Menu

SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D

De initiator van veranderingen - 10 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

Training

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Vanuit je senior commerciële rol binnen je organisatie weet jij dat er onbeperkte mogelijkheden zijn wat betreft de inzet van huidige en toekomstige technologieën ten behoeve van de business door beter gebruik van data, betere of slimmere processen en nieuwe verdienmodellen. Jij wilt volledig op de hoogte zijn van technologische mogelijkheden, een actieve rol spelen in het op gang brengen van innovatie en een klimaat scheppen waarbij er ruimte is voor innovatie. Het initiëren en implementeren van nieuwe initiatieven vergt overtuigingskracht, goede afstemming met verschillende interne stakeholders en moet begeleid worden door de commerciële elite op D-niveau. Deze opleiding wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.

Je resultaat

Na afloop van deze Executive Master ken je de sterke en zwakke punten en zet je deze in bij het aansturen van collega's. Je gebruikt data om de wensen van je klanten in kaart te brengen, processen te optimaliseren en toekomstvoorspellingen te doen. Ook begrijp je de impact van innovaties op strategisch niveau en ben je daarom een uitstekend sparringpartner voor het management. Tot slot weet je hoe je een verandering kunt initiëren, onderbouwen en doorvoeren met steun van je collega's.

Doelgroep

Je ziet de mogelijkheden van technologische ontwikkelingen en wilt weten hoe je deze binnen je organisatie kunt inzetten. Je bent werkzaam als online marketingmanager of directeur, innovatiemanager, productmanager, commercieel manager of (commercieel) directeur.

Deze Executive Master wordt verzorgd op D-niveau, wat overeenkomt met een Post Masterniveau. Het programma is geschikt voor de senior en top level professional die zich op strategisch niveau wil specialiseren of leiding wil gaan geven.

Aanpak

In deze Executive Master volg je een combinatie aan trainingen op het gebied van leiderschap, marketing, business intelligence en innovatiemanagement. Jouw praktijkomgeving staat daarbij centraal. Hoe steekt je organisatie nu in elkaar? En welke middelen kun je gebruiken om processen of producten verder te optimaliseren?

De trainingen worden verzorgd door docenten uit de praktijk. Aan de hand van concrete voorbeelden leggen zij de stof uit. Ook denken ze graag met je mee over de toepassing van de theorie in je praktijk.

Vrijstellingen

Deze opleiding geeft mogelijk vrijstelling in de Master in Marketingmanagement (MMM), Master of Business Administration (MBA), Master Management Cultuur en Verandering (MCC) of Master in Management & Innovation (MMI). Wil je verder studeren in een van deze Masteropleidingen en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je vrijstelling krijgen van de examencommissie voor een of meerdere onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Leiderschapsprofiel en Coaching SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D

(4 bijeenkomsten)

  • Persoonlijke intake
  • Vastleggen leerdoelen
  • Birkman-persoonlijkheidsinstrument
  • Persoonlijke rapportage
  • Individuele coaching
  • In gesprek met een expert
  • Verdiepend inzicht in je Birkman-rapportage

Personal Power voor Managers

(3 dagen)

  • Zelfinzicht en personal power
  • Birkman-rapportage
  • Persoonlijke ontwikkeldoelen
  • Aan de slag met persoonlijke kracht
  • Ontwikkelstappen in managementcompetenties
  • Opstellen persoonlijke strategie

Leiderschap bij Verandering

(2 dagen)

  • Jouw rol en kracht bij veranderen
  • Waarden en invloed
  • Verborgen krachten bij verandering
  • Van denken naar doen
  • Leiderschap bij verandering

Business Intelligence en Big Data

(3 dagen)

  • Inzet van big data in je organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey mapping
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
  • Van data naar visualisatie en inzicht
  • Growth hacking
  • Predictive analytics en forecasting
  • Hyperpersonaliseer
  • Privacy, wet- en regelgeving

Strategische Online Marketing

(3 dagen)

  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Strategische aspecten en businessmodellen
  • Online marketing en traditionele marketingmix
  • (Online) branding
  • Crossmediale optimalisatie/cross channel management
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Toekomst van social media en communities
  • Augmented/mix & virtual reality
  • Voice en Internet of Things
  • Chatbots & live chat
  • Mobile first
  • Marketingdata en marketing automation
  • Online klantacquisitie, e-commerce en CRM

Innovatiemanagement van Producten, Diensten en Businessmodels

(3 dagen)

  • Procesmodellen van innovatie
  • Context en concepten van innovatie
  • Artificial Intelligence (AI), deep learning en machine learning
  • Businessmodel-, product-, dienst- en procesinnovatie
  • Innovatiestrategie en leiderschap
  • Business model canvas
  • Duurzaam innoveren
  • Design thinking
  • Customer journey mapping
  • Lean startup en agile marketing
  • Risico, sturing en financiering
  • Competenties en onderzoek

Digitale Transformatie

(3 dagen)

  • Missie, visie en digitale strategische omgeving
  • Technologie- en markttrends
  • Digitale strategie en organisatietransformatie
  • Impact van digitalisering op processen, producten en diensten en nieuwe businessopportuniteiten
  • Veranderstrategieën
  • Veranderprocessen en -fases
  • Projectmanagement
  • Effectief leiderschap bij verandering

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 7.050,-
Studiemateriaal: € 379,50
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D

De initiator van veranderingen - 10 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

Training

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Virtual classroom en e-learning NCOI

Virtual classroom en e-learning

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan hebben veel onderwijsinstellingen tijdelijk de deuren van hun leslocaties gesloten. Ook bij NCOI Opleidingen heeft jouw gezondheid en die van onze medewerkers de allerhoogste prioriteit. Maar onze opleidingen gaan wel gewoon van start. Je kunt daarbij kiezen uit 2 varianten: de klassikale variant (tijdelijk via virtual classroom) of de e-learning variant met switchgarantie.

Studiegids 2019-2020 NCOI

Vraag de studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020 aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.