Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Business development

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Business development

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Studievormen

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Studievormen

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

U wilt een sterk merk op de markt zetten. Daarvoor heeft u inzicht in marketing nodig. In deze Master in Marketingmanagement met specialisatie Business development ontwikkelt u inzicht in onder meer online branding en customer engagement. U leert data gebruiken om een beter inzicht in uw klanten te ontwikkelen en past de bedrijfsstrategie daarop aan. Zo weet u klanten te bereiken en aan u te binden. U wordt hierbij begeleid door docenten met ruime ervaring in het werkveld. Door de praktijkgerichte aanpak van NCOI kunt u het geleerde meteen in uw werk toepassen en bent u van grote meerwaarde voor uw organisatie.

Gunstige financiering

Betaalt u het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van NCOI kunnen uw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet het levenlanglerenkrediet. Zie LevenLangLerenKrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Gunstige financiering

Betaalt u het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van NCOI kunnen uw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet het levenlanglerenkrediet. Zie LevenLangLerenKrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Doelgroep

U wilt zich op Masterniveau ontwikkelen in strategisch maketingmanagement. Hierbij wilt u zich specialiseren in business development.

Toelatingsvoorwaarden

U kunt deze Master volgen als u een HBO Bachelor- of academische opleiding heeft afgerond. Heeft u dit niet, dan kunt u ook instromen met een 21+ toets. Zie NCOI University of Applied Sciences.

Doel en opzet

Met deze Master ontwikkelt u zich op het hoogste niveau. U doorloopt 2 fases, het kern- en het topprogramma, en u studeert af. In de opleiding gaat u op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doet u onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen u daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kunt u de opdrachten in uw huidige organisatie toepassen, zodat uw studie direct rendement heeft.

Elke Masterclass rondt u steeds in 8 avonden of 4 dagen af. U wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. U kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kunt u deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.

Meer informatie en kosten

U kunt uw opleidingskosten volledig aftrekken van uw belastbaar inkomen bij uw belastingaangifte. Zie NCOI University of Applied Sciences voor meer praktische informatie en de kosten van de opleiding.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

U kunt vanaf fase 1 van de Master uw focus op de specialisatie leggen door de afsluitende opdrachten van de Masterclasses op het gebied van business development te betrekken. Door de sterke koppeling met de praktijk kunt u daar zelf richting aan geven. In fase 2 volgt u uw specialisatie Business development.

Programma 60 EC

Fase 1 Kernprogramma

Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC

Masterclass Online Marketing 6 EC

Masterclass Communicatiestrategie 6 EC

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC

Fase 2 Topprogramma

Masterclass Business Intelligence & Big Data 6 EC

Masterclass Productdevelopment 6 EC

Masterclass Business Development 6 EC

Praktijkopdracht 5 EC

Afstudeeropdracht 13 EC

Fase 1 - Kernprogramma

Fase 1 bestaat uit 4 Masterclasses:

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

(8 bijeenkomsten)

  • Organisatiestrategie en marketing
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Marketingproces
  • Strategische marketingplanning
  • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
  • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
  • Concurrentieanalyse
  • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
  • New productdevelopment vanuit marketingperspectief
  • Distributiestrategieën
  • Marketingcommunicatie
  • Strategisch merkenbeleid
  • Inzet van media (RTV, online, print)
  • Direct marketing
  • Social media
  • Online marketing en communicatie

Masterclass Online Marketing

(8 bijeenkomsten)

  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Online branding
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Online klantacquisitie en CRM
  • Marketingdata en automated marketing
  • Implementatie van de digitale marketingstrategie
  • Social business en integratie

Masterclass Communicatiestrategie

(8 bijeenkomsten)

  • Positionering, branding en communicatie
  • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
  • Branding en creatieve ontwikkeling
  • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
  • Communicatieonderzoek
  • Online marketingcommunicatie
  • Public relations en voorlichting
  • Sponsoring en promoties
  • Direct-marketingcommunicatie
  • Persoonlijke verkoop en evenementen
  • On- en offline en geïntegreerde aanpak
  • Mediatypen en mediaspecialismen
  • Mediaplan en mediaselectie
  • Geïntegreerde marketingcommunicatie

