Omgaan met Klachten en Emoties

Succesvol omgaan met klachten en emoties met de unieke HIP-aanpak

Niveau
Training
Duur 2 maanden
Opleidingsvarianten Dag
Bel ons: 035 6400 411
Download brochureDirect inschrijven

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?

Op basis van uw huidige loopbaan en uw leerdoelen geven wij u graag een persoonlijk opleidingsadvies. Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Vraag een opleidingsadvies aan

Opleidingsinformatie

Algemeen

Wanneer u in uw functie geregeld te maken heeft met klachten of teleurgestelde, emotionele of zelfs agressieve klanten, dan is deze training bijzonder waardevol voor u. U leert op een klantgerichte en professionele manier klachten te behandelen. U leert deze klachten te vertalen naar verbeterpunten voor uw organisatie. Daarnaast leert u goed om te gaan met emoties van klanten, waarbij het goed hanteren van uw eigen emoties erg belangrijk is. Verder wordt er aandacht besteed aan de wijze waarop u omgaat met agressieve en intimiderende klanten.

Uw resultaat

Na deze praktijkgerichte training analyseert u klachten feilloos en lost u deze naar volle tevredenheid op, rekening houdend met richtlijnen van uw eigen organisatie en de belangen van de klant. U weet op professionele wijze om te gaan met emoties van klanten en met uw eigen emoties. U past de-escalerende communicatie- en beïnvloedingstechnieken toe. Bovendien weet u krachtig en toch met meer rust op te treden bij agressieve klanten.

Doelgroep

Medewerkers die te maken hebben met klachten en/of ontevreden klanten. Deze klanten worden soms emotioneel of zelfs agressief. Daarbij kunt u denken aan zowel persoonlijke als telefonische contacten.

High Impact Performance-aanpak

Met behulp van diverse werkvormen werkt u aan vaardigheden die u helpen succesvoller om te gaan met klachten en emoties. Deze training is bijzonder intensief, praktijkgericht en volledig afgestemd op mensen zoals u. De training is ontwikkeld volgens de unieke HIP-aanpak. HIP staat voor High Impact Performance. Dat betekent dat in de training gebruik wordt gemaakt van prikkelende, speelse en vooral verrassende werkvormen die gegarandeerd het effect van deze training optimaal maken. De bijzondere aanpak helpt u over drempels heen en stimuleert u het beste uit uzelf te halen. Een ervaring om nooit te vergeten. De training wordt verzorgd in kleine groepen met maximaal 12 deelnemers, waardoor u veel persoonlijke aandacht van uw trainer krijgt.

Training Omgaan met Klachten en Emoties

Programma

Programma

In dit hoogwaardige programma worden verschillende vaardigheden grondig getraind. Onder leiding van ervaren trainers komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Ontevreden klanten

  • Klantverwachtingen
  • Verbale en non-verbale signalen
  • Verschillend gedrag van klanten
  • Klanttypen

Klachtenbehandeling

  • Klachten herkennen
  • Soorten klachten
  • Een proactieve houding tonen ten aanzien van klachten
  • Vraag- en luistervaardigheden
  • Klachteninventarisatie
  • Oplossingen formuleren met instemming van de klant
  • Met klachten omgaan in verschillende situaties

Omgaan met emoties

  • Begrip voor emoties van de klant
  • Feiten van emoties scheiden
  • Verbale en non-verbale boodschappen zenden, die de klant ontvankelijk maken voor een oplossing
  • Communicatie- en beïnvloedingstechnieken toepassen

Omgaan met agressie

  • Ontstaan van agressie op de werkvloer
  • Verschillende soorten agressie
  • Effectief omgaan met agressie
  • Krachtig en rustig optreden
  • Omgaan met eigen emoties
Planning

Data en plaatsen

Deze training duurt 2 dagen. Tussen de trainingsdagen zit een periode van 2 weken. De training wordt verzorgd in de regio's Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Mogelijke startmomenten en locaties

U kunt zich inschrijven voor de variant van uw keuze. De definitieve locatie met adresgegevens is zo’n drie weken voor aanvang van de opleiding of training bekend. U kunt wel alvast een aantal van onze meestgebruikte leslocaties bekijken.

Wanneer wilt u starten?

Gekozen filters:
Alle filters herstellen
Er zijn geen resultaten beschikbaar die voldoen aan de gekozen filters

  • Startmoment
  • Variant
  • Locatie
Lesrooster
Kosten

Kosten

Trainingskosten: € 1.190,-
Trainingsmateriaal: € 30,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen

Omgaan met Klachten en Emoties

Succesvol omgaan met klachten en emoties met de unieke HIP-aanpak

Niveau
Training
Duur 2 maanden
Opleidingsvarianten Dag
Download brochureDirect inschrijven

Leer ons beter kennen

Slide 1: Video

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichtingsbijeenkomsten

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijk advies.

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijk advies.

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijk advies.

Data en aanmelden
Slide 3: Erkende Kwaliteit

De erkende kwaliteit van NCOI

De erkende kwaliteit van NCOI

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk
denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk
denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.




De erkende kwaliteit van NCOI

Lees meer
Slide 4: Testimonial Docent

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

"Als docent haal ik mijn voldoening uit het…’’

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent

Lees meer

Gratis studiegids thuis ontvangen?

Nu aanvragen!

De voordelen van NCOI

Onze website maakt gebruik van cookies.