Menu
NCOI Opleidingen - Marketing, Inkoop & Projectmanagement

SRM Online Marketeer B

De meest complete opleiding tot online marketeer - 9 maanden

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie

Fiscale scholingsaftrek

Meer informatie
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Online marketing is naast een snel groeiend en veranderend vakgebied ook een lastig vakgebied. Het vereist veel specifieke kennis. Kies daarom voor deze vakopleiding SRM Online Marketeer B van onze businesspartner SRM: de meest praktische, intensieve en leerzame online marketingopleiding van Nederland. Hierin staat niet de theorie, maar je eigen praktijk centraal. Je ontwikkelt vaardigheden om verkeer te genereren naar je website met behulp van SEO, SEA, social media, e-mailmarketing, affiliate marketing en online advertising. Gedurende de opleiding werk je naast de bijeenkomsten aan diepgaande online marketinganalyses. Aan de hand van deze analyses ontstaan concrete actielijsten waar je direct zelf mee aan de slag gaat of iemand mee aan het werk kunt zetten. Je transformeert van marketeer naar online marketeer waarmee je helemaal aansluit op de actuele ontwikkelingen in het werkveld van marketing. Er is een sterk tekort aan goed opgeleide online marketeers. Met deze opleiding zijn je carrièreperspectieven uitstekend.

Je resultaat

  • Je kent de vele online kanalen die op dit moment voorhanden zijn en kunt er goed mee werken
  • Je hebt oog voor detail en weet analyses op online gebied in concrete actie te vertalen
  • Je kunt een plan van aanpak ontwikkelen om met behulp van een of meerdere online kanalen de online marketingperformance te optimaliseren
  • Je hebt je ontwikkeld tot een online marketeer die weet hoe online middelen worden ingezet om (online) marketingdoelstellingen te behalen
  • Je kunt kanaalspecifieke online marketinganalyses opleveren als deliverable

Aanpak

Online marketing leer je niet slechts uit boeken, maar vooral in de praktijk. Gedurende de opleiding pas je alles wat je leert direct toe in je eigen praktijk. Op deze manier leer je het snelste en pluk je meteen de vruchten van je inspanningen. Je leert hoe je online doelstellingen SMART formuleert en je website verleidelijker maakt voor je doelgroep. Vervolgens leer je hoe je verkeer naar je website genereert met behulp van SEO, SEA, social media, e-mailmarketing en verscheidene vormen van online advertising. Daarbij leer je ook het verkeer te laten doen wat jij wilt dat het doet: je doelstellingen behalen. Na het behalen van je diploma ben je een waardige sparringpartner van de online marketingspecialist en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen.

Leerlijn

Welke opleidingen of trainingen heb je nodig om je ambities waar te maken? Of je je nu verder wilt ontwikkelen binnen je huidige functie of juist wilt doorgroeien naar een hoger niveau, in dit handige overzicht zie je welke opleiding of training het beste past bij jouw wensen en behoeften en hoe je persoonlijke leerlijn eruitziet.

Download je leerlijn: Marketingmanager

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Doelgroep

Vanuit je rol als marketing- en/of communicatieprofessional zie je dat online ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen. Deze unieke opleiding van SRM biedt je de kans om je kennis van online marketing volledig af te stemmen op de actualiteit. Met een toonaangevend diploma van SRM leg je een stevig fundament voor je verdere carrière binnen het vakgebied.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics account
  • Meerdere domeinen bijhouden
  • Verwerking van sessies en campagne time-outs
  • SEO-rapportages
  • Mogelijkheden van (aangepaste) segmenten
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking, e-commerce, attributie en alerts/intelligence
  • Aangepaste en multi-channel rapportages

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Ideale accountstructuur voor je account
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting, biedstrategieën en Google Display Netwerk
  • Sturen op de juiste KPI’s
  • Handmatige werkzaamheden versus automatisering, continue optimalisatie

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Contentoptimalisatie en geavanceerde linkbuilding
  • Optimaliseren van vindbaarheid, sitesnelheid en crawl budget
  • Opzetten en uitvoeren van een SEO-strategie
  • SEO bij websitemigraties en slim ingezette technieken
  • SEO-analyse van marktleiders

Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising (inclusief mobiel)
  • Customer journey, touchpoints en formuleren van KPI’s
  • Inzichten verzamelen over doelgroep en het targets van de juiste info
  • Meten, bijsturen en budgetteren van online advertising campagnes
  • Het opstellen van een briefing en het maken van een dashboard

E-mailmarketing Advanced

(2 dagen)

  • Conversieoptimalisatie, neerzetten van een goede marketing- en e-mailstrategie
  • Databasemanagement en -analyse, doelstellingen en KPI’s
  • E-mail, tools en technische en juridische ontwikkelingen binnen marketing automation
  • Rendementsverhogende factoren en effectieve A/B-testing

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • Mogelijkheden, tools, valkuilen en opzetten van CRO
  • Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
  • Landingspagina’s optimaliseren versus full-funneloptimalisatie
  • Optimaliseren door middel van A/B-testing en multivariate testing
  • CRO-piramide, expertreviews en usabilityonderzoek
  • Usability, analyseren van webdata en testresultaten

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer experience en journey mapping
  • Doelgroepanalyse en (funnel)optimalisatie
  • Nieuwe en bestaande klantprocessen bedenken, analyseren en verbeteren
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
  • Customer journey denken implementeren in je organisatie

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Relevante social-medianetwerken
  • Aanpak, structurele inzet en de rol van social media
  • De rol van social media op consumentengedrag
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van jouw social-mediaomgeving
  • Communitymanagement en organisatorische consequenties
  • Social business en leidraad intern beleid

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Marketeer B'.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 9 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 15 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 3.790,-
Studiemateriaal: € 184,75
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Verlaag je studiekosten

Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel

Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Ook als je gebruikmaakt van het levenlanglerenkrediet kun je je studiekosten aftrekken. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Online Marketeer B

De meest complete opleiding tot online marketeer - 9 maanden

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie

Fiscale scholingsaftrek

Meer informatie

Heb je vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Studiegids NCOI

Vraag de studiegids aan

Wil je nog beter worden in je werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of ben je toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij jou en jouw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.