Klantgericht Telefoneren

Een praktijkgerichte 2-daagse training

Niveau
Training
Duur 2 maanden
Vakgebied Communicatie
Opleidingsvarianten Dag
Bel ons: 035 6400 411
Download brochureDirect inschrijven

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?

Op basis van uw huidige loopbaan en uw leerdoelen geven wij u graag een persoonlijk opleidingsadvies. Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Vraag een opleidingsadvies aan

Opleidingsinformatie

Algemeen
De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel dat we bijna allemaal dagelijks gebruiken. Maar zakelijk communiceren op een enthousiaste, professionele manier is lang niet altijd eenvoudig. Uit onderzoek blijkt dat een goed professioneel eerste contact per telefoon zeer belangrijk is voor de beeldvorming van een organisatie. Tijdens deze praktijkgerichte training leert u dan ook wat klantgericht telefoneren betekent en hoe u dit goed kunt uitvoeren.

Uw resultaat

Na deze boeiende en praktijkgerichte training voert u effectieve en klantgerichte telefoongesprekken. U heeft geleerd om goed naar klanten te luisteren, maar ook om de regie in het gesprek te nemen. Op deze manier krijgt de klant vertrouwen in uw organisatie.

Doelgroep

De training is bedoeld voor iedereen die geregeld zakelijke telefonische contacten onderhoudt.

Doel en opzet

In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. De nadruk ligt op oefenen, onder andere met rollenspelen. We staan uiteraard stil bij de speciale mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren: zo haalt u er na de training uit wat erin zit. U ontvangt persoonlijke, grensverleggende feedback, ook over uw sterke kanten. Alle oefeningen betreffen de telefonische praktijk, 'inbound' dan wel 'outbound'. Zo komen alle facetten van uw dagelijkse praktijk aan de orde. Na de training bent u voorbereid op alles wat er in telefoongesprekken kan gebeuren.
U kunt zelf praktijksituaties inbrengen en zult merken dat u ook leert van de visies van uw mededeelnemers, die vaak uit andere branches komen.
Tijdens het gehele trainingstraject en nog enkele weken daarna heeft u toegang tot de online leeromgeving e-Connect.
De maximale groepsgrootte bij deze training is 12 personen.

Programma

Programma

In deze praktijkgerichte training wordt aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:

Klantgerichtheid

  • Wat verwacht de klant van een klantgerichte telefoonbehandeling?
  • De regels van zakelijk telefoneren

Zakelijk telefoneren

  • Uitgangspunten van zakelijke telefonische communicatie
  • Telefoonetiquette
  • Telefoonalfabet
  • De vriendelijke begroeting
  • Professioneel doorverbinden
  • Professioneel afsluiten van het gesprek

Telefonische gesprekstechnieken

  • Vraag- en luistertechnieken
  • Inventariseren wat de klant wil
  • Klantgericht formuleren

Lastige gesprekken

  • Lastige telefoongesprekken
  • Omgaan met klachten en ontevreden klanten
  • Omgaan met emoties
Planning

Mogelijke startmomenten en locaties

U kunt zich inschrijven voor de variant van uw keuze. De definitieve locatie met adresgegevens is zo’n drie weken voor aanvang van de opleiding of training bekend. U kunt wel alvast een aantal van onze meestgebruikte leslocaties bekijken.

Wanneer wilt u starten?

Gekozen filters:
Alle filters herstellen
Er zijn geen resultaten beschikbaar die voldoen aan de gekozen filters

  • Startmoment
  • Variant
  • Locatie
Lesrooster
Kosten

Kosten

Trainingskosten: € 1.190,-
Trainingsmateriaal: € 30,-
Locatie- en Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen

Klantgericht Telefoneren

Een praktijkgerichte 2-daagse training

Niveau
Training
Duur 2 maanden
Opleidingsvarianten Dag
Download brochureDirect inschrijven

Leer ons beter kennen

Slide 1: Video

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichtingsbijeenkomsten

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijk advies.

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijk advies.

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijk advies.

Data en aanmelden
Slide 3: Erkende Kwaliteit

De erkende kwaliteit van NCOI

De erkende kwaliteit van NCOI

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk
denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk
denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.




De erkende kwaliteit van NCOI

Lees meer
Slide 4: Testimonial Docent

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

"Als docent haal ik mijn voldoening uit het…’’

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent

Lees meer

Gratis studiegids thuis ontvangen?

Nu aanvragen!

De voordelen van NCOI

Onze website maakt gebruik van cookies.