Vakopleiding
NVAO geaccrediteerd
Deze opleiding is gericht op marketing- en communicatieprofessionals die op zoek zijn naar verdere verdieping bij het bepalen van de marketingcommunicatiestrategie. Deze veelgekozen vakopleiding geeft jou de impuls om verder te groeien in dit boeiende vakgebied. Alle essentiĆ«le en actuele themaās komen in deze praktijkgerichte opleiding aan bod. Het vertrekpunt hierbij is een analyse van de marketingstrategie van een onderneming. Het bepalen van de merkidentiteit en de daaruit voortvloeiende positionering krijgen ook veel aandacht, net als het vaststellen van de marketingcommunicatiebarriĆØre en consumer insights. Daarna wordt de marketingcommunicatiestrategie vastgesteld en worden online en offline middelen gekozen om de doelgroep te bereiken. Bij alle onderwerpen wordt de theorie gecombineerd met toepassing in de praktijk. Het doel is om jouw professionele kennis en vaardigheden zo te verhogen, dat jij van maximale meerwaarde bent voor jouw organisatie. Aan het eind van de opleiding SRM B Marketingcommunicatie schrijf je daarom een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie. Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner SRM.
Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicatieadviseur, marketingcommunicatiemedewerker, product- of brandmanager, accountmanager of projectcoƶrdinator bij een reclame-, communicatieadvies- of mediabureau.
Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hƩt niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken.
Deze opleiding is geheel gericht op jouw ontwikkeling tot marketingcommunicatieprofessional. Het uitgekiende programma combineert drie hoofdlijnen: verdieping van jouw vakkennis, versteviging van je vaardigheden en het versterken van jouw output. Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de vertaalslag van de marketingstrategie naar marketingcommunicatie. De merkidentiteit en de daaruit voortvloeiende positionering spelen daarbij een belangrijke rol. Je verdiept je in de customer journey en leert op welke wijze je consumentengedrag kunt herkennen en beĆÆnvloeden. Je bepaalt bij de gekozen doelgroep de belangrijkste marketingcommunicatiebarriĆØre die je met marketingcommunicatie wilt oplossen. Ook formuleer je consumer insights die de input vormen voor creatieve concepten. Ten slotte bepaal je de marketingcommunicatiestrategie en kies je de in te zetten middelen, zowel online als offline. Ter afsluiting van de opleiding pas je alle opgedane kennis toe bij het schrijven van een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met alle stappen van het strategisch marketingcommunicatieplan.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(7 dagdelen)
(8 dagdelen)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
(2 bijeenkomsten van 3 uur)
De eindopdracht bestaat uit het schrijven van een strategisch marketingcommunicatieplan voor jouw eigen organisatie of een organisatie uit je netwerk. Het plan moet zich toespitsen op een of meerdere productgroepen. Tijdens een mondeling examen moet je je plan vervolgens verdedigen.
Je sluit de opleiding af met een integrale eindopdracht en een mondeling examen. De opleiding bevat twee begeleidingsbijeenkomsten, waarin je door een examencoach actief wordt voorbereid op je eindopdracht. Slaag je voor alle onderdelen, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM B Marketingcommunicatie' van onze businesspartner SRM.
De opleiding SRM B Marketingcommunicatie duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. Je kunt kiezen uit twee varianten: 1 keer per 2 weken een volledige dag les of elke week een les op de woensdagochtend. De dagopleiding omvat 7,5 lesdagen van 10.00 uur tot 16:00 uur. De woensdagopleiding telt 15 lessen van 09.00 uur tot 12.00 uur.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je (voor beide opleidingsvarianten) rekening houden met 1 extra weekend: vrijdag van 10.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiƫle voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.