Menu

Digitale brochure aanvragen

Door dit formulier te verzenden ontvangt u de brochure binnen enkele ogenblikken in uw E-mail box. Velden met een * zijn verplicht.
 

Om u beter te kunnen adviseren tijdens de oriëntatie op uw opleiding kunnen we telefonisch en per e-mail contact met u opnemen.

Het privacy statement van NCOI is van toepassing op dit formulier.

Klantgericht Denken en Handelen

Zet uw klant centraal! - 2 dagen

Vakgebied

Communicatie

Opleidingsniveau

Training

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geïnteresseerd in klanten. Hierdoor komt de klant steeds terug. Tijdens deze boeiende training leert u wat het betekent om als een organisatie de klant écht centraal te stellen. U gaat aan de slag met reële praktijksituaties, waarbij u leert om ook in lastige situaties klantgericht te blijven. U heeft oprechte aandacht en interesse in de klant en kijkt op welke manier u hem het beste kunt helpen. Dit zorgt voor tevreden klanten. Daarom bent u na afloop erg belangrijk voor uw organisatie.

Uw resultaat

U heeft inzicht in uw eigen effectiviteit en klantgerichtheid en voert op een prettige en resultaatgerichte manier verschillende soorten gesprekken met klanten. Daarnaast legt u op bondige wijze uw organisatie en haar diensten of producten uit. Verder weet u op een klantgerichte manier met lastige klanten om te gaan.

Doelgroep

Medewerkers in organisaties die geregeld in contact komen met (potentiële) klanten, bijvoorbeeld consultants, medewerkers van een klantenservice of accountmanagers.

Aanpak

In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. Het accent ligt op oefenen, onder andere met rollenspelen. Hierbij kunt u zelf praktijksituaties inbrengen, zodat u oefent met wat u lastig vindt. De trainer geeft u persoonlijke, grensverleggende feedback. In de oefeningen staat het klantgericht werken centraal, in gewone en in moeilijke situaties: bijvoorbeeld wanneer u te maken heeft met kritische klanten, emoties en ‘lastig’ gedrag van uw gesprekspartner. U ontwikkelt nieuwe manieren om met deze situaties en gedragingen om te gaan, zodat u zich veel concrete tools eigen maakt. Deze kunt u inzetten in de dagelijkse praktijk.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake

  • Persoonlijke leerdoelen
  • Uw ontwikkelvraag

Klantgerichtheid

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wat is uw rol en verantwoordelijkheid in klantgerichtheid?
  • Wie is de klant?
  • Normen en waarden voor tevreden klanten

Randvoorwaarden klantgerichtheid

  • Enthousiasme van de klant
  • Oprechte aandacht en interesse
  • Respect en eerlijkheid
  • Trots zijn op de organisatie

Klantgericht communiceren

  • Klantgerichte communicatieve vaardigheden
  • Klantgericht luisteren
  • Behoeftebepaling van de klant
  • Klantgericht assertief communiceren
  • Klantgericht presenteren

Lastige klanten en klachten

  • Klantgerichte klachtenbehandeling
  • Omgaan met lastige klanten

Certificaat

Na afloop van deze training ontvangt u het certificaat ‘Klantgericht Denken en Handelen'.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Data en plaatsen

Deze training duurt 2 dagen.

  • 12 en 26 september 2019
  • 15 en 29 november 2019
  • 8 en 22 januari 2020
  • 10 en 24 maart 2020
  • 11 en 25 mei 2020

De training wordt verzorgd in de regio Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Trainingskosten: € 1.190,-

Trainingsmateriaal: € 60,-

Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Klantgericht Denken en Handelen

Zet uw klant centraal! - 2 dagen

Vakgebied

Communicatie

Opleidingsniveau

Training

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.

Vraag de nieuwe studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de studiegids 2019-2020 aan of bekijk het vernieuwde aanbod op onze website.

Voorlichtingsbijeenkomsten

Tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten ontdekt u hoe het is om een opleiding te volgen bij NCOI. Bijvoorbeeld door de algemene presentatie bij te wonen. Of door een introductieles te volgen van een van onze docenten. Hierdoor krijgt u een goede indruk van de aanpak en opzet van een les. U kunt ook een persoonlijk adviesgesprek voeren met een van onze opleidingsadviseurs. De voorlichtingsbijeenkomsten worden georganiseerd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht.

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.