Marketingtech en Innovatie (SRM MKT C)
4 maanden - Op de hoogte van alle technologische ontwikkelingen in de marketing
- Klassikaal of online
- 5 verschillende leslocaties
- Duur 4 dagen
In het kort
Als marketingprofessional is het van belang dat je op de hoogte bent van de laatste technologische ontwikkelingen binnen het vakgebied. Denk aan de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) en het gebruik van (social) media als een belangrijk communicatiemiddel. Tijdens de vakopleiding Marketingtech en Innovatie (SRM MKT C) met SRM-kwaliteit leer je deze middelen strategisch te gebruiken bij het identificeren en boeien van je klant. Je gaat aan de slag met contentcreatie en bekijkt welke contentvormen het meest relevant zijn voor jouw organisatie. Zo weet je straks precies welk middel je via welk kanaal kunt inzetten om je doelgroep te bereiken, nu en in de toekomst.
Als marketingprofessional is het van belang dat je op de hoogte bent van de laatste technologische ontwikkelingen binnen het vakgebied. Denk aan de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) en het gebruik van (social) media als een belangrijk communicatiemiddel. Tijdens de vakopleiding Marketingtech en Innovatie (SRM MKT C) met SRM-kwaliteit leer je deze middelen strategisch te gebruiken bij het identificeren en boeien van je klant. Je gaat aan de slag met contentcreatie en bekijkt welke contentvormen het meest relevant zijn voor jouw organisatie. Zo weet je straks precies welk middel je via welk kanaal kunt inzetten om je doelgroep te bereiken, nu en in de toekomst.
Je resultaat
- Je weet hoe je innovaties in de markt kunt gebruiken om je businessmodel, producten of diensten te verbeteren
- Je leert gebruik te maken van Business Intelligence (BI) als strategisch instrument
- Je raakt op de hoogte van trends in data en AI, zoals ChatGPT, en leert hoe je hier gebruik van kunt maken binnen je organisatie
- Je kunt innovaties vormgeven, implementeren en aansturen en de resultaten evalueren
- Je leert effectieve digitale taal en beeldtaal in te zetten binnen de communicatieplannen van jouw organisatie, zodat je mee kunt gaan met de online ontwikkelingen op het gebied van communicatie
Doelgroep
Je werkt als communicatie- of marketingprofessional en je wilt je op strategisch niveau ontwikkelen op het gebied van innovaties als AI binnen de marketing.
Deze Masterclass wordt aangeboden op C-niveau. Niveau C is het niveau voor medior en senior professionals die hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.
Aanpak
In dit programma leer je hoe je innovaties zo soepel mogelijk kunt doorvoeren op elk niveau. Daarnaast stap je in de wereld van artificial intelligence en andere innovaties in data en tech die relevant zijn binnen de marketing. Je leert om te gaan met de voor- en nadelen van de digitalisering van bedrijfscommunicatie, zoals effectieve beeldtaal en contentcreatie, maar ook fake news en desinformatie. Door je kennis van innovatiemodellen te verdiepen kun jij mogelijke risico's op voorhand signaleren. Vervolgens leer je tussentijdse evaluaties uitvoeren, waarmee je de uitrol van innovaties tijdig kunt bijsturen.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een opleiding met SRM-kwaliteit goed te combineren met een baan en een druk privéleven.
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.
De investering die jouw carrière vooruit helpt
Meer weten over de kosten van deze opleiding? Vraag dan een persoonlijk kostenoverzicht aan, volledig afgestemd op jouw opleidingswensen.
Wat ga je leren?
Studieprogramma
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Conceptontwikkeling en Marketinginnovatie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)
- Innovatie: proces en resultaten
- Product- en dienstinnovatie
- Naar een excellente klantervaring
- Procesinnovatie
- Conceptontwikkeling en design thinking
- Duurzame innovatie
- Business model innovatie
- Effectief innoveren
(4 bijeenkomsten)
- Update trends in data, tech, online, AI, GPT
- Social media, platformen en community's
- Business Intelligence, management data & datawarehousing
- Customer Journey en Marketing KPI's
- Artificial Intelligence, algoritmen en bias
- (Generatieve) AI, marketing en contentcreatie
- Strategische AI Marketing Canvas
- Dashboarding en datavisualisatie
Certificaat
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Marketingtech en Innovatie (SRM MKT C)’.
Jouw investering in één overzicht
Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.
Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.
Studie- en lesmateriaal
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:
- Boeken, readers en werkboeken
- Toegang tot het online leerplatform
Bovenop deze kosten brengen wij reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
*Arrangement- & locatiekosten
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.
Bekijk beschikbare startdata!
Bij NCOI kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.
Eerstvolgende startdatum

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?
Heb je vragen over deze opleiding of een andere opleiding van NCOI? Wij geven je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Gratis en vrijblijvend. Op basis van jouw huidige loopbaan en ambities kijken wij samen met jou wat de best passende opleiding is. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Volg deze opleiding met jouw opleidingsbudget
Heb jij een opleidingsbudget via je werkgever? Dan krijg je dit elk jaar opnieuw. Zonde dus om je budget van dit jaar te laten verlopen. Laat je ontwikkeling op kosten van de werkgever niet links liggen! Schrijf je nu alvast in voor een startmoment in 2026 en ga sterk van start met je voornemens het komende jaar.

Onze unieke NCOI-methode
Je wilt graag een opleiding volgen, maar hoe doe je dat naast je drukke baan en privéleven? Met onze unieke NCOI-methode gaat dat lukken. Onze opleidingen zijn flexibel ingericht, met handige modules die je stapsgewijs en op eigen tempo kunt volgen. Jouw werkpraktijk staat centraal, zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Bij NCOI volg je altijd de kortste en meest efficiënte route naar een waardevol diploma. Zo wordt leren interessanter en dus plezieriger.
