Menu
Uitklappen
Inklappen

Wilt u voor of na de zomer starten met deze opleiding?

Start voor de zomer

Iedere zomer actualiseren wij het opleidingsaanbod. Het studieprogramma kan bijvoorbeeld herzien worden. Hieronder kunt u met behulp van de knop aangeven of u de opleidingsvariant van voor de zomer wilt bekijken.

Start voor de zomer

Eerstvolgende startmomenten

06-05-2020, E-learning

E-learning, Inschrijven

16-05-2020, Amsterdam

Zaterdag, Inschrijven

Master in Marketingmanagement (MMM)

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor de innovatie en waardecreatie van je organisatie. Meer dan ooit draait het in de marketing om het personaliseren van content, het verhogen van de engagement met de doelgroep via online kanalen en het genereren van conversie. In deze NVAO-geaccrediteerde Master leer je onder leiding van ervaren topdocenten uit de praktijk hoe je data science inzet om de klantbeleving te vergroten en strategische inzichten vertaalt in praktische toepassingen. Ook onderzoek je hoe je trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing analyseert en gebruikt om de positionering van je organisatie te versterken. Deze Master is speciaal ontwikkeld voor werkenden en is goed te combineren met je werk en privéleven.

Kenmerken van een Masteropleiding bij NCOI

  • Grootste Masteropleider van werkend Nederland
  • Unieke aanpak, speciaal voor werkenden
  • Landelijke opleider met opleidingsplaatsen door heel Nederland
  • 1 avond per week of 1 dag in de 2 weken of e-learning
  • Uitstekend te combineren met gezin en werk
  • Beste prijs-kwaliteitverhouding
  • Topdocenten uit de praktijk
  • Nederlandstalige lessen
  • Officieel erkende Mastergraad
  • Officieel erkend door het ministerie van OCW en NVAO-geaccrediteerd

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van NCOI kunnen je opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet levenlanglerenkrediet. Zie LevenLangLerenKrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Doelgroep

Ben je ambitieus en wil je opgeleid worden op Masterniveau in strategisch marketingmanagement? Dan sluit deze Master daar naadloos op aan. De opleiding wordt voornamelijk gevolgd door professionals en managers die afkomstig zijn uit het brede vakgebied van marketing, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Voorbeelden hiervan zijn marketingmanagers, marketingcommunicatiemanagers, marketingconsultants en marketingprofessionals.

Toelatingsvoorwaarden

Je kunt deze Master volgen als je een HBO Bachelor- of academische opleiding hebt afgerond. Heb je dit niet, dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie NCOI University of Applied Sciences.

Doel en opzet

Met deze Master ontwikkel je je op het hoogste niveau. Je opleiding bij NCOI kenmerkt zich door de volgende aanpak:

Praktijkgericht

In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in je huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.

Specialisatiemogelijkheden

Naast de algemene onderdelen volg je een keuzeprogramma waarin je je verdiept in een richting die je aanspreekt. Zo ontwikkel je je niet alleen tot een breed onderlegde professional op het gebied van marketingmanagement, maar ontwikkel je je ook tot een specialist in het deelgebied van je keuze. Kijk voor een volledig overzicht van de specialisatiemogelijkheden in het programma.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

Programma 60 EC

Fase 1 Kernprogramma

  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Organisatiestrategie en marketing
    • Strategie vertalen naar marketingbeleid
    • Marketingproces
    • Strategische marketingplanning
    • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
    • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
    • Concurrentieanalyse
    • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
    • Distributiestrategieën
    • Marketingcommunicatie
    • Strategisch merkenbeleid
    • Inzet van media (RTV, online, print)
    • Direct marketing
  • Masterclass Online Marketing 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
    • Strategische aspecten van digitale marketing
    • Online branding
    • Digitale instrumenten en tactieken
    • Online klantacquisitie en CRM
    • Marketingdata en automated marketing
    • Implementatie van de digitale marketingstrategie
    • Social business en integratie
  • Masterclass Communicatiestrategie 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Positionering, branding en communicatie
    • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
    • Branding en creatieve ontwikkeling
    • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
    • Communicatieonderzoek
    • Online marketingcommunicatie
    • Public relations en voorlichting
    • Sponsoring en promoties
    • Direct-marketingcommunicatie
    • Persoonlijke verkoop en evenementen
    • On- en offline en geïntegreerde aanpak
    • Mediatypen en mediaspecialismen
    • Mediaplan en mediaselectie
    • Geïntegreerde marketingcommunicatie
  • Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Begrijpen van gedrag van consumenten
    • Omgevingsinvloeden
    • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
    • Motivatietheorie
    • Individuele besluitvorming
    • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
    • Het proces na aankoop
    • Consumentendiversiteit
    • Sociale klassen en lifestyles
    • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
    • Consumentenanalyse en strategie
    • Consumentengedrag, marketing en ethiek
    • (Online) marktonderzoek en ethiek

