Menu

Master in Marketingmanagement (MMM)

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Master in Marketingmanagement (MMM)

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als marketingmanager bent u verantwoordelijk voor de innovatie en waardecreatie van uw organisatie. Meer dan ooit draait het in de marketing om het personaliseren van content, het verhogen van de engagement met de doelgroep via online kanalen en het genereren van conversie. In deze NVAO-geaccrediteerde Master leert u onder leiding van ervaren topdocenten uit de praktijk hoe u data science inzet om de klantbeleving te vergroten en strategische inzichten vertaalt in praktische toepassingen. Ook onderzoekt u hoe u trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing analyseert en gebruikt om de positionering van uw organisatie te versterken. Deze Master is speciaal ontwikkeld voor werkenden en is goed te combineren met uw werk en privéleven.

Kenmerken van een Masteropleiding bij NCOI

  • Grootste Masteropleider van werkend Nederland
  • Unieke aanpak, speciaal voor werkenden
  • Landelijke opleider met opleidingsplaatsen door heel Nederland
  • 1 avond per week of 1 dag in de 2 weken of e-learning
  • Uitstekend te combineren met gezin en werk
  • Beste prijs-kwaliteitverhouding
  • Topdocenten uit de praktijk
  • Nederlandstalige lessen
  • Officieel erkende Mastergraad
  • Officieel erkend door het ministerie van OCW en NVAO-geaccrediteerd

Gunstige financiering

Betaalt u het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van NCOI kunnen uw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet levenlanglerenkrediet. Zie LevenLangLerenKrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Doelgroep

Bent u ambitieus en wilt u opgeleid worden op Masterniveau in strategisch marketingmanagement? Dan sluit deze Master daar naadloos op aan. De opleiding wordt voornamelijk gevolgd door professionals en managers die afkomstig zijn uit het brede vakgebied van marketing, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Voorbeelden hiervan zijn marketingmanagers, marketingcommunicatiemanagers, marketingconsultants en marketingprofessionals.

Toelatingsvoorwaarden

U kunt deze Master volgen als u een HBO Bachelor- of academische opleiding heeft afgerond. Heeft u dit niet, dan kunt u ook instromen met een 21+ toets. Zie NCOI University of Applied Sciences.

Doel en opzet

Met deze Master ontwikkelt u zich op het hoogste niveau. Uw opleiding bij NCOI kenmerkt zich door de volgende aanpak:

Praktijkgericht

In de opleiding gaat u op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doet u onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen u daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kunt u de opdrachten in uw huidige organisatie toepassen, zodat uw studie direct rendement heeft.

Specialisatiemogelijkheden

Naast de algemene onderdelen volgt u een keuzeprogramma waarin u zich verdiept in een richting die u aanspreekt. Zo ontwikkelt u zich niet alleen tot een breed onderlegde professional op het gebied van marketingmanagement, maar ontwikkelt u zich ook tot een specialist in het deelgebied van uw keuze. Kijk voor een volledig overzicht van de specialisatiemogelijkheden in het programma.

Meer informatie en kosten

U kunt uw opleidingskosten volledig aftrekken van uw belastbaar inkomen bij uw belastingaangifte. Zie NCOI University of Applied Sciences voor meer praktische informatie en de kosten van de opleiding.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

Programma 60 EC

Fase 1 Kernprogramma

Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC

Masterclass Online Marketing 6 EC

Masterclass Communicatiestrategie 6 EC

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC

Fase 2 Topprogramma

Masterclass Business Intelligence & Big Data 6 EC

Masterclass Productdevelopment 6 EC

Specialisaties Master in Marketingmanagement (MMM) 6 EC

  • Masterclass Financieel Management
  • Masterclass Strategisch Management
  • Masterclass Strategisch Sales- en Accountmanagement
  • Masterclass Business Development
  • Masterclass E-commerce
  • Masterclass Persoonlijk Leiderschap

Praktijkopdracht 5 EC

Afstudeeropdracht 13 EC

Fase 1 Kernprogramma

Fase 1 bestaat uit 4 Masterclasses:

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

(8 bijeenkomsten)

  • Organisatiestrategie en marketing
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Marketingproces
  • Strategische marketingplanning
  • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
  • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
  • Concurrentieanalyse
  • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
  • New productdevelopment vanuit marketingperspectief
  • Distributiestrategieën
  • Marketingcommunicatie
  • Strategisch merkenbeleid
  • Inzet van media (RTV, online, print)
  • Direct marketing
  • Social media
  • Online marketing en communicatie

Masterclass Online Marketing

(8 bijeenkomsten)

  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Online branding
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Online klantacquisitie en CRM
  • Marketingdata en automated marketing
  • Implementatie van de digitale marketingstrategie
  • Social business en integratie

Masterclass Communicatiestrategie

(8 bijeenkomsten)

  • Positionering, branding en communicatie
  • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
  • Branding en creatieve ontwikkeling
  • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
  • Communicatieonderzoek
  • Online marketingcommunicatie
  • Public relations en voorlichting
  • Sponsoring en promoties
  • Direct-marketingcommunicatie
  • Persoonlijke verkoop en evenementen
  • On- en offline en geïntegreerde aanpak
  • Mediatypen en mediaspecialismen
  • Mediaplan en mediaselectie
  • Geïntegreerde marketingcommunicatie

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

(8 bijeenkomsten)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek

    Fase 2 Topprogramma

    In fase 2 van deze opleiding volgt u 2 afsluitende Masterclasses en kiest u een specialisatie. In de tweede fase combineert u opgedane kennis en ervaring uit de eerste fase voor een verdere verdieping.

