Menu

Kostenoverzicht aanvragen

NCOI Opleidingen - Bedrijfskunde, Facilitair en Management

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Business development

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Je wilt een sterk merk op de markt zetten. Daarvoor heb je inzicht in marketing nodig. In deze Master in Marketingmanagement met specialisatie Business development ontwikkel je inzicht in onder meer online branding en customer engagement. Je leert data gebruiken om een beter inzicht in je klanten te ontwikkelen en past de bedrijfsstrategie daarop aan. Zo weet je klanten te bereiken en aan je te binden. Je wordt hierbij begeleid door docenten met ruime ervaring in het werkveld. Door de praktijkgerichte aanpak van NCOI kun je het geleerde meteen in je werk toepassen en ben je van grote meerwaarde voor je organisatie.

Doelgroep

Je wilt je op Masterniveau ontwikkelen in strategisch marketingmanagement. Hierbij wil je je specialiseren in businessdevelopment.

Doel en opzet

Met deze Master ontwikkel je je op het hoogste niveau. Je opleiding bij NCOI kenmerkt zich door de volgende aanpak:

Toelatingsvoorwaarden

Je kunt deze Master volgen als je een HBO Bachelor- of academische opleiding hebt afgerond. Heb je dit niet, dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie NCOI University of Applied Sciences.

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen tot 55 jaar de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op onze pagina over het levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

Je kunt vanaf fase 1 van de Master je focus op de specialisatie leggen door de afsluitende opdrachten van de Masterclasses op het gebied van businessdevelopment te betrekken. Door de sterke koppeling met de praktijk kun je daar zelf richting aan geven. In fase 2 volg je je specialisatie Business development.

Afstuderen

Je werkt stapsgewijs toe naar je afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maak je bovendien een praktische opdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. Je rondt je Masteropleiding af met een afstudeeropdracht gericht op de beroepspraktijk. Hiermee toon je aan dat je de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. Je kunt je afstudeeropdracht laten aansluiten bij je specialisatierichting. Zo geef je op basis van je eigen interesses en ambities vorm aan je opleiding.

Erkend getuigschrift

Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ met de aantekening Business development van NCOI University of Business Studies. Je mag je dan Master in Marketingmanagement noemen en de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

Programma 60 EC

Fase 1 Kernprogramma

  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Organisatiestrategie en marketing
    • Strategie vertalen naar marketingbeleid
    • Marketingproces
    • Strategische marketingplanning
    • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
    • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
    • Concurrentieanalyse
    • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
    • Distributiestrategieën
    • Marketingcommunicatie
    • Strategisch merkenbeleid
    • Inzet van media (RTV, online, print)
    • Direct marketing
  • Masterclass Online Marketing 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
    • Strategische aspecten van digitale marketing
    • Online branding
    • Digitale instrumenten en tactieken
    • Online klantacquisitie en CRM
    • Marketingdata en automated marketing
    • Implementatie van de digitale marketingstrategie
    • Social business en integratie
  • Masterclass Branding en Marketingcommunicatie 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Positionering, branding en communicatie
    • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
    • Branding en creatieve ontwikkeling
    • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
    • Communicatieonderzoek
    • Online marketingcommunicatie
    • Public relations en voorlichting
    • Sponsoring en promoties
    • Direct-marketingcommunicatie
    • Persoonlijke verkoop en evenementen
    • On- en offline en geïntegreerde aanpak
    • Mediatypen en mediaspecialismen
    • Mediaplan en mediaselectie
    • Geïntegreerde marketingcommunicatie
  • Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Begrijpen van gedrag van consumenten
    • Omgevingsinvloeden
    • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
    • Motivatietheorie
    • Individuele besluitvorming
    • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
    • Het proces na aankoop
    • Consumentendiversiteit
    • Sociale klassen en lifestyles
    • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
    • Consumentenanalyse en strategie
    • Consumentengedrag, marketing en ethiek
    • (Online) marktonderzoek en ethiek

