Vakopleiding
NVAO geaccrediteerd
NIMA B Consumentenmarketing is al jarenlang de belangrijkste opleiding voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen op het gebied van consumentenmarketing. De opleiding is volledig actueel en gaat in op alle moderne manieren waarop organisaties de consument kunnen benaderen zoals communicatiekanalen en on- en offline marketingchannels. Juist de directe relatie met de consument wordt steeds belangrijker door de sterkere communicatie via online kanalen. Daarnaast leer je een concreet marketingplan schrijven, implementeren en evalueren. Je wordt uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens. Deze vakopleiding wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Met een NIMA-diploma toon je je kennis, vaardigheden en werkervaring aan. NIMA-diploma’s worden sterk gewaardeerd door het bedrijfsleven en met een NIMA-diploma zet je dan ook een hele mooie stap in je carrière.
Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner SRM. SRM is door NIMA benoemd als Education Partner. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat deze opleiding voldoet aan de eisen van NIMA. Door deze samenwerking kunnen wij je ideaal voorbereiden op de officiële NIMA-examens.
Je bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing van een consumentenmerk of -product. Of je bent betrokken bij het commercieel beleid hiervan. Je werkt op operationeel en tactisch (planmatig) niveau en je wilt doorgroeien naar een hogere functie in de consumentenmarketing. Met deze opleiding kun je het officiële NIMA-diploma behalen.
In 2 modules ontwikkel je je tot specialist consumentenmarketing. Dit doe je zelfstandig via e-learning en via klassikale bijeenkomsten. Om tot een marketingplan te komen verdiep je je in de ondernemingsstrategie, marktkansen en klantonderzoek. Je ontdekt welke onderzoeksmethoden je kunt gebruiken en hoe je tot een positionering komt die bij jouw organisatie past.
Ongeveer 3-5 uur per bijeenkomst.
Deze NIMA-opleiding is ingeschaald op niveau 6 van het NLQF (vergelijkbaar met Bachelorniveau).
Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Als werknemer kun jij aantonen wat je waard bent op welk niveau. Als werkgever geeft het inzicht in het niveau van werknemers en de waarde die hun kwalificaties hebben, vergeleken met andere kwalificaties. Hierdoor kun je de juiste mensen aannemen en de juiste scholing bieden. Het NLQF kent 8 niveaus en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid.
Met deze inschaling haal jij dus een waardevol diploma op aantoonbaar NLQF 6-niveau.
Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.
Volg deze opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
Na het behalen van je diploma NIMA B Marketing mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende marketingtitel Senior Marketing Professional (SMP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-marketeers.
Om tot een marketingplan te komen verdiep je je in de ondernemingsstrategie, marktkansen en klantonderzoek. Je ontdekt welke onderzoeksmethoden je kunt gebruiken en hoe je tot een positionering komt die bij jouw organisatie past. Met de kennis en vaardigheden die je in deze 2 modules opdoet, ben je uitstekend voorbereid op het afsluitende NIMA-examen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
Het NIMA-examen bestaat uit 2 delen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Consumentenmarketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
De examens leg je af bij NIMA. Bij een voldoende beoordeling hiervan behaal je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Consumentenmarketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Dit register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.