E-mailmarketing - SRM Track
Zet e-mailmarketing effectief in - 1 dag
- Online thuis studie
- Duur 1 dag
In het kort
Met e-mailmarketing kun je specifieke content naar gesegmenteerd publiek sturen, inschrijvingen werven en de klanttevredenheid verhogen. Dat maakt e-mailmarketing bijzonder interessant voor jou. Tijdens deze training E-mailmarketing met SRM-kwaliteit ontwikkel je de vaardigheden om e-mailadressen te werven (met oog voor de relevante wetgeving) en succesvol e-mailberichten te creëren. Je verdiept je in trends binnen e-mail zoals automatisering en leert op welke wijze je de resultaten van e-mailmarketing kunt meten. Zo ontwikkel je kennis en vaardigheden om e-mailberichten af te stemmen op je doelgroep en het effect van de berichten te versterken. Wat je leert, pas je toe binnen je eigen werkomgeving. Je merkt dan ook direct resultaat.
Met e-mailmarketing kun je specifieke content naar gesegmenteerd publiek sturen, inschrijvingen werven en de klanttevredenheid verhogen. Dat maakt e-mailmarketing bijzonder interessant voor jou. Tijdens deze training E-mailmarketing met SRM-kwaliteit ontwikkel je de vaardigheden om e-mailadressen te werven (met oog voor de relevante wetgeving) en succesvol e-mailberichten te creëren. Je verdiept je in trends binnen e-mail zoals automatisering en leert op welke wijze je de resultaten van e-mailmarketing kunt meten. Zo ontwikkel je kennis en vaardigheden om e-mailberichten af te stemmen op je doelgroep en het effect van de berichten te versterken. Wat je leert, pas je toe binnen je eigen werkomgeving. Je merkt dan ook direct resultaat.
Je resultaat
- Je kent de beste methodieken om e-mailadressen te werven en weet zo het bereik te vergroten
- Je bent bekend met de nieuwste trends binnen e-mailmarketing en weet deze effectief toe te passen
- Je kunt de key performance indicatoren (KPI’s) voor e-mail bepalen voor je eigen organisatie
- Je weet hoe je resultaten kunt meten en daarmee e-mailberichten kunt optimaliseren
Doelgroep
Je wilt de e-mailmarketing van je organisatie of opdrachtgever opzetten, of juist beter inzetten. Dat maakt deze training zo geschikt voor jou.
Aanpak E-mailmarketing
In deze training leer je succesvolle nieuwsbrieven versturen en e-mailmarketing volwaardig te integreren binnen je marketing- en communicatiemix. Je leert e-mailcampagnes direct managen, optimaliseren en segmenteren. Hierdoor hebben de mailings het meeste effect. De training wordt verzorgd door ervaren trainers die zelf dagelijks in de online marketingpraktijk actief zijn. Zij zullen je zeker inspireren door hun kijk op e-mailmarketing.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een opleiding met SRM-kwaliteit goed te combineren met een baan en een druk privéleven.
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.
Wat ga je leren?
Programma E-mailmarketing
Je gaat aan de slag met onderwerpen die voor e-mailmarketing relevant zijn. Zo verdiep je je in zaken als het opzetten van e-mailcampagnes en A/B testing. Ook raak je bekend met de privacywetgeving waardoor je precies weet wat wel en niet toegestaan is bij het verzamelen van klantgegevens en het benaderen van personen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Uitgangspunten e-mailmarketing
- Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
- Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
- Tech en tools voor e-mailmarketing
E-maildatabasemanagement
- Privacywetgeving rondom opt-in en opt-out
- Doelgroepen en segmentaties bepalen
- Werven van e-mailadressen en datahygiëne
- Aan- en afmeldflows
E-mailcampagnes
- Concept en creatie
- Opzetten van e-mailcampagnes
- Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
- A/B-testing e-mailcampagnes
- Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes
Certificaat
Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘E-mailmarketing - SRM Track’.
Jouw investering in één overzicht
Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.
Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.
Studie- en lesmateriaal
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:
- Boeken, readers en werkboeken
- Toegang tot het online leerplatform
Bovenop deze kosten brengen wij reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
*Arrangement- & locatiekosten
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.
Bekijk beschikbare startdata!
Bij NCOI kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.
Eerstvolgende startdatum

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?
Heb je vragen over deze opleiding of een andere opleiding van NCOI? Wij geven je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Gratis en vrijblijvend. Op basis van jouw huidige loopbaan en ambities kijken wij samen met jou wat de best passende opleiding is. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Volg deze opleiding met jouw opleidingsbudget
Heb jij een opleidingsbudget via je werkgever? Dan krijg je dit elk jaar opnieuw. Zonde dus om je budget van dit jaar te laten verlopen. Laat je ontwikkeling op kosten van de werkgever niet links liggen! Schrijf je nu alvast in voor een startmoment in 2026 en ga sterk van start met je voornemens het komende jaar.

Onze unieke NCOI-methode
Je wilt graag een opleiding volgen, maar hoe doe je dat naast je drukke baan en privéleven? Met onze unieke NCOI-methode gaat dat lukken. Onze opleidingen zijn flexibel ingericht, met handige modules die je stapsgewijs en op eigen tempo kunt volgen. Jouw werkpraktijk staat centraal, zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Bij NCOI volg je altijd de kortste en meest efficiënte route naar een waardevol diploma. Zo wordt leren interessanter en dus plezieriger.
