Menu

SRM Online Communicatie Professional A

Als specialist volledig thuis in online communicatie - 6 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

MBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Deze uitdagende opleiding van onze businesspartner SRM tot online communicatiespecialist brengt je weer helemaal bij op online gebied. Je legt de fundering voor al je online communicatie-inspanningen door praktisch uitvoerbare inzichten op te doen, waarmee je direct aan de slag kunt. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met alle vormen van online communicatie, waaronder online advertising, SEO, contentcreatie en social media. Uiteraard word je hierin volledig ondersteund door een ervaren communicatieprofessional die de theorie vertaalt naar de voor jou herkenbare praktijk. Je leert hoe je gebruiksvriendelijke en creatieve content ontwerpt, waarmee je het aantal conversies optimaliseert. Na afloop ben je als specialist volledig thuis in online communicatie en kun je succesvolle online communicatieplannen schrijven en implementeren. Daarbij ontvang je na afloop van deze opleiding het zeer gewaardeerde diploma SRM Online Communicatie Professional A.

Je resultaat

  • Je weet hoe je de aandacht van bezoekers kunt vangen en vasthouden
  • Je bent op de hoogte van recente trends, ontwikkelingen en inzichten binnen de online communicatie
  • Je kent de voordelen van verschillende online communicatiekanalen, kunt ze op elkaar afstemmen en elkaar laten versterken
  • Je kunt het gedrag van bezoekers analyseren en de usability van je website verbeteren
  • Je beheerst vaardigheden om conversiegerichter te schrijven
  • Je kunt analyses maken en interpreteren vanuit Google Analytics

Doelgroep

Je bent werkzaam in het communicatievak of betrokken bij communicatieprojecten. Daarbij heb je de behoefte aan actuele kennis en inzicht met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communicatiespecialist van groot belang zijn. Dat maakt deze opleiding zo geschikt voor jou. Met dit diploma heb je een stevig fundament voor je verdere carrière binnen de communicatie.

Deze opleiding wordt verzorgd op A-niveau, hét niveau voor starters binnen het vakgebied communicatie. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op uitvoerend niveau binnen je organisatie opereren.

Aanpak

Tijdens deze opleiding doe je inzichten op in alle aspecten van online communicatie. Je gaat aan de slag met het inrichten van Analytics, de basisprincipes van Google Ads en het creëren van unieke content. Zo leer je hoe je content maakt voor je website die zowel vindbaar (SEO) als overtuigend (conversiegedreven) is. Ook ga je tijdens de opleiding een aanpak ontwikkelen voor de online kanalen van je organisatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om de resultaten van online communicatie-uitingen te analyseren en interpreteren vanuit Google Analytics. Op deze manier zie je direct het resultaat van je waardevolle toevoeging.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • Interpreteren en analyseren van data
  • Delen van rapportages met stakeholders

Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Budgetten en biedingen
  • Campagnes opzetten
  • Maken van effectieve advertenties
  • Targeting van de juiste doelgroep
  • Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Zoekmachinemarketing
  • Betaalde en/of organische vindbaarheid?
  • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • Ontwikkelingen van de SERP
  • Zoekwoordenstrategieën
  • De invloed van JavaScript op indexering
  • Linkbuilding
  • SEO versus UX
  • Contentmanagementsystemen
  • Spam
  • Resultaten meten
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • SEO monitoring

Online Advertising

(2 dagen)

  • Online advertising in de customer journey
  • Verschillende soorten advertising
  • Welke rollen spelen de creatives?
  • Programmatic trading
  • Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google Ads en YouTube advertising
  • Realtime advertising
  • Landelijke en regionale targeting
  • Synergiekanalen
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving

Social Media Advertising

(1 dag)

  • Social media advertising
  • Advertentiemogelijkheden per kanaal
  • Targets, KPI's en benchmarks
  • Doelgroepen en doelstellingen social advertising
  • Online tekst, graphics en video
  • Toepassing in de praktijk
  • Advertentiecopy en A/B-testen
  • Landelijk en regionale targeting
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Optimalisatie van campagnes

Contentcreatie en Storytelling

(2 dagen)

  • Contentmanagement en -strategie
  • Crossmediale contentformule
  • Hoe creëer je unieke en relevante content?
  • Hoe krijg je inzicht in het herkennen van en de kwaliteit van content?
  • Storytellingprincipes
  • Doelgroep en keuzeplatform
  • Content voor verschillende platformen
  • Deelbare content
  • Storytelling met social media
  • Tools
  • Hulpmiddelen voor het presenteren van digitale content

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegericht schrijven
  • Je conversieratio meten en analyseren
  • Interpreteren van je Google Analytics data
  • Belangrijke KPI's
  • A/B- en multivariate testen
  • Psychologische principes van usability
  • CRO-piramide
  • Expertreviews en usabilityonderzoek
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je de theorie kunt toepassen in je praktijkomgeving. Bij succesvolle afronding van deze opdracht ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Communicatie Professional A'.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 2.780,50
Studiemateriaal: € 200,-
Eindopdracht: € 195,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

SRM Online Communicatie Professional A

Als specialist volledig thuis in online communicatie - 6 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

MBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Virtual classroom en e-learning NCOI

Virtual classroom en e-learning

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan hebben veel onderwijsinstellingen tijdelijk de deuren van hun leslocaties gesloten. Ook bij NCOI Opleidingen heeft jouw gezondheid en die van onze medewerkers de allerhoogste prioriteit. Maar onze opleidingen gaan wel gewoon van start. Je kunt daarbij kiezen uit 2 varianten: de klassikale variant (tijdelijk via virtual classroom) of de e-learning variant met switchgarantie.

Studiegids 2019-2020 NCOI

Vraag de studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020 aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.