Met sterke acquisitie loopt u geen klant meer mis

Om het doel van uw bedrijf te kunnen realiseren, is verkopen het allerbelangrijkste. De mensen om u heen zijn waarschijnlijk beter af wanneer zij gebruikmaken van uw dienst of product. En zonder hen heeft uw organisatie eigenlijk geen bestaansrecht. Meestal komen klanten niet zelf op u af. Misschien omdat u niet ‘opdringerig’ genoeg bent of simpelweg omdat de mensen nog niet bekend zijn met uw product. Een sterke acquisitie zorgt ervoor dat u klanten aantrekt en hen ervan overtuigt dat zij beter af zijn door gebruik te maken van uw product of dienst.
 
Een duwtje in de juiste richting
Wanneer mensen iets willen gaan kopen waar ze nog niet veel vanaf weten, is het fijn als zij om advies kunnen vragen. Het beslissingsproces van een klant is te beïnvloeden en vaak willen klanten ook een zetje in de juiste richting, zodat ze daadwerkelijk een beslissing durven te nemen. Als verkoper is het belangrijk dat u zich realiseert dat uw potentiële klanten echt hulp willen en dat eerlijk advies het belangrijkst is. Het gaat bij verkopen niet om u, maar om uw klant.
 
Online verkopen combineren met offline acquisitie
Zodra u uw product of dienst online gaat aanbieden, is een goede salespagina de basis. Via sociale media en webinars kunt u extra traffic genereren naar uw website. Vergeet daarbij niet dat persoonlijk contact toch vaak het meest effectief is. U kunt dus uw producten of diensten online aanbieden, maar combineer dit met een telefonisch of persoonlijk gesprek voor de perfecte klantbinding. Op deze manier kunt u naar de verwachtingen van de klant vragen en kunt u gericht advies geven. Hanteer onderstaande tips voor een sterk acquisitiegesprek:

  • Zorg dat mensen u en uw expertise kennen.
  • Neem de leiding in het gesprek door een bepaald stramien te volgen, zodat alles wordt besproken.
  • Zorg voor een gesloten einde van het gesprek en maak concrete afspraken, zodat beide partijen weten waar ze aan toe zijn. 

Zonder klant geen organisatie
Als ondernemer moet u blijven aantonen wat de toegevoegde waarde is van uw organisatie, zodat potentiële klanten op uw organisatie afkomen en gebruik willen maken van uw product of dienst. NCOI heeft een uitgebreid aanbod aan opleidingen en trainingen op het gebied van Marketing en Sales, zodat u kunt zorgen voor een sterke acquisitie. Voor organisaties is het ook mogelijk maatwerktrainingen op dit gebied te volgen.
 
Bron: Frankwatching