Menu

Bijscholingsprogramma

Online Marketing

Onderdeel van de subsidieregeling Twents Fonds – 4 maanden
Met dit programma legt u hét fundament voor een carrière binnen de online marketing en communicatie. Alle belangrijke aspecten van online marketing komen uitgebreid aan bod. U raakt op praktijkgerichte wijze bekend met alle online marketingkanalen, waaronder social media, e‑mailmarketing en betaalde advertenties. U krijgt daarbij te maken met een breed scala aan disciplines, kanalen en mensen. Met de kennis en inzichten die u tijdens deze opleiding opdoet, leert u mogelijkheden binnen uw context benutten én kunt u een mediamix samenstellen die optimaal bijdraagt aan de marketingdoelstellingen. U legt met dit programma een belangrijke basis voor uw verdere loopbaan.
 
Subsidie
Bent u woonachtig in Twente en wilt u zich her- of bijscholen binnen uw vakgebied? Met dit bijscholingsprogramma komt u mogelijk in aanmerking voor een persoonlijke scholingscheque van maximaal € 5.000,- vanuit het Twents Fonds voor Vakmanschap. U krijgt ondersteuning van een loopbaanconsulent van het Leerwerkloket Twente of het Loopbaanstation.
 
Doelgroep
U woont in Twente en heeft maximaal een diploma MBO-niveau 4 behaald. De scholingscheque van het Twents Fonds voor Vakmanschap is voor werkenden, zzp’ers en werkzoekenden die zich willen her- of bijscholen in een vakrichting tot en met MBO-niveau 4. Zo heeft u de mogelijkheid om u verder te ontwikkelen binnen uw vakgebied.
 
Voorkennis
Voor dit programma heeft u geen specifieke voorkennis nodig.
 
Doel en opzet
In dit programma raakt u bekend met de belangrijkste terminologie en mogelijkheden van online marketing. U gaat aan de slag met verschillende online mediakanalen en hun functionaliteiten. U leert aan de hand van de user experience hoe u een website gebruiksvriendelijk maakt en u verdiept zich daarbij in de organische vindbaarheid en wat social media hieraan kan bijdragen. U leert alle vaardigheden om online mediakanalen effectief, kostenbewust en resultaatgericht in te zetten.
 
Voorbereiding en studiebelasting
Voor de lesbijeenkomsten uit dit programma hoeft u zich niet voor te bereiden.
 
Lesplanning
Deze training duurt 4 maanden en wordt aangeboden in de regio Hengelo. Het programma is opgebouwd uit 24 lesbijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur voor de eindopdracht. U kiest zelf wanneer u met de training start. Zo kunt u in september 2019 en in februari 2020 starten. Wanneer u start in september 2019 vinden de lessen plaats op woensdag. Als u ervoor kiest om te starten in januari 2020, dan volgt u de lessen op maandag.
 
Studieprogramma
De volgende onderwerpen komen aan bod:
 
