Klantgericht Denken en Handelen

Direct toepasbaar binnen uw dagelijkse praktijk

Niveau
Training
Duur 2 maanden
Vakgebied Communicatie
Opleidingsvarianten Dag
Bel ons: 035 6400 411
Download brochureDirect inschrijven

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?

Op basis van uw huidige loopbaan en uw leerdoelen geven wij u graag een persoonlijk opleidingsadvies. Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Vraag een opleidingsadvies aan

Opleidingsinformatie

Algemeen
Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geïnteresseerd in zowel de interne als externe klanten. Tijdens deze boeiende training gaat u met reële praktijksituaties aan de slag en leert u wat het betekent als een organisatie de klant écht centraal stelt. Klantgerichtheid leidt tot tevreden klanten en medewerkers. En klantgerichte medewerkers zijn goud waard voor iedere organisatie.

Uw resultaat

Na deze training heeft u meer inzicht in uw eigen effectiviteit en klantgerichtheid. U kunt verschillende soorten gesprekken met klanten voeren op een prettige en resultaatgerichte manier. Ook kunt u op bondige wijze uw organisatie en haar diensten of producten uitleggen. Door deze nieuwe kennis voelt u zich zekerder van uzelf.

Doelgroep

Medewerkers in organisaties die geregeld in contact komen met (potentiële) klanten.

Doel en opzet

In deze praktijkgerichte training worden theorie en praktijk afgewisseld. De nadruk ligt op oefenen, onder andere met rollenspelen. U ontvangt persoonlijke, grensverleggende feedback. Uiteraard is er ook aandacht voor uw sterke kanten.
Alle oefeningen betreffen het klantgericht werken, in makkelijke, maar ook in moeilijke omstandigheden: bij kritische klanten, bij emoties en bij 'lastig' gedrag van uw gesprekspartner. U ontwikkelt nieuwe manieren om met deze situaties en gedragingen om te gaan, zodat u goed bent voorbereid op uw afwisselende praktijk. U kunt zelf praktijksituaties inbrengen en zult merken dat u ook leert van de visies van uw mededeelnemers, die vaak uit andere branches komen. Voor de training vult u een digitaal intakeformulier in. Op basis van de formulieren bepaalt de trainer welke leervragen accent krijgen en maakt hij voor de groep binnen de kaders een maatwerktraining. Zo bereikt u een maximaal leereffect tijdens de training.
Tijdens het gehele trainingstraject en nog enkele weken daarna heeft u toegang tot de online leeromgeving e-Connect. Daarop vindt u achtergrondinformatie en kunt u met uw mededeelnemers en de trainer contact hebben.
De maximale groepsgrootte bij deze training is 12 personen.

Programma

Programma

Onder leiding van deskundige trainers wordt aandacht besteed aan de volgende onderwerpen:

Klantgerichtheid

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wat is uw rol en verantwoordelijkheid in klantgerichtheid?
  • Wie is de klant?
  • Normen en waarden voor tevreden klanten

Randvoorwaarden klantgerichtheid

  • Enthousiasme van de klant
  • Oprechte aandacht en interesse
  • Respect en eerlijkheid
  • Trots zijn op de organisatie

Klantgericht communiceren

  • Klantgerichte communicatieve vaardigheden
  • Klantgericht luisteren
  • Behoeftebepaling van de klant
  • Klantgericht assertief communiceren
  • Klantgericht presenteren

Interne klantgerichtheid

  • Het belang van interne klantgerichtheid voor externe klantgerichtheid
  • Interne klantgerichte communicatie

Lastige klanten en klachten

  • Klantgerichte klachtenbehandeling
  • Omgaan met lastige klanten
Planning

Data en plaatsen

Deze training duurt 2 dagen. Tussen de trainingsdagen zit een periode van 2 weken. De training wordt verzorgd in de regio's Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Mogelijke startmomenten en locaties

U kunt zich inschrijven voor de variant van uw keuze. De definitieve locatie met adresgegevens is zo’n drie weken voor aanvang van de opleiding of training bekend. U kunt wel alvast een aantal van onze meestgebruikte leslocaties bekijken.

Wanneer wilt u starten?

Gekozen filters:
Alle filters herstellen
Er zijn geen resultaten beschikbaar die voldoen aan de gekozen filters

  • Startmoment
  • Variant
  • Locatie
Lesrooster
Kosten

Kosten

Trainingskosten: € 1.190,-
Trainingsmateriaal: € 30,-
Locatie- en Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen

Gemiddelde beoordeling op basis van 1 ervaring

8
Klantgericht Denken en Handelen
8 10

Deze training sloot goed aan bij mijn verwachting. Ik heb meer inzicht gekregen in wat klantgericht denken en handelen inhoudt en handvaten gekregen om met moeilijke situaties om te gaan.

Klantgericht Denken en Handelen

Direct toepasbaar binnen uw dagelijkse praktijk

Niveau
Training
Duur 2 maanden
Opleidingsvarianten Dag
Download brochureDirect inschrijven

Leer ons beter kennen

Slide 1: Video

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichtingsbijeenkomsten

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijk advies.

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijk advies.

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijk advies.

Data en aanmelden
Slide 3: Erkende Kwaliteit

De erkende kwaliteit van NCOI

De erkende kwaliteit van NCOI

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk
denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk
denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.




De erkende kwaliteit van NCOI

Lees meer
Slide 4: Testimonial Docent

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

"Als docent haal ik mijn voldoening uit het…’’

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent

Lees meer

Gratis studiegids thuis ontvangen?

Nu aanvragen!

De voordelen van NCOI

Onze website maakt gebruik van cookies.