Merken schreeuwen online om aandacht. Hoe zorg je ervoor dat je hier met jouw merk tussenuit springt? Dat leer je tijdens de training Online Advertising van onze businesspartner SRM. Je verdiept je in de trends en mogelijkheden op het gebied van online advertising. Zo ontdek je wat de mogelijkheden zijn van de advertentieplatformen van Google, Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Je leert hoe je campagnes meetbaar maakt en hoe je met minder budget meer resultaat boekt. In de training maak je kennis met de belangrijkste features van Google Ads. Je ontdekt welke instellingen voor jou relevant zijn en duikt in geavanceerde functionaliteiten als segmentatie en remarketing. Ook komen de principes van social advertising voorbij en leer je met Ads in Facebook, Instagram, LinkedIn en/of het Audience Netwerk de aandacht van je doelgroep te trekken.
Je resultaat
Na afloop van de training weet je wie je doelgroep is en hoe je doelgroep zich op het web beweegt. Je kunt met online campagnes de juiste touchpoints raken in de customer journey. Daarbij ken je de verschillende online advertentievormen. Je weet welke vorm het grootste effect heeft op kennis, houding en gedrag van je doelgroep en beschikt over de vaardigheden om je online campagnes te meten, waarbij je uiteraard rekening houdt met de actuele privacywetgeving.
Doelgroep
Wil je starten met online adverteren via social media of Google? En wil je weten hoe je het meeste haalt uit paid media? Dan is de training Online Advertising iets voor jou. We ondersteunen je in het veranderende vakgebied van marketing en communicatie met innovatief leren, begrijpen, doen en interactie.
Aanpak
Met een online advertentie heb je een groot bereik, maar hoe zorg je ervoor dat je met een beperkt budget maximaal rendement genereert? Dat leer je tijdens deze praktijkgerichte training. Je gaat aan de slag met het surfgedrag van je doelgroep en brengt hun customer journey in kaart. Zo leer je met welke tools je het effect van je advertenties kunt versterken. Ook ontwikkel je creatieve vaardigheden om je advertentie persoonlijker en relevanter te maken voor een doelgroep. Met de praktijkgerichte aanpak pas je het geleerde direct toe binnen je eigen werkomgeving, je merkt direct meer resultaat met je online advertenties.
Klassikaal, e-learning of virtual classroom
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.
Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.
Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.