Aanmelden nieuwsbrief

Nieuwsbrief ontvangen? Vink aan welke informatie u wilt lezen: vakspecifiek of algemeen. De algemene nieuwsbrief bevat een combinatie van de verschillende onderwerpen.
 
Vakgebied

Professional Master Big Data & Marketing Intelligence

Onderdeel van NVAO-geaccrediteerde Master - 6 maanden

Vakgebied

ICT

Opleidingsniveau

Professional Master

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Organisaties hebben veel informatie en data van klanten en bezoekers tot hun beschikking. Deze data laat zien wat er gebeurd is, maar kan ook consumentengedrag voorspellen. Wilt u big data optimaal inzetten voor de marketing van uw organisatie? Kies dan voor deze Professional Master. U krijgt inzicht in concepten en modellen van big data, customer journey en motivatietheorie. Vervolgens gaat u praktisch aan de slag met de toepassing hiervan in uw organisatie.

Gunstige financiering

Betaalt u het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van NCOI kunnen uw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet levenlanglerenkrediet. Zie LevenLangLerenKrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Doelgroep

U bent hoger opgeleid en wilt graag uitgebreide kennis en vaardigheden opdoen op het snijvlak van business en IT. U heeft te maken met het neerzetten van business intelligence in de organisatie. Of u bent een ambitieuze marketingmanager, marketingconsultant of marketingprofessional en wilt zich diepgaand ontwikkelen op het gebied van big data en marketing intelligence.

Vooropleiding

U beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau.

Doel en opzet

In dit boeiende programma komt u tot de kern van het vakgebied. Aan de hand van onderwerpen als big data, customer journey, motivatie, consumentengedrag en concurrentieanalyse doet u kennis op van vele facetten van het vakgebied. U verdiept zich in de psychologie van de consument en leert het aankoopgedrag van de consument te doorgronden. Daarnaast leert u hoe u uw doelgroep optimaal bereikt, met welke strategie en met welke boodschap. Bij elkaar vormt dit een zeer compleet en boeiend programma voor de ambitieuze marketingprofessional.

Het programma wordt verzorgd door ervaren docenten die zelf actief zijn in het vakgebied. Zij koppelen de theorie voortdurend aan de praktijk, waardoor alles direct toepasbaar is in uw werk.

Voorbereiding en studiebelasting

Ongeveer 10-12 uur per bijeenkomst.

Vrijstelling

Deze Professional Master maakt deel uit van de Master in Marketingmanagement (MMM). Dit garandeert u een goed niveau. Het programma is zo opgezet dat u het als samenhangend geheel volledig los kunt volgen. Wilt u verder studeren naar Master en voldoet u aan de toelatingsvoorwaarden? Dan ontvangt u vrijstelling voor de gelijke onderdelen in de Masteropleiding. Zo houdt u zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Business Intelligence & Big Data

(8 bijeenkomsten)

  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in uw organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Eigen data en open source data
  • Van data naar inzicht
  • Analytics en slimme tools
  • Predictive analytics in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving
  • Best practices (do’s and dont’s)

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

(8 bijeenkomsten)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek

    Diploma

    U rondt elke Masterclass af met een praktijkgerichte eindopdracht. Behaalt u voor alles een voldoende beoordeling, dan ontvangt u het diploma ‘Professional Master Big Data & Marketing Intelligence’ van NCOI University of Business Studies.

    Lesplanning
    Lesplanning
    Lesplanning
    Lesplanning
    Lesplanning

    Opleidingsvarianten

    • Duur van de opleiding: 6 maanden
    • Varianten: Avond, dag, zaterdag
    • Dag: 8 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
    • Avond: 16 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
    • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
    Kostenspecificatie
    Kostenspecificatie
    Kostenspecificatie
    Kostenspecificatie
    Kostenspecificatie

    Kosten

    Inschrijfgeld: € 100,-

    Lesgeld: € 4.990,-

    Studiemateriaal: € 250,- (per module)

    Eindopdracht: € 295,- (per Masterclass)

    Reprorechten: € 15,-

    Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

    Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is. U kunt dit programma ook in 2 of 6 termijnen betalen.

    Locatie- en arrangementskosten

    NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

    Reprorechten en hand-outs

    Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

    Fiscaal voordeel

    Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

    Btw

    Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

    Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

    Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

    Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

    Professional Master Big Data & Marketing Intelligence

    Onderdeel van NVAO-geaccrediteerde Master - 6 maanden

    Vakgebied

    ICT

    Opleidingsniveau

    Professional Master

    Erkenning

    NVAO geaccrediteerd

    Meer informatie

    Download brochure

    Wil je dit met iemand delen?

    Mail door

    Heeft u vragen?

    Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.

    Vraag de studiegids 2019-2020 aan

    Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020.

    Voorlichtingsbijeenkomsten

    Tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten ontdekt u hoe het is om een opleiding te volgen bij NCOI. Bijvoorbeeld door de algemene presentatie bij te wonen. Of door een introductieles te volgen van een van onze docenten. Hierdoor krijgt u een goede indruk van de aanpak en opzet van een les. U kunt ook een persoonlijk adviesgesprek voeren met een van onze opleidingsadviseurs. De voorlichtingsbijeenkomsten worden georganiseerd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht.

    Opleidingsadvies op maat?

    Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.