Fase 2 Topprogramma

  • Masterclass Business Intelligence & Big Data 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Big-data-analytics in onze maatschappij
    • Inzet van big data in jouw organisatie
    • Big-datastrategie
    • Customer journey
    • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
    • Eigen data en open source data
    • Van data naar inzicht
    • Analytics en slimme tools
    • Predictive analytics in marketing
    • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
    • Privacy, wet- en regelgeving
    • Best practices (do’s and dont’s)
  • Masterclass Productdevelopment 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Kerninzicht in innovatiestrategie
    • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
    • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
    • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
    • Productdevelopment en executievermogen
    • Implementatie van innovatiestrategie
    • Managen van innovatie
    • Disruptive businessmodels
    • Digital disruption
    • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën
  • Masterclass Business Development 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Van innovatie naar businessdevelopment
    • Strategie
    • Klantwaarde
    • Technologie en digitalisering
    • Businessmodellen en businessplan
    • Waardeketen en waardecreatie
    • Marketing en acquisitie
    • Sales en new business
    • Organisatie en funding
    • New businessplan
  • Praktijkopdracht 5 EC
    • Toepassing van de modules in een praktische afsluitende opdracht
  • Afstudeeropdracht 13 EC
    • Praktische afstudeeropdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses

Fase 1 Kernprogramma

Fase 1 bestaat uit 4 Masterclasses:

Fase 2 Topprogramma

In fase 2 van deze opleiding volg je 2 afsluitende Masterclasses en kies je een specialisatie. In de tweede fase combineer je opgedane kennis en ervaring uit de eerste fase voor een verdere verdieping.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenoverzicht Ineens Per jaar
(2 termijnen)
Per kwartaal
 (8 termijnen)
Per maand 
(24 termijnen) (alleen voor particulieren)
Inschrijfgeld (eenmalig) € 150,- niet mogelijk niet mogelijk niet mogelijk
Cursusgeld € 15.990,- € 8.634,60 € 2.158,65 € 719,55
Studiemateriaal € 1.750,- € 945,- € 236,25 € 78,75
Project- en scriptiebegeleiding en diplomering € 2.990,- € 1.614,60 € 403,65 € 134,55
Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting

Kostenspecificatie Totale Masteropleiding (fase 1 en 2)

Inschrijfgeld (eenmalig) Ineens € 150,- Per jaar
(2 termijnen)
niet mogelijk Per kwartaal
(8 termijnen)
niet mogelijk Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
niet mogelijk
Lesgeld Ineens €15.990,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 8.634,60 Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 2.158,65 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 719,55
Studiemateriaal Ineens € 1.750,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 945,- Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 236,25 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 78,75
Project- en scriptiebegeleiding
en diplomering
Ineens € 2.990,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 1.614,60 Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 403,65 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 134,55
Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting.

Bij betaling ineens is 8% korting inbegrepen. Indien u in termijnen betaalt vervalt de korting. Betalen per maand is alleen mogelijk voor particulieren. 

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Verlaag je studiekosten

Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel

Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Ook als je gebruikmaakt van het levenlanglerenkrediet kun je je studiekosten aftrekken. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Business development

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie

Heb je vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Klassikaal, virtual classroom, e-learning en switchgarantie NCOI

Kies je eigen opleidingsvariant

Als grootste opleider van werkend Nederland begrijpen wij als geen ander dat een opleiding volgen in je leven moet passen. Daarom kun je bij NCOI Opleidingen kiezen uit verschillende opleidingsvarianten: Klassikaal, Virtual Classroom en E-learning. Je kunt klassikale bijeenkomsten volgen op een leslocatie, via de computer live les krijgen van een docent of op je eigen tempo studeren wanneer het jou uitkomt. Er is altijd wel een opleidingsvariant te vinden die bij jou past. En met onze unieke switchgarantie kun je moeiteloos en zonder extra kosten veranderen van opleidingsvariant.

Studiegids NCOI

Vraag de studiegids aan

Wil je nog beter worden in je werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of ben je toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij jou en jouw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.