    Masterclass Business Intelligence & Big Data

    (8 bijeenkomsten)

    • Big-data-analytics in onze maatschappij
    • Inzet van big data in uw organisatie
    • Big-datastrategie
    • Customer journey
    • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
    • Eigen data en open source data
    • Van data naar inzicht
    • Analytics en slimme tools
    • Predictive analytics in marketing
    • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
    • Privacy, wet- en regelgeving
    • Best practices (do’s and dont’s)

    Masterclass Productdevelopment

    (8 bijeenkomsten)

    • Kerninzicht in innovatiestrategie
    • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
    • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
    • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
    • Productdevelopment en executievermogen
    • Implementatie van innovatiestrategie
    • Managen van innovatie
    • Disruptive businessmodels
    • Digital disruption
    • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën

    Specialisaties Master in Marketingmanagement (MMM)

    • Masterclass Financieel Management
    • Masterclass Strategisch Management
    • Masterclass Strategisch Sales- en Accountmanagement
    • Masterclass Business Development
    • Masterclass E-commerce
    • Masterclass Persoonlijk Leiderschap

      Afstuderen

      U werkt stapsgewijs toe naar uw afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maakt u bovendien een praktische opdracht waarin u de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. U rondt uw Masteropleiding af met een afstudeeropdracht. Hiermee toont u aan dat u de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. U kunt uw afstudeeropdracht laten aansluiten bij uw specialisatierichting. Zo geeft u op basis van uw eigen interesses en ambities vorm aan uw opleiding.

      Erkend getuigschrift

      Als u alles met succes heeft afgerond, ontvangt u het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ van NCOI University of Business Studies. U mag zich dan Master in Marketingmanagement noemen en de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen. De programma’s van NCOI worden voortdurend geactualiseerd en staan onder toezicht van een onafhankelijke Academic Board. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW). Daarmee ontvangt u van NCOI een officieel internationaal erkend getuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt.

      Lesplanning
      Lesplanning
      Lesplanning
      Lesplanning
      Lesplanning
      Kostenspecificatie
      Kostenspecificatie
      Kostenspecificatie
      Kostenspecificatie
      Kostenspecificatie
      Kostenoverzicht Ineens Per jaar
      (2 termijnen)
      Per kwartaal
       (8 termijnen)
      Per maand 
      (24 termijnen) (alleen voor particulieren)
      Inschrijfgeld (eenmalig) € 150,- niet mogelijk niet mogelijk niet mogelijk
      Cursusgeld € 14.990,- € 8.094,60 € 2.023,65 € 674,55
      Studiemateriaal € 1.750,- € 945,- € 236,25 € 78,75
      Project- en scriptiebegeleiding en diplomering € 2.990,- € 1.614,60 € 403,65 € 134,55
      Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting

      Kostenspecificatie Totale Masteropleiding (fase 1 en 2)

      Inschrijfgeld (eenmalig) Ineens € 150,- Per jaar
      (2 termijnen)
      niet mogelijk Per kwartaal
      (8 termijnen)
      niet mogelijk Per maand
      (24 termijnen)
      (alleen voor particulieren)
      niet mogelijk
      Lesgeld Ineens €14.990,- Per jaar
      (2 termijnen)
      € 8.094,60 Per kwartaal
      (8 termijnen)
      € 2.023,65 Per maand
      (24 termijnen)
      (alleen voor particulieren)
      € 674,55
      Studiemateriaal Ineens € 1.750,- Per jaar
      (2 termijnen)
      € 945,- Per kwartaal
      (8 termijnen)
      € 236,25 Per maand
      (24 termijnen)
      (alleen voor particulieren)
      € 78,75
      Project- en scriptiebegeleiding
      en diplomering
      Ineens € 2.990,- Per jaar
      (2 termijnen)
      € 1.614,60 Per kwartaal
      (8 termijnen)
      € 403,65 Per maand
      (24 termijnen)
      (alleen voor particulieren)
      € 134,55
      Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting.

      Bij betaling ineens is 8% korting inbegrepen. Indien u in termijnen betaalt vervalt de korting. Betalen per maand is alleen mogelijk voor particulieren. 

      Locatie- en arrangementskosten

      NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

      Reprorechten en hand-outs

      Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

      Fiscaal voordeel

      Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

      Btw

      Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

      Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

      Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

      Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

      Master in Marketingmanagement (MMM)

      NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

      Opleidingsniveau

      Masteropleiding

      Erkenning

      NVAO geaccrediteerd

      Meer informatie

      Download brochure

      Wil je dit met iemand delen?

      Mail door

      Heeft u vragen?

      Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.

      Vraag de nieuwe studiegids 2019-2020 aan

      Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de studiegids 2019-2020 aan of bekijk het vernieuwde aanbod op onze website.

      Start nú met uw opleiding

      Wilt u verder leren om nog beter te worden in uw werk of een volgende stap zetten in uw loopbaan? Dan is dit hét moment om uw ambities waar te maken, want in september starten weer veel van onze opleidingen en trainingen. Schrijf u nu in en start direct na de zomer met uw opleiding.

      Opleidingsadvies op maat?

      Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.