Training
NVAO geaccrediteerd
Merken schreeuwen online om aandacht. Hoe zorg jij ervoor dat je hier met jouw advertenties tussenuit springt? Dat leer je tijdens de training Online Advertising van onze businesspartner SRM. Je verdiept je in de trends en mogelijkheden op het gebied van online advertising. Zo ontdek je wat de mogelijkheden zijn van de advertentieplatformen van Google, Facebook, Instagram, TikTok en LinkedIn. Je leert hoe je campagnes meetbaar maakt en hoe je met minder budget meer resultaat boekt. In de training Online Advertising maak je onder meer kennis met de belangrijkste features van Google Ads. Je ontdekt welke instellingen voor jou relevant zijn en duikt in relevante onderwerpen als targeting en advertentieformats. Ook komen de principes van social advertising voorbij.
Na afloop van de training weet je wie je doelgroep is en hoe je doelgroep zich op het web beweegt. Je kunt met online campagnes de juiste touchpoints raken in de customer journey. Daarbij ken je de verschillende online advertentievormen. Je weet welke vorm het grootste effect heeft op kennis, houding en gedrag van je doelgroep en beschikt over de vaardigheden om je online campagnes te meten, waarbij je uiteraard rekening houdt met de actuele privacywetgeving.
Wil je starten met online adverteren via social media of Google? En wil je weten hoe je het meeste haalt uit paid media? Dan is de training Online Advertising iets voor jou. We ondersteunen je in het veranderende vakgebied van marketing en communicatie met innovatief leren, begrijpen, doen en interactie.
Met een online advertentie heb je een groot bereik, maar hoe zorg je ervoor dat je met een beperkt budget maximaal rendement genereert? Dat leer je tijdens deze praktijkgerichte training. Je gaat aan de slag met het surfgedrag van je doelgroep en brengt hun customer journey in kaart. Zo leer je met welke tools je het effect van je advertenties kunt versterken. Ook ontwikkel je creatieve vaardigheden om je advertentie persoonlijker en relevanter te maken voor een doelgroep. Met de praktijkgerichte aanpak pas je het geleerde direct toe binnen je eigen werkomgeving, je merkt direct meer resultaat met je online advertenties.
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
In deze training leer je hoe je met online advertising meer bereik en zichtbaarheid genereert. Hiervoor werk je met een campagneplan. Je ontdekt welke soorten advertising er zijn en hoe je specifieke klantsegmenten kunt targeten via onder meer Google Ads en social media.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Na afloop van deze training ontvang je het certificaat van deelname ‘Online Advertising’ van SRM.
Deze training Online Advertising duurt 2 dagen.
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.