Marketingcommunicatie

Masterclass Social Media (SRM B)

2 dagen - Raak de juiste snaar bij je social-mediapubliek

In het kort

Een account op bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook is zo aangemaakt. Maar dan? Is het voor je organisatie duidelijk waarom, hoe en voor wie je social media gebruikt? En wat komt er kijken bij het maken van content die binnen enkele seconden de kern raakt en je achterban prikkelt? Deze praktische 2-daagse Masterclass met SRM-kwaliteit geeft antwoord op deze en meer vragen en biedt je de handvatten om de social-mediadoelen van je organisatie te behalen. 

Een account op bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook is zo aangemaakt. Maar dan? Is het voor je organisatie duidelijk waarom, hoe en voor wie je social media gebruikt? En wat komt er kijken bij het maken van content die binnen enkele seconden de kern raakt en je achterban prikkelt? Deze praktische 2-daagse Masterclass met SRM-kwaliteit geeft antwoord op deze en meer vragen en biedt je de handvatten om de social-mediadoelen van je organisatie te behalen. 

Je resultaat

  • Je kunt een strategisch socialmediaplan opstellen
  • Je beheerst effectieve schrijftechnieken voor social media, die de merkwaarden van jouw bedrijf versterken
  • Je kunt content creëren en lanceren die je doelgroep aanspreekt en meer interactie genereert
  • Je kunt AI-tools inzetten bij zowel strategie, beeld- als tekstcreatie
  • Je beheerst technieken om een betrokken en loyale community op te bouwen, te beheren en om te gaan met negatieve reacties
  • Je begrijpt hoe je PR en influencers kunt inzetten als onderdeel van je socialmediastrategie
  • Je kunt socialmediaprestaties analyseren op basis van metrics en met behulp van relevante tools
  • Je hebt kennis van de juridische randvoorwaarden die een rol spelen bij privacy
  • Je kunt een beknopte opzet maken, waarmee je collega’s motiveert om actief bij te dragen aan social media en zich te profileren als ‘thought leader’

Doelgroep

Deze training is interessant voor een brede doelgroep die te maken heeft met online communicatie via social media: marketing- en communicatiespecialisten, (web)redacteuren, contentspecialisten, journalisten, socialmedia-adviseurs, webcaremedewerkers, KCC-medewerkers, directeuren, beleidsmedewerkers, secretaresses, zzp’ers enzovoort.

Aanpak

Dit tweedaagse programma biedt inzichten in een complete socialmedia-aanpak van strategie tot en met contentcreatie. Je krijgt nieuwe kennis, die je combineert met toepassing in de praktijk. Van doelstelling, customer journey, socialmediafunnel-posities en contentcreatie tot communitymanagement en data-analyse. Innovatieve concepten zoals thought leadership, AI-tools, en PR/influencer-strategieën komen ook aan bod.

Tijdens de twee dagen houden we ons bezig met het ontwikkelen en uitvoeren van een socialmediastrategie en effectieve campagnes, met sterke tekst, beeld en call to actions. Het gebruik van AI-toepassingen als chatGPT, zetten we actief in. De aansluiting van de merkbeleving en het aanbod van jouw bedrijf bij persona’s is waar we steeds van uitgaan. Je leert denken vanuit het meetbaar maken en hoe je hierbij tools inzet. Het aansluiten van de interne organisatie en de organisatorische consequenties komt ook aan bod, zodat je met een nieuwe socialmedia-aanpak ook direct de organisatie kunt overtuigen en meekrijgen.

Studievarianten

Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:

Klassikaal

Tijdens een klassikale opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een opleiding met SRM-kwaliteit goed te combineren met een baan en een druk privéleven. 

Virtual Classroom

De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie. 

Wat ga je leren?

Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Social Media (SRM B)

  • Socialmedia-doelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van de doelgroep
  • Socialmedia-monitoringtools
  • Communitymanagement
  • Thought Leadership
  • Inzet van AI-tools
  • Contentcreatie

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Social Media (SRM B)’.

Jouw investering in één overzicht

Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.

Bereken eenvoudig je kosten!
Vraag nu eenvoudig een kostenoverzicht aan en ontdek de totale kosten, afgestemd op jouw persoonlijke studie- en betalingsvoorkeuren.
Investering
Lesgeld
€ 1.140,00
Studiemateriaal
€ 70,85
Arrangementskosten & Locatiekosten*

Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.

Wat krijg je hiervoor?

Studie- en lesmateriaal 
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:

  • Boeken, readers en werkboeken
  • Toegang tot het online leerplatform

Bovenop deze kosten brengen wij reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

*Arrangement- & locatiekosten 
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.


Bekijk beschikbare startdata!

Bij NCOI kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.

Eerstvolgende startdatum

NCOI Contact

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?

Heb je vragen over deze opleiding of een andere opleiding van NCOI? Wij geven je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Gratis en vrijblijvend. Op basis van jouw huidige loopbaan en ambities kijken wij samen met jou wat de best passende opleiding is. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.

Volg deze opleiding met jouw opleidingsbudget 

Heb jij een opleidingsbudget via je werkgever? Dan krijg je dit elk jaar opnieuw. Zonde dus om je budget van dit jaar te laten verlopen. Laat je ontwikkeling op kosten van de werkgever niet links liggen! Schrijf je nu alvast in voor een startmoment in 2026 en ga sterk van start met je voornemens het komende jaar. 

Ambitieuze vrouw met stok

Onze unieke NCOI-methode

Je wilt graag een opleiding volgen, maar hoe doe je dat naast je drukke baan en privéleven? Met onze unieke NCOI-methode gaat dat lukken. Onze opleidingen zijn flexibel ingericht, met handige modules die je stapsgewijs en op eigen tempo kunt volgen. Jouw werkpraktijk staat centraal, zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Bij NCOI volg je altijd de kortste en meest efficiënte route naar een waardevol diploma. Zo wordt leren interessanter en dus plezieriger.