Menu

SRM Executive Master Brandmanagement C

Bereik de absolute top in marketingcommunicatie - 8 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Ben je werkzaam in een uitdagende marketing- of marketingcommunicatiefunctie en kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en marketingcommunicatie? Zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in de rol van strategisch merk- en marketingcommunicatiemanagement? En wil je deze inzetten bij het bepalen van de marketing- en communicatiestrategie? Kies dan voor deze SRM Executive Master Brandmanagement C, dé marketingcommunicatie- en merkenopleiding. Met dit programma til je je kennis naar het hoogste niveau. Daarmee verkrijg je een sterk onderscheidende positie op de arbeidsmarkt. Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.

Je resultaat

Na afloop van deze Executive Master heb je inzicht in actuele ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatie en kun je dit direct toepassen in de praktijk. Je vertaalt marketing-, branding- en communicatieconcepten en -modellen naar je eigen praktijk. Ook heb je inzicht in de rol van het merk in de marketing- en ondernemingsstrategie. Je kunt beleidsbeslissingen nemen gericht op het creëren van merkwaarde. Je kunt gestructureerd tot een oplossing van een merk- en/of marketingcommunicatievraagstuk komen. Bovendien ontvang je na succesvolle afronding het officiële diploma SRM Executive Master Brandmanagement C.

Doelgroep

Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merk- en marketingcommunicatiegebied. Je komt in je praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt je kennis verder uitbreiden op strategisch niveau. Dat maakt juist dit programma van SRM zo geschikt voor jou.

Deze opleiding vormt een vervolg op de opleiding SRM Marketingcommunicatie B. Heb je deze opleiding niet gevolgd en wil je toch de opleiding SRM Executive Master Brandmanagement C volgen? Dan raden we je aan om eerst Voorbereiding Brandmanagement C te volgen.

Aanpak

In dit programma benader je marketingcommunicatie vanuit het hoogste niveau. Je verdiept je in de belangrijkste trends, ontwikkelingen en invloed hiervan op merken en marketingcommunicatie. Je leert hoe je organisatie zich kan onderscheiden van concurrenten en ontwikkelt vaardigheden om dit te verwerken in een heldere branding strategie. Hierbij verdiep je je in de elementen die een rol spelen bij het bepalen van de merkidentiteit en positionering zoals merkessentie, merkbelofte, bewijsvoering en merkpersoonlijkheid. Met de kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je een krachtige en effectieve marketingstrategie formuleren die volledig aansluit op de organisatiestrategie.

Live businesscase

Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werkomgeving. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Executive Master Brandmanagement C'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategisch Marketingplan

(3 dagen)

  • Strategisch kader
  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Strategische marketing
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Van strategie naar marketingplanning
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
  • Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk

Masterclass Branding en Positionering

(2 dagen)

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie

Masterclass Organisational Branding

(2 dagen)

  • De organisatie als merk
  • Cultuuraspecten en identiteit
  • Identiteit en imago
  • Interne en externe alignment
  • Het merk als verbinder
  • Merkregie
  • Interne communicatie
  • Employer branding
  • Organisational branding bij fusie en overname
  • Veranderingsmanagement en communicatie
  • Organisational branding en businessplanning

Masterclass Online Branding

(2 dagen)

  • Customer journey en customer experience
  • Bouwstenen van succesvolle branding
  • Online branding strategie
  • Thought leadership en content
  • Meten impact van online branding op relevante KPI's
  • Onderscheidend vermogen
  • Effectieve associaties in het online tijdperk
  • Branding als dialoog
  • Branding als middel: koppeling met de rest van de funnel
  • Randvoorwaarden online branding

Big Data Analyse en Visualisatie

(2 dagen)

  • Big-datastrategie
  • Vertaling naar (digital) marketingcampagnes
  • Voorbeeldcases uit de praktijk
  • Trends en ontwikkelingen
  • Data, big data en de rol binnen marketing
  • Privacy en dataverzameling en -gebruik
  • Gestructureerde en ongestructureerde data
  • Databronnen: webdata en social data
  • Van data naar inzichten
  • Data-analyse
  • Informatie interpreteren
  • Van informatie naar inzicht naar actie
  • Verschillende datavisualisatievormen
  • Effectief presenteren van gegevens
  • Het creëren van betere stuurinformatie
  • De werking van onze visuele waarneming
  • Tips voor krachtige management dashboards

Live businesscase

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)

  • Actuele - real life businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 8 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 11 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand

Hiernaast naast moet je rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 3.975,-
Studiemateriaal: € 282,50
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Live Businesscase: € 1.090,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Verlaag je studiekosten

Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel

Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Ook als je gebruikmaakt van het levenlanglerenkrediet kun je je studiekosten aftrekken. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

SRM Executive Master Brandmanagement C

Bereik de absolute top in marketingcommunicatie - 8 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Voorlichtingsbijeenkomst NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten ontdekt u hoe het is om een opleiding te volgen bij NCOI. Bijvoorbeeld door de algemene presentatie bij te wonen. Of door een introductieles te volgen van een van onze docenten. Hierdoor krijgt u een goede indruk van de aanpak en opzet van een les. U kunt ook een persoonlijk adviesgesprek voeren met een van onze opleidingsadviseurs. De voorlichtingsbijeenkomsten worden georganiseerd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht.

Studiegids NCOI

Vraag de studiegids aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.