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

(8 bijeenkomsten)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek

Fase 2 - Topprogramma

Masterclass Business Intelligence & Big Data

(8 bijeenkomsten)

  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in uw organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Eigen data en open source data
  • Van data naar inzicht
  • Analytics en slimme tools
  • Predictive analytics in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving
  • Best practices (do’s and dont’s)

Masterclass Productdevelopment

(8 bijeenkomsten)

  • Kerninzicht in innovatiestrategie
  • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
  • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
  • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
  • Productdevelopment en executievermogen
  • Implementatie van innovatiestrategie
  • Managen van innovatie
  • Disruptive businessmodels
  • Digital disruption
  • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën

Masterclass Business Development

(8 bijeenkomsten)

  • Van innovatie naar business development
  • Strategie
  • Klantwaarde
  • Technologie en digitalisering
  • Businessmodellen en businessplan
  • Waardeketen en waardecreatie
  • Marketing en acquisitie
  • Sales en new business
  • Organisatie en funding
  • New businessplan

Afstuderen

U werkt stapsgewijs toe naar uw afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maakt u bovendien een praktische opdracht waarin u de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. U rondt uw Masteropleiding af met een afstudeeropdracht. Hiermee toont u aan dat u de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. U kunt uw afstudeeropdracht aan laten sluiten bij uw specialisatierichting. Zo geeft u op basis van uw eigen interesses en ambities vorm aan uw opleiding.

Erkend getuigschrift

Als u alles met succes heeft afgerond, ontvangt u het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ met de aantekening Business developent van NCOI University of Business Studies. U mag zich dan Master in Marketingmanagement noemen en de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenoverzicht Ineens Per jaar
(2 termijnen)
Per kwartaal
 (8 termijnen)
Per maand 
(24 termijnen) (alleen voor particulieren)
Inschrijfgeld (eenmalig) € 150,- niet mogelijk niet mogelijk niet mogelijk
Cursusgeld € 14.990,- € 8.094,60 € 2.023,65 € 674,55
Studiemateriaal € 1.750,- € 945,- € 236,25 € 78,75
Project- en scriptiebegeleiding en diplomering € 2.990,- € 1.614,60 € 403,65 € 134,55
Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting

Kostenspecificatie Totale Masteropleiding (fase 1 en 2)

Inschrijfgeld (eenmalig) Ineens € 150,- Per jaar
(2 termijnen)
niet mogelijk Per kwartaal
(8 termijnen)
niet mogelijk Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
niet mogelijk
Lesgeld Ineens €14.990,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 8.094,60 Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 2.023,65 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 674,55
Studiemateriaal Ineens € 1.750,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 945,- Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 236,25 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 78,75
Project- en scriptiebegeleiding
en diplomering
Ineens € 2.990,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 1.614,60 Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 403,65 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 134,55
Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting.

Bij betaling ineens is 8% korting inbegrepen. Indien u in termijnen betaalt vervalt de korting. Betalen per maand is alleen mogelijk voor particulieren. 

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Business development

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Studievormen

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Gratis studiegids thuis ontvangen?

Vraag dan nu onze uitgebreide studiegids(en) aan en ontvang alle opleidingsinformatie per post.

Open Dag 18 mei

Op zaterdag 18 mei houdt NCOI Opleidingen in BCN Utrecht CS een Open Dag. Tijdens deze Open Dag helpen wij u persoonlijk bij het kiezen van de opleiding die het beste bij u past. Daarnaast kunt u in een introductieles ervaren hoe het is om weer in de schoolbanken te zitten. Uiteraard beantwoorden wij ook graag al uw vragen over het volgen van een opleiding naast uw baan.

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
 
 

Leer ons beter kennen

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijke advies
 

De erkende kwaliteit van NCOI

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent