb een schriftelijk verslag gekregen van de trainer, dat we daarna hebben besproken. Dit was prettig.”
  • “De doelen die we aan de voorkant hebben gesteld, zijn aan de achterkant zichtbaar.”
  • “Ik kan de resultaten zien in de stukken die ik ontvang. Ik kan heel goed zien waar verbeteringen in zitten.”

Organisatie en Administratie
Over de organisatie en administratie van NCOI zijn alle ondervraagden het eens, die is in orde. NCOI is flexibel en duidelijk in de communicatie. Een aantal reacties van ondervraagden:

  • “De planning kan altijd worden aangepast. Ze zijn flexibel in kwantitatieve zin, extra lessen, maar ook in de aanpassing van de leerstof, zodat men zich beter kan voorbereiden op het examen.”
  • “Er is goed overleg, alles wordt keurig verwoord en nagekomen.”
  • “Ze attenderen ons op tijd over wijzigingen en dergelijke.”

Relatiebeheer
Het contact dat ondervraagden met hun contactpersoon van NCOI hebben tijdens het trainingstraject beoordelen zij als positief. Een van de ondervraagden ligt zijn waardering als volgt toe: “Open, spontaan en meedenkend.” Iemand anders zei: “Het contact dat ik eens in het kwartaal heb, kan ik omschrijven als professioneel en betrokken.” 

Prijs-kwaliteitverhouding
Over het algemeen verhoudt de prijs die NCOI voor de opleidingen en trainingen hanteert zich tot de kwaliteit die wordt geleverd. Op de vraag of men NCOI aan zou willen bevelen bij andere bedrijven, is het antwoord unaniem positief. Een van de ondervraagden licht zijn beoordeling als volgt toe: “NCOI hanteert een marktconforme prijs, wat voor mij voldoende is om voor hen te kiezen.” Iemand anders meent: “Als ik NCOI vergelijk met anderen, hanteren ze een redelijk prijsniveau. NCOI is in ieder geval niet de duurste.”

Tevredenheid opleiding/samenwerking totaal
NCOI wordt geprezen om de klantgerichtheid en het meedenken van zowel de accountmanager als de trainers. Enkele reacties naar aanleiding van deze beoordeling:

  • “Ze kunnen zich verplaatsen in het bedrijf waar ze zijn ingehuurd. De trainers proberen de vertaalslag te maken naar onze praktijk, wat goed lukt omdat het praktijkmensen zijn. Dit spreekt aan.”
  • “Ook de administratieve kant, het projectmanagement is goed geregeld, duidelijk, accuraat en efficiĆ«nt.”
  • “Het zijn korte lijnen, vooraf is duidelijk wie waar verantwoordelijk voor is.”

Voor InCompany

Gratis studiegids thuis ontvangen?

Nu aanvragen!

Onze website maakt gebruik van cookies.