Menu

SRM Online Marketeer B

De meest complete opleiding tot online marketeer - 9 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Online marketing is naast een snel groeiend en veranderend vakgebied ook een lastig vakgebied. Het vereist veel specifieke kennis. Kies daarom voor deze vakopleiding SRM Online Marketeer B van onze businesspartner SRM: de meest praktische, intensieve en leerzame online marketingopleiding van Nederland. Hierin staat niet de theorie, maar je eigen praktijk centraal. Je ontwikkelt vaardigheden om verkeer te genereren naar je website met behulp van SEO, SEA, social media, e-mailmarketing, affiliate marketing en online advertising. Gedurende de opleiding werk je naast de bijeenkomsten aan diepgaande online marketinganalyses. Aan de hand van deze analyses ontstaan concrete actielijsten waar je direct zelf mee aan de slag gaat of iemand mee aan het werk kunt zetten. Je transformeert van marketeer naar online marketeer waarmee je helemaal aansluit op de actuele ontwikkelingen in het werkveld van marketing. Er is een sterk tekort aan goed opgeleide online marketeers. Met deze opleiding zijn je carrièreperspectieven uitstekend.

Je resultaat

  • Je kent de vele online kanalen die op dit moment voorhanden zijn en kunt er goed mee werken
  • Je hebt oog voor detail en weet analyses op online gebied in concrete actie te vertalen
  • Je kunt een plan van aanpak ontwikkelen om met behulp van een of meerdere online kanalen de online marketingperformance te optimaliseren
  • Je hebt je ontwikkeld tot een online marketeer die weet hoe online middelen worden ingezet om (online) marketingdoelstellingen te behalen
  • Je kunt kanaalspecifieke online marketinganalyses opleveren als deliverable

Doelgroep

Vanuit je rol als marketing- en/of communicatieprofessional zie je dat online ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen. Deze unieke opleiding van SRM biedt je de kans om je kennis van online marketing volledig af te stemmen op de actualiteit. Met een toonaangevend diploma van SRM leg je een stevig fundament voor je verdere carrière binnen het vakgebied.

Aanpak

Online marketing leer je niet slechts uit boeken, maar vooral in de praktijk. Gedurende de opleiding pas je alles wat je leert direct toe in je eigen praktijk. Op deze manier leer je het snelste en pluk je meteen de vruchten van je inspanningen. Je leert hoe je online doelstellingen SMART formuleert en je website verleidelijker maakt voor je doelgroep. Vervolgens leer je hoe je verkeer naar je website genereert met behulp van SEO, SEA, social media, e-mailmarketing en verscheidene vormen van online advertising. Daarbij leer je ook het verkeer te laten doen wat jij wilt dat het doet: je doelstellingen behalen. Na het behalen van je diploma ben je een waardige sparringpartner van de online marketingspecialist en weet je welke middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Marketeer B'.

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics account
  • Meerdere domeinen bijhouden
  • Verwerking van sessies en campagne time-outs
  • SEO-rapportages
  • Mogelijkheden van (aangepaste) segmenten
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking, e-commerce, attributie en alerts/intelligence
  • Aangepaste en multi-channel rapportages

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Ideale accountstructuur voor je account
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting, biedstrategieën en Google Display Netwerk
  • Sturen op de juiste KPI’s
  • Handmatige werkzaamheden versus automatisering, continue optimalisatie

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Contentoptimalisatie en geavanceerde linkbuilding
  • Optimaliseren van vindbaarheid, sitesnelheid en crawl budget
  • Opzetten en uitvoeren van een SEO-strategie
  • SEO bij websitemigraties en slim ingezette technieken
  • SEO-analyse van marktleiders

Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising (inclusief mobiel)
  • Customer journey, touchpoints en formuleren van KPI’s
  • Inzichten verzamelen over doelgroep en het targets van de juiste info
  • Meten, bijsturen en budgetteren van online advertising campagnes
  • Het opstellen van een briefing en het maken van een dashboard

E-mailmarketing Advanced

(2 dagen)

  • Conversieoptimalisatie, neerzetten van een goede marketing- en e-mailstrategie
  • Databasemanagement en -analyse, doelstellingen en KPI’s
  • E-mail, tools en technische en juridische ontwikkelingen binnen marketing automation
  • Rendementsverhogende factoren en effectieve A/B-testing

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • Mogelijkheden, tools, valkuilen en opzetten van CRO
  • Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
  • Landingspagina’s optimaliseren versus full-funneloptimalisatie
  • Optimaliseren door middel van A/B-testing en multivariate testing
  • CRO-piramide, expertreviews en usabilityonderzoek
  • Usability, analyseren van webdata en testresultaten

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer experience en journey mapping
  • Doelgroepanalyse en (funnel)optimalisatie
  • Nieuwe en bestaande klantprocessen bedenken, analyseren en verbeteren
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
  • Customer journey denken implementeren in je organisatie

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Relevante social-medianetwerken
  • Aanpak, structurele inzet en de rol van social media
  • De rol van social media op consumentengedrag
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van jouw social-mediaomgeving
  • Communitymanagement en organisatorische consequenties
  • Social business en leidraad intern beleid

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 9 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 15 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 3.790,-
Studiemateriaal: € 184,75
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

SRM Online Marketeer B

De meest complete opleiding tot online marketeer - 9 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Voorlichtingsbijeenkomst NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten ontdekt u hoe het is om een opleiding te volgen bij NCOI. Bijvoorbeeld door de algemene presentatie bij te wonen. Of door een introductieles te volgen van een van onze docenten. Hierdoor krijgt u een goede indruk van de aanpak en opzet van een les. U kunt ook een persoonlijk adviesgesprek voeren met een van onze opleidingsadviseurs. De voorlichtingsbijeenkomsten worden georganiseerd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht.

Studiegids NCOI

Vraag de studiegids aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.