NCOI Onderzoeksinstituut

Stimulating strategically aligned behaviour among employees (MBA/Management)

Veel lectoren zijn bezig met eigen onderzoek bij organisaties, genaamd een onderzoeksthema. Zowel studenten als organisaties kunnen bij een lopend onderzoeksthema aansluiten. Bent u als student of organisatie geïnteresseerd in dit thema? Neem dan contact met ons op!

Welke factoren verklaren dat sommige medewerkers meedoen aan de realisatie van strategische voornemens en andere niet of een stuk minder?

Design onderzoek: kwantitatief onderzoek - vragenlijst
Methoden: enquêtes
Analyse: multivariate analyse

Literatuurstudie:
  • Van Riel, C.B., Berens, G. and Dijkstra, M. (2009) Stimulating Strategically Aligned Behaviour Among Employees. Journal of Management Studies, 46(7), pp. 1197-1226.
  • Boswell, W.R. and Boudreau, J.W. (2001) How leading companies create, measure and achieve strategic results through ‘line of sight’. Management Decision, 39/10, pp. 851-859.
  • Boswell, W.R. (2007) Aligning employees with the organization’s strategic objectives: out of ‘line of sight, out of mind. The International Journal of Human Resource Management, 17:9, pp. 1489-1511.                                            
Kijk voor meer achtergrondinformatie bij de onderzoekslijn behorende bij dit thema: De praktijk van de strategie.
 
Opleiding Master of Business Administration (MBA)
Lector Dr. Meindert Flikkema
Betrokken lid Academic Board Prof. dr. Jan Eppink
Betrokken organisatie(s) Vrije Universiteit Amsterdam
Contactperso(o)n(en) organisatie(s)  
Onderzoekslijn De praktijk van de strategie
Aanvang onderzoek 18 september 2013