Vakopleiding
NVAO geaccrediteerd
10 maanden
17-02-2023
Nu de inzet van online media steeds belangrijker wordt, is het voor organisaties moeilijker om een onderscheidend verhaal aan hun klantgroepen over te brengen en daarvoor de juiste communicatiekanalen te kiezen. Bovendien draait het niet enkel meer om het zenden van een boodschap. Je klanten willen ook graag met je in gesprek kunnen gaan. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je in dit boeiende werkgebied aan de slag of je kansen binnen het vak vergroten? Dan is de opleiding NIMA B Marketingcommunicatie van onze businesspartner SRM zeer geschikt voor jou. Na afloop ben je in staat met succes een marketingcommunicatiestrategie uit te stippelen en uit te voeren via een uitgewerkt plan.
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Met een NIMA-diploma toon je je kennis, vaardigheden en werkervaring aan. NIMA-diploma’s worden sterk gewaardeerd door het bedrijfsleven en met een NIMA-diploma zet je dan ook een hele mooie stap in je carrière.
Onze businesspartner SRM is officieel Education Partner van NIMA. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat deze opleiding voldoet aan de eisen van NIMA. Door deze samenwerking kunnen wij je ideaal voorbereiden op de officiële NIMA-examens.
Je bent communicatiemanager of marketingcommunicatieprofessional en je wilt je verder ontwikkelen op het gebied van marketingcommunicatie.
In 2 modules ontwikkel je je tot marketingcommunicatiespecialist. Dit doe je zelfstandig via e-learning en via klassikale bijeenkomsten. Het programma van NIMA is een blended programma. De opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten. Daarnaast heb je toegang tot een e-learning, waarmee je de stof eigen kan maken. Jouw docent staat klaar om vragen over deze e-learning te beantwoorden. Je verdiept je in uiteenlopende onderwerpen op het gebied van marketing en communicatie. Van het vormgeven van een merkidentiteit tot het ontwikkelen van een communicatieplan waarin het samenspel tussen de verschillende communicatiekanalen wordt meegenomen.
Ongeveer 3-5 uur per bijeenkomst.
Deze NIMA-opleiding is ingeschaald op niveau 6 van het NLQF (vergelijkbaar met Bachelorniveau).
Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Als werknemer kun jij aantonen wat je waard bent op welk niveau. Als werkgever geeft het inzicht in het niveau van werknemers en de waarde die hun kwalificaties hebben, vergeleken met andere kwalificaties. Hierdoor kun je de juiste mensen aannemen en de juiste scholing bieden. Het NLQF kent 8 niveaus en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid.
Met deze inschaling haal jij dus een waardevol diploma op aantoonbaar NLQF 6-niveau.
Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.
Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.
Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Na het behalen van je diploma NIMA B Communicatie mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende communicatietitel Senior Communication Professional (SCP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-communicatieprofessionals.
In deze opleiding verdiep je je in uiteenlopende onderwerpen op het gebied van marketing en communicatie. Van het vormgeven van een merkidentiteit tot het ontwikkelen van een communicatieplan waarin het samenspel tussen de verschillende communicatiekanalen wordt meegenomen. Zo ontwikkel jij je tot breed inzetbare marketingcommunicatieprofessional.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
(3 bijeenkomsten + e-learning)
(2 bijeenkomsten)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
Het NIMA-examen bestaat uit 2 aparte delen: een schriftelijk deel (B1 Communicatie) en een mondeling deel (B2 Marketingcommunicatie). De examens voor het diploma NIMA B Marketingcommunicatie worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
De examens leg je af bij NIMA. Bij een voldoende beoordeling hiervan behaal je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Marketingcommunicatie’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Dit register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.