Fase 2 Topprogramma

  • 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Big-data-analytics in onze maatschappij
    • Inzet van big data in jouw organisatie
    • Big-datastrategie
    • Customer journey
    • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
    • Eigen data en open source data
    • Van data naar inzicht
    • Analytics en slimme tools
    • Predictive analytics in marketing
    • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
    • Privacy, wet- en regelgeving
    • Best practices (do’s and dont’s)
  • Masterclass Productdevelopment 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Kerninzicht in innovatiestrategie
    • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
    • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
    • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
    • Productdevelopment en executievermogen
    • Implementatie van innovatiestrategie
    • Managen van innovatie
    • Disruptive businessmodels
    • Digital disruption
    • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën
  • Specialisaties Master in Marketingmanagement (MMM) 6 EC
    • Masterclass Financieel Management
    • Masterclass Strategisch Management
    • Masterclass Strategisch Sales- en Accountmanagement
    • Masterclass Business Development
    • Masterclass E-commerce
    • Masterclass Persoonlijk Leiderschap
  • Praktijkopdracht 5 EC
  • Afstudeeropdracht 13 EC

Afstuderen

Je werkt stapsgewijs toe naar je afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maak je bovendien een praktische opdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. Je rondt je Masteropleiding af met een afstudeeropdracht gericht op de beroepspraktijk. Hiermee toon je aan dat je de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. Je kunt je afstudeeropdracht laten aansluiten bij je specialisatierichting. Zo geef je op basis van je eigen interesses en ambities vorm aan je opleiding.

Erkend getuigschrift

Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ van NCOI University of Business Studies. Je mag je dan Master in Marketingmanagement noemen en de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen. De programma’s van NCOI worden voortdurend geactualiseerd en staan onder toezicht van een onafhankelijke Academic Board. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW). Daarmee ontvang je van NCOI een officieel internationaal erkend getuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Wilt u voor of na de zomer starten met deze opleiding?

Iedere zomer actualiseren wij het opleidingsaanbod. Het studieprogramma kan bijvoorbeeld herzien worden. Hieronder kunt u met behulp van de knop aangeven of u de opleidingsvariant van voor of na de zomer wilt bekijken.

Start voor de zomer
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenoverzicht Ineens Per jaar
(2 termijnen)
Per kwartaal
 (8 termijnen)
Per maand 
(24 termijnen) (alleen voor particulieren)
Inschrijfgeld (eenmalig) € 150,- niet mogelijk niet mogelijk niet mogelijk
Cursusgeld € 15.990,- € 8.634,60 € 2.158,65 € 719,55
Studiemateriaal € 1.750,- € 945,- € 236,25 € 78,75
Project- en scriptiebegeleiding en diplomering € 2.990,- € 1.614,60 € 403,65 € 134,55
Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting

Kostenspecificatie Totale Masteropleiding (fase 1 en 2)

Inschrijfgeld (eenmalig) Ineens € 150,- Per jaar
(2 termijnen)
niet mogelijk Per kwartaal
(8 termijnen)
niet mogelijk Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
niet mogelijk
Lesgeld Ineens €15.990,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 8.634,60 Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 2.158,65 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 719,55
Studiemateriaal Ineens € 1.750,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 945,- Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 236,25 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 78,75
Project- en scriptiebegeleiding
en diplomering
Ineens € 2.990,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 1.614,60 Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 403,65 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 134,55
Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting.

Bij betaling ineens is 8% korting inbegrepen. Indien u in termijnen betaalt vervalt de korting. Betalen per maand is alleen mogelijk voor particulieren. 

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Master in Marketingmanagement (MMM)

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Virtuele Open Dag NCOI

Virtual classroom en e-learning

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan hebben veel onderwijsinstellingen tijdelijk de deuren van hun leslocaties gesloten. Ook bij NCOI Opleidingen heeft jouw gezondheid en die van onze medewerkers de allerhoogste prioriteit. Maar onze opleidingen gaan wel gewoon van start. Je kunt daarbij kiezen uit 2 varianten: de klassikale variant (tijdelijk via virtual classroom) of de e-learning variant met switchgarantie.

Studiegids 2019-2020 NCOI

Vraag de studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020 aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.