Menu

Mail door

Het privacy statement van NCOI is van toepassing op dit formulier.

HBO Servicemanagement

HBO-programma voor het verbeteren van IT-service op basis van ITIL® - 2 maanden

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Bent u verantwoordelijk voor het inrichten van beheerprocessen in de IT? Met dit programma HBO Servicemanagement gaat u aan de slag met de concepten van ITIL® en verdiept u zich in IT-servicemanagement. U kijkt naar de concrete toepassing hiervan in organisaties en gaat zelf ook aan de slag met praktijkopdrachten in uw eigen werkomgeving. U wordt hierbij begeleid door ervaren professionals en kunt na dit programma direct aan de slag met het verbeteren van klanttevredenheid, verhogen van productiviteit en betere inzet van aanwezige kennis en vaardigheden.

Doelgroep

U houdt zich in de dagelijkse praktijk bezig met het beheer en de exploitatie van de IT-infrastructuur en het leveren van IT-services en u wilt zich ontwikkelen op HBO-niveau. U bent bijvoorbeeld een IT-medewerker of -manager. Of u bent een applicatie-, project-, proces- of businessmanager, die direct betrokken is bij de IT.

Vooropleiding

Dit programma wordt op HBO-niveau verzorgd. Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Doel en opzet

Het programma HBO Servicemanagement is zeer praktijkgericht. U gaat aan de slag met de kernbegrippen van de belangrijkste ITIL®-processen aan de hand van heldere schema’s. De ITIL®-theorie wordt inzichtelijk gemaakt met verschillende oefeningen. Daarnaast gaat u aan de hand van (groeps)opdrachten en praktijkgerelateerde discussies, cases, checklists en best practices diep in op ITIL® en de praktische toepassing. Zo worden de ITIL®-concepten concreet en kunt u deze direct gebruiken in uw werk. Tijdens het programma wordt u uitstekend begeleid door deskundige trainers met veel praktijkervaring met ITIL®. Het programma is volledig opgesteld volgens de eisen van de examens ITIL® 4 Foundation en ITIL® Practitioner, zodat u hier goed op bent voorbereid.

Voorbereiding en studiebelasting

Uw studiebelasting is ongeveer 5-7 uur per bijeenkomst.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

ITIL® 4 Foundation

  • Introductie ITIL® v4
  • Service Management: Key Concepts
  • Value and Value Co-Creation
  • Value: Service, Products, and Resources
  • Service Relationships
  • Value: Outcomes, Costs, and Risks
  • The Guiding Principles
  • The Seven Guiding Principles
  • Applying the Guiding Principles
  • The Four Dimensions of Service Management
  • Organizations and People
  • Information and Technology
  • Partners and Suppliers
  • Value Streams and Processes
  • External Factors and Pestle Model
  • Service Value System
  • Overview of Service Value System
  • Overview of the Service Value Chain
  • Continual Improvement
  • Introduction to Continual Improvement
  • The Continual Improvement Model
  • Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles
  • Overview of ITIL® Practices
  • Purpose of ITIL® Practices
  • The Continual Improvement Practice
  • The Change Control Practice
  • The Incident Management Practice
  • The Problem Management Practice
  • The Service Request Management Practice
  • The Service Desk Practice
  • The Service Level Management Practice

ITIL® Practitioner

(2 dagen)

  • De reis
  • Organizational Change Management (OCM)
  • Het doel
  • Communicatietechnieken
  • Opstellen roadmap
  • Meetinstrumenten
  • Controleren en bijsturen
  • Richtlijnen en best practices

Integrale eindopdracht

Met deze eindopdracht rondt u het HBO-programma af.

Diploma

Heeft u de eindopdracht afgesloten met een voldoende, dan ontvangt u het diploma ‘HBO Servicemanagement’ van Hogeschool NCOI.

U bent hiermee uitstekend voorbereid op de officiële examens. U schrijft zich hiervoor zelf in. Met deze examens behaalt u de officiële certificaten ITIL® 4 Foundation en ITIL® Practitioner.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 2 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 4 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Inschrijfgeld: € 100,-

Lesgeld: € 1.490,-

Studiemateriaal: € 350,-

Eindopdracht: € 195,-

Reprorechten: € 15,-

Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

HBO Servicemanagement

HBO-programma voor het verbeteren van IT-service op basis van ITIL® - 2 maanden

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.

Vraag de nieuwe studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de studiegids 2019-2020 aan of bekijk het vernieuwde aanbod op onze website.

Voorlichtingsbijeenkomsten

Tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten ontdekt u hoe het is om een opleiding te volgen bij NCOI. Bijvoorbeeld door de algemene presentatie bij te wonen. Of door een introductieles te volgen van een van onze docenten. Hierdoor krijgt u een goede indruk van de aanpak en opzet van een les. U kunt ook een persoonlijk adviesgesprek voeren met een van onze opleidingsadviseurs. De voorlichtingsbijeenkomsten worden georganiseerd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht.

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.