Vakopleiding
NVAO geaccrediteerd
11 maanden
17-02-2023
Met de veelomvattende technologie kun je in deze tijd alle verschillende data meten en dus ook veel weten. Als organisatie wil je deze informatie zo goed mogelijk benutten om je targetgroep te bereiken. Tijdens deze opleiding leer je welke communicatiemiddelen je kunt inzetten om tot een sterke, succesvolle communicatiestrategie te komen. Je gaat aan de slag met het analyseren en ontdekken van je merkidentiteit om zo te kunnen vaststellen welke middelen je kunt toepassen om je positionering binnen de arbeidsmarkt te kunnen vergroten. Op deze manier weet je exact welke (online) media je kunt inzetten om je doelgroep aan te spreken en de interactie aan te gaan. Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner SRM.
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Met een NIMA-diploma toon je je kennis, vaardigheden en werkervaring aan. NIMA-diploma’s worden sterk gewaardeerd door het bedrijfsleven en met een NIMA-diploma zet je dan ook een hele mooie stap in je carrière.
Onze businesspartner SRM is door NIMA benoemd als Education Partner. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat onze opleiding NIMA B Marketingcommunicatie Praktijkopleiding voldoet aan de eisen van NIMA. Door deze samenwerking kunnen wij je ideaal voorbereiden op de officiële NIMA-examens. Dit doen we met succes, want in de afgelopen jaren zijn er tienduizenden studenten opgeleid. Dit komt door onze praktijkgerichte aanpak, waarbij de docenten de theorie vertalen naar praktische kennis en vaardigheden die je direct in je eigen praktijk kunt toepassen. Met een NIMA-opleiding maak je dus duidelijk de juiste keuze.
Je wilt graag naast de theorielessen meer verdieping in het praktijkgedeelte krijgen. Je hebt behoefte aan concrete handvatten zodat je het geleerde direct kunt toepassen in je werkveld. Je wilt graag meer inspelen op de rol van marketingcommunicatie binnen organisaties en hoe je marketingcommunicatiedoelstellingen op de juiste manier kunt bepalen.
Tijdens deze modules krijg je concrete handvatten aangeboden om de theorie direct toe te passen binnen je eigen organisatie. Je ontwikkelt vaardigheden om een effectief, strategisch communicatieplan te bewerkstelligen door te analyseren, trends te ontdekken en in te spelen op actuele zaken. Op deze manier zijn alle betrokkenen direct op de hoogte van wat je als organisatie wilt bereiken voor de komende tijd.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Deze opleiding rond je af met een praktijkgerichte opdracht bij SRM, waarin je een marketingcommunicatieplan gaat schrijven. Dit plan licht je vervolgens mondeling toe. Daarnaast doe je het Communicatie B1-examen bij NIMA (digitaal examen, case met open vragen).
Tijdens deze opleiding ontwikkel je alle benodigde competenties om een tastbaar communicatieplan en strategie te bedenken. Zo verdiep je je in de merkidentiteit om de meest effectieve marketingcommunicatiedoelstellingen te kunnen bepalen voor je organisatie. Ook ga je aan de slag met diverse marketinganalyses om je opties binnen de branche te kunnen blijven vergroten.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(3bijeenkomsten)
(2bijeenkomsten)
(7bijeenkomsten)
(8bijeenkomsten)
Met het behalen van beide examens, ontvang je zowel het SRM B Marketingcommunicatie-diploma als het NIMA B Marketingcommunicatie-diploma. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.