Training
NVAO geaccrediteerd
2 dagen
16-09-2024
Als marketeer van nu moet je je net zo snel als het vakgebied blijven ontwikkelen om niet achterop te raken als het gaat om technologie. Door de groei aan data- en marketingsilo’s spelen kunstmatige intelligentie (AI) en op machine learning (ML) gebaseerde marketingtools een cruciale rol. Deze middelen komen dan ook ruim aan bod in deze training AI voor Marketing en Communicatie van onze businesspartner SRM. Met AI en ML wordt het mogelijk gemaakt om gegevens en klantengedrag te analyseren, aanbevelingen en voorspellingen te doen en slimmer te worden. Dit zal de manier waarop marketeers beslissingen nemen fundamenteel gaan veranderen.
Na afloop van deze praktijkgerichte training kun je AI benaderen vanuit jouw marketingprofessie. Je hebt inzicht in wat AI en ML kunnen betekenen voor jouw marketingactiviteiten en hoe ze kunnen helpen om je marketing efforts te professionaliseren en optimaliseren. Je hebt de 5 AI P’s geleerd en kunt deze 5 domeinen waarop AI ingezet kan worden verkennen. Ook ken je de relevante tools en beschik je over de handvatten om zelf concreet aan de slag te gaan met AI binnen jouw organisatie. Je kunt directie en organisatie de toegevoegde waarde van AI laten zien, door aan te tonen in welke mate AI in combinatie met de marketingactiviteiten bijdraagt aan de doelen van de organisatie.
Deze training is bestemd voor marketingmanagers, senior marketingadviseurs, CCO’s en leidinggevenden aan marcomteams. Als deelnemer ben je ervaren in het marketingvak, je bent van senior niveau en hebt het denkniveau HBO/universitair. Basiskennis over AI en machine learning wordt aangeraden.
Volgens Harvard Business Review zijn AI en ML de belangrijkste technologieën van de 21ste eeuw. Lerende algoritmes helpen individuen en bedrijven om beter geïnformeerde beslissingen te nemen. Door middel van AI en algoritmes kan men nauwkeuriger voorspellen welke consumenten bepaalde producten gaan kopen en hoeveel geld ze zullen uitgeven. Hierdoor is gepersonaliseerde communicatie mogelijk tegen lagere kosten. Door middel van AI en ML is het daarnaast makkelijker te achterhalen wie de werkelijke klanten van een bedrijf zijn. AI begint noodzakelijk te worden voor individuen en bedrijven om online groei beter te kunnen voorspellen. Bedrijven als Coolblue, Amazon, Netflix maar ook supermarktketens doen dit al aan de lopende band. Alleen hangt er nog veel jargon rond AI en weten veel mensen niet wat het precies is of hoe ze het kunnen toepassen voor hun bedrijf of product. Mensen zonder technische achtergrond missen vaak de nodige digitale vaardigheden. Ze weten niet welke datavragen ze moeten stellen of welke marketingtoepassingen mogelijk zijn met algoritmes. Deze training pakt dit probleem aan. Door praktische opdrachten en gebruik te maken van de laatste digitale tools leren we iedereen de 10 procent van AI die ze 90 procent van de tijd kunnen toepassen. We maken AI binnen het marketingvak toegankelijk voor iedereen.
Hoe kunnen we AI en de marketingactiviteiten bij elkaar brengen en zo de kansen van AI zien en toepassen? Dat is het centrale thema van de training AI voor Marketing en Communicatie gericht op marketingmanagers, senior marketingadviseurs, CCO’s en leidinggevenden aan marcomteams.
Is het jouw ambitie om de kansen van AI en machine learning te benutten en zo jouw marketingactiviteiten continu te blijven verbeteren? En vind jij het belangrijk dat je kunt laten zien wat de toegevoegde waarde van AI aan de marketing en organisatiedoelen is? Schrijf je dan in voor deze training!
Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau.
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass AI en Marketing' van SRM.
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.