Menu

SRM Online Marketeer A

De grootste en meest succesvolle opleiding voor online marketing in Nederland - 6 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

MBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Met deze opleiding leg je hét fundament voor je verdere carrière binnen de online marketing en communicatie. Alle belangrijke aspecten van online marketing komen dan ook uitgebreid aan bod. Op praktijkgerichte wijze raak je bekend met de online marketingkanalen, waaronder social media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Daarbij krijg je te maken met een breed scala aan disciplines, kanalen en mensen. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze opleiding opdoet, kun je een mediamix samenstellen die optimaal bijdraagt aan de marketingdoelstellingen. Bovendien pas je wat je leert toe binnen je eigen werkomgeving, zo merk je direct resultaat. Deze zeer populaire opleiding van onze businesspartner SRM is al door vele mensen gevolgd. We hebben uit alle ervaringen het programma verder aangescherpt en verbeterd. Met deze opleiding leg je een belangrijke basis voor je verdere loopbaan.

Je resultaat

  • Je hebt een duidelijk overzicht van het gehele online ecosysteem
  • Je hebt inzicht in de valkuilen en kansen van Google Analytics
  • Je kunt inzichten vormen op basis van data en kunt daar acties aan koppelen
  • Je kunt de brede impact van gebruiksvriendelijkheid doorgronden
  • Je weet waar zoekmachinemarketing echt om draait, ongeacht of het om betaald of organisch zoekverkeer gaat
  • Je kunt met e-mail focussen op conversie in plaats van open ratio
  • Je weet hoe je zelfs nu nog de vruchten van social media kunt plukken
  • Je kunt contentmarketing gestructureerd en doelgericht inzetten
  • Je kent de verschillende soorten advertising en toepassingen hiervan

Doelgroep

Deze opleiding is zeer geschikt voor iedereen die als professional een goede start wil maken in het vak online marketing en de volledige context van online vraagstukken goed wil kunnen inschatten. Ook als je al werkzaam bent als marketeer of communicatieprofessional en in het online vakgebied winst wilt behalen, is deze opleiding een prima keuze.

Het programma wordt verzorgd op niveau A. Je bent werkzaam als junior medewerker en je wilt graag je kennis op operationeel en uitvoerend niveau toepassen.

Aanpak

Tijdens deze opleiding raak je bekend met de belangrijkste terminologie en mogelijkheden van online advertising. Je gaat aan de slag met verschillende online mediakanalen en verdiept je in hun functionaliteiten. Je leert hoe je bezoekers aan je pagina kunt binden en meer conversies stimuleert. Daarbij verdiep je je in de organische vindbaarheid en leer je wat social media daaraan kan bijdragen. Kortom, je leert alle vaardigheden om online mediakanalen effectief, kostenbewust en resultaatgericht in te zetten.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Account, property en weergave
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Werken met standaardrapportages
  • Interpreteren en analyseren van data
  • Delen van rapportages met stakeholders

Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Hulpprogramma's inzetten
  • Budgetten en biedingen
  • Campagnes opzetten
  • De juiste zoekwoorden selecteren
  • Maken van effectieve advertenties
  • Targeting van de juiste doelgroep
  • Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Betaalde en/of organische vindbaarheid?
  • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • Ontwikkelingen van de SERP
  • Zoekwoorden en zoekwoordenstrategieën
  • SEO page scan tools
  • Interne links en navigatiestructuur
  • De invloed van JavaScript op indexering
  • Linkbuilding
  • SEO versus UX
  • Contentmanagementsystemen
  • Spam
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • SEO monitoring

Online Advertising

(2 dagen)

  • Online advertising in de customer journey
  • Verschillende soorten advertising
  • Welke rollen spelen de creatives?
  • Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google Ads en YouTube advertising
  • Realtime advertising
  • Landelijke en regionale targeting
  • Synergiekanalen
  • Resultaat van online advertising
  • Hoe meet je online advertising?
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving
  • Datagebruik en codes

Social Media Advertising

(1 dag)

  • Social media (advertising) strategie
  • Advertentiemogelijkheden per kanaal
  • Targets, KPI's en benchmarks
  • Doelgroepen en doelstellingen social advertising
  • Online tekst, graphics en video
  • Advertentiecopy en A/B-testen
  • Landelijk en regionale targeting
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Optimalisatie van campagnes
  • Campagnetypes

E-mailmarketing

(1 dag)

  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Tech en tools voor e-mailmarketing
  • Privacywetgeving rondom opt-in en opt-out
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Aan- en afmeldflows
  • Concept en creatie
  • Opzetten van e-mailcampagnes
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
  • A/B-testing e-mailcampagnes
  • Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegericht schrijven
  • Je conversieratio meten en analyseren
  • Interpreteren van je Google Analytics data
  • Belangrijke KPI's
  • A/B- en multivariate testen
  • Psychologische principes van usability
  • CRO-piramide
  • Expertreviews en usabilityonderzoek
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte eindopdracht. Wanneer je deze met succes afrondt, ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Marketeer A'.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 3.025,-
Studiemateriaal: € 195,-
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

SRM Online Marketeer A

De grootste en meest succesvolle opleiding voor online marketing in Nederland - 6 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

MBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Virtual classroom en e-learning NCOI

Virtual classroom en e-learning

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan hebben veel onderwijsinstellingen tijdelijk de deuren van hun leslocaties gesloten. Ook bij NCOI Opleidingen heeft jouw gezondheid en die van onze medewerkers de allerhoogste prioriteit. Maar onze opleidingen gaan wel gewoon van start. Je kunt daarbij kiezen uit 2 varianten: de klassikale variant (tijdelijk via virtual classroom) of de e-learning variant met switchgarantie.

Studiegids 2019-2020 NCOI

Vraag de studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020 aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.