Menu

HBO Manager Servicedesk

Kort HBO-programma voor de aankomend servicemanager - 6 maanden

HBO Manager Servicedesk

Kort HBO-programma voor de aankomend servicemanager - 6 maanden

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Wilt u zich ontwikkelen tot manager servicedesk? In dit HBO-programma komen alle elementen aan bod die u als (aankomend) professioneel servicemanager nodig heeft. Zo verdiept u zich in de nieuwste inzichten binnen servicemanagement met ITIL® 4. U groeit met dit programma niet alleen op het gebied van IT-servicemanagement, maar ook op het gebied van leidinggeven en incident- en problemmanagement. Zo zorgt u voor verbeteringen op het gebied van klanttevredenheid en productiviteit en geeft u op een krachtige en inspirerende wijze leiding. Dit is het programma als u zich wilt ontwikkelen als een succesvol manager servicedesk.

Doelgroep

U bent of wilt zich graag ontwikkelen tot manager servicemanagement. U houdt zich bezig met beheer en de exploitatie van de IT-infrastructuur en het leveren van IT-services. U wilt zich hier verder in ontwikkelen, maar ook groeien op het gebied van leidinggeven. U bent op zoek naar praktische vaardigheden en kennis om de verantwoordelijke rol als leidinggevende op een goede manier in te vullen.

Vooropleiding

Dit programma wordt op HBO-niveau verzorgd. Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Doel en opzet

Het programma is zeer praktijkgericht. U gaat aan de slag met de kernbegrippen van de belangrijkste ITIL®-processen aan de hand van heldere schema’s. Daarnaast werkt u met (groeps)opdrachten en praktijkgerelateerde discussies, cases, checklists en best practices aan de toepassing van ITIL®. De ITIL®-modules zijn opgesteld volgens de eisen van de examens ITIL® 4 Foundation en ITIL® Practitioner, zodat u hier uitstekend op bent voorbereid. Daarnaast gaat u in op effectief leidinggeven aan de hand van zelfinzicht en bewustwording. U krijgt inzicht in uw eigen stijl van leidinggeven en ontwikkelt effectieve vaardigheden om te motiveren en gesprekken te voeren.

Voorbereiding en studiebelasting

Uw studiebelasting is ongeveer 5-7 uur per bijeenkomst.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

ITIL® 4 Foundation

(2 dagen)

Introductie ITIL® v4

Service Management: Key Concepts

  • Value and Value Co-Creation
  • Value: Service, Products, and Resources
  • Service Relationships
  • Value: Outcomes, Costs, and Risks

The Guiding Principles

  • The Seven Guiding Principles
  • Applying the Guiding Principles

The Four Dimensions of Service Management

  • Organizations and People
  • Information and Technology
  • Partners and Suppliers
  • Value Streams and Processes
  • External Factors and Pestle Model

Service Value System

  • Overview of Service Value System
  • Overview of the Service Value Chain

Continual Improvement

  • Introduction to Continual Improvement
  • The Continual Improvement Model
  • Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles

Overview of ITIL® Practices

  • Purpose of ITIL® Practices
  • The Continual Improvement Practice
  • The Change Control Practice
  • The Incident Management Practice
  • The Problem Management Practice
  • The Service Request Management Practice
  • The Service Desk Practice
  • The Service Level Management Practice

ITIL® Practitioner

(2 dagen)

  • De reis
  • Organizational Change Management (OCM)
  • Het doel
  • Communicatietechnieken
  • Opstellen roadmap
  • Meetinstrumenten
  • Controleren en bijsturen
  • Richtlijnen en best practices

Effectief leidinggeven

(2 dagen)

  • Zelfinzicht en bewustwording
  • Persoonlijke kernkwaliteiten en drijfveren
  • Ontwikkelen van zelfmanagement
  • Authentiek leidinggeven
  • Inspireren, binden en boeien van medewerkers
  • Bouwen aan effectieve teams
  • Constructief invloed uitoefenen op anderen
  • Sturing geven aan besluitvorming
  • Conflicten hanteren en weerstand overwinnen
  • Managen van veranderingen

Diploma

De afronding van de module Effectief leidinggeven bestaat uit een praktijkopdracht. Als u alle onderdelen met succes heeft afgerond, dan ontvangt u het diploma ‘HBO Manager Servicedesk’ van Hogeschool NCOI. U bent hiermee uitstekend voorbereid op de officiële examens. U schrijft zich hiervoor zelf in. Met deze examens behaalt u de officiële certificaten ITIL® 4 Foundation en ITIL® Practitioner.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 6 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 2 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur en 4 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Inschrijfgeld: € 100,-

Lesgeld: € 2.990,-

Studiemateriaal: € 150,- (per module)

Examenkosten: € 195,-

Reprorechten: € 15,-

Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is.

U kunt dit programma ook in 2 of 6 termijnen betalen.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

HBO Manager Servicedesk

Kort HBO-programma voor de aankomend servicemanager - 6 maanden

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.

Vraag de nieuwe studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de studiegids 2019-2020 aan of bekijk het vernieuwde aanbod op onze website.

Start nú met uw opleiding

Wilt u verder leren om nog beter te worden in uw werk of een volgende stap zetten in uw loopbaan? Dan is dit hét moment om uw ambities waar te maken, want in september starten weer veel van onze opleidingen en trainingen. Schrijf u nu in en start direct na de zomer met uw opleiding.

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.