Google Analytics
(2 dagen)
  • Inrichten Analytics
  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Filters en profielen
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • Werken met standaardrapportages
  • Opzetten custom rapportages en dashboards
  • Interpreteren en analyseren
  • Optimaliseren website
  • Optimaliseren van online campagnes
User Experience
(1 dag)
  • Het verschil tussen user experience en usability
  • Trends binnen user experience
  • Wensen van eindgebruikers
  • Belang van beeld, tekst en design
  • Het in kaart brengen van uw doelgroep
  • Onderzoek het doel en de toptaken van uw gebruiker
  • Soorten UX-testen (cardsorting, eyetracking, A/B-testing, guerillatesting)
  • Inspelen op klantinzicht
  • Sitescan en checklist doornemen
Search Engine Optimization (SEO)
(1 dag)
  • Zoekmachinemarketing
  • SEO eigen site
  • Zoekwoordenstrategieën
  • SEO page scan tools
  • Stappenplan tekstcomponent
  • Checklist indexatiecomponenten
  • Linkbuilding
  • Valkuilen bij siteontwerp en spamdexing
  • Code, flash, frames
  • Contentmanagementsystemen
  • Spamdexing
  • Zoekwoordspam
  • Resultaten meten
  • Google Analytics
  • Analytics Universal
  • Link audit en findabilityonderzoek
Google Ads
(1 dag)
  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Hulpprogramma's inzetten
  • Budgetbewaking
  • Campagnes opzetten
  • Zoekwoorden genereren
  • Maken van advertenties
  • Inzetten locatietargeting
E-mailmarketing
(1 dag)
  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Tech en tools voor e-mailmarketing
  • AVG-wetgeving rondom opt-in en opt-out
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Aan- en afmeldflows
  • Concept en creatie
  • Opzetten van e-mailcampagnes
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
  • A/B-testing e-mailcampagnes
  • Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes
Social Media
(3 dagen)
  • Belangrijke social-medianetwerken
  • Do's en don'ts in social media
  • Omgaan met snel veranderende omgeving
  • Content delen
  • Laat zien en horen wie u bent
  • Laat zien wie u kent
  • Zenden, luisteren, converseren op de socials
  • Local bases services
  • Opletten met 'te snelle' social media
  • Bewust toepassen van social media
Online Advertising
(1 dag)
  • Online advertising in de customer journey
  • Verschillende soorten advertising
  • Welke rollen spelen de creatives?
  • Programmatic trading
  • Facebook, LinkedIn, Twitter en YouTube advertising
  • Realtime advertising
  • Landelijke en regionale targeting
  • Synergiekanalen
  • Resultaat van online advertising
  • Hoe meet u online advertising?
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving
  • Datagebruik en codes
Affiliate Marketing
(1 dag)
  • Wat is affiliate marketing?
  • De voordelen van affiliate marketing
  • Verschillende vergoedingsmodellen
  • De functie van affiliate marketing binnen online marketingstrategie
  • Affiliate marketing via een netwerk of zelf doen?
  • Voordelen voor de adverteerder en merchant
  • Verschillende rollen en partijen in het affiliate ecosysteem
  • Grip op de verschillende attributiemodellen
  • Vormen van affiliate programma toepassen
  • Verschillen tussen affiliate marketing en influential marketing
  • Influential marketing opnemen binnen affiliate marketing
  • Best practices
  • Actuele cases en voorbeelden
  • Do's en dont's
Conversion Optimization
(1 dag)
  • Conversion Rate Optimization (CRO)
  • Optimaliseren op 3 pijlers: sitestructuur, usability en content
  • Online persuasion van usability
  • Relevantie en waarde bieden
  • Beïnvloedingstechnieken van Cialdini
  • Conversie en tekst
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Conversieoptimalisatie en -beperkingen
  • Meten en analyseren van de conversieratio
  • A/B- en multivariate testing
  • Vaststellen van rendement bij conversieoptimalisatie
Integrale eindopdracht
(1 bijeenkomst van 3 uur)
 
Diploma
Het programma wordt afgerond met een praktijkgerichte eindopdracht. Na afloop van dit bijscholingsprogramma ontvangt u het officiële diploma Bijscholingsprogramma Online Marketing’ van NCOI Opleidingen.
 
Kosten
Inschrijfgeld € 100,-
Lesgeld € 3.420,-
Studiemateriaal € 600,-
Eindopdracht € 312,50
Arrangementskosten € 225,-
 
Reprorechten en hand-outs
Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Alle bovengenoemde bedragen zijn exclusief btw. Omdat u gebruikmaakt van de unieke scholingscheque van het Twents Fonds voor Vakmanschap, is vrijstelling van btw mogelijk. Ter compensatie vindt er hierbij een opslag plaats van 10% bovenop de prijs exclusief btw. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. Verder is de hoogte van de btw onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.
 
Aanmelden of meer informatie
Wilt u zich direct aanmelden voor dit Bijscholingsprogramma Online Marketing? Vul dan snel het belangstellingsformulier van het Twents Fonds voor Vakmanschap in. Er wordt spoedig contact met u opgenomen. Bent u benieuwd naar alle praktische zaken of wilt u meer informatie over dit unieke aanbod van het Twents Fonds? Bekijk dan het Twents Fonds voor Vakmanschap.
Belangstellingsformulier

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.

Vraag de nieuwe studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de studiegids 2019-2020 aan of bekijk het vernieuwde aanbod op onze website.

Start nú met uw opleiding

Wilt u verder leren om nog beter te worden in uw werk of een volgende stap zetten in uw loopbaan? Dan is dit hét moment om uw ambities waar te maken, want in september starten weer veel van onze opleidingen en trainingen. Schrijf u nu in en start direct na de zomer met uw opleiding.

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.