Recruitment Marketing - SRM Track
2 dagen - Leer hoe je recruitmentmarketing inzet om personeel te werven
- Klassikaal of online
- 5 verschillende leslocaties
- Duur 2 dagen
In het kort
Bedrijven staan te springen om goed personeel. Daarom is recruitmentmarketing essentieel om de juiste kandidaten aan te trekken. Maar hoe bereik je de juiste kandidaten met een verhaal dat aansluit op hun wensen? In deze 2-daagse SRM Track leer je de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle recruitmentmarketingcampagne. Je staat stil bij employer branding, employer value proposition, candidate experience en social media recruitment. Natuurlijk komen resultaatmeting en resultaatoptimalisatie ook aan bod. Na deze training ben jij in staat om effectieve recruitmentmarketingstrategieën te ontwikkelen en in te zetten om zo de juiste kandidaten aan te trekken voor jouw organisatie.
Bedrijven staan te springen om goed personeel. Daarom is recruitmentmarketing essentieel om de juiste kandidaten aan te trekken. Maar hoe bereik je de juiste kandidaten met een verhaal dat aansluit op hun wensen? In deze 2-daagse SRM Track leer je de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle recruitmentmarketingcampagne. Je staat stil bij employer branding, employer value proposition, candidate experience en social media recruitment. Natuurlijk komen resultaatmeting en resultaatoptimalisatie ook aan bod. Na deze training ben jij in staat om effectieve recruitmentmarketingstrategieën te ontwikkelen en in te zetten om zo de juiste kandidaten aan te trekken voor jouw organisatie.
Je resultaat
- Je maakt kennis met gevorderd marketingdenken gericht op het effectief inzetten en toepassen van de juiste strategie
- Je leert hoe je een employer value proposition (EVP) opzet en hoe je de employer branding verbetert. Hoe zet je jouw organisatie neer als een aantrekkelijke werkgever
- Je krijgt inzicht in de candidate experience. Dat gaat enerzijds over hoe je de sollicitatieprocedure zo aangenaam en transparant mogelijk maakt, maar je leert ook te denken vanuit de kandidaat
- Het doorvertalen van de strategische inzichten naar een concreet actieplan voor onder meer social-mediakanalen zoals LinkedIn, Instagram en TikTok
- Een aantrekkelijke en wervende vacaturetekst schrijven
- Je leert hoe je het beste campagnes kunt meten en hoe je jouw campagne op basis van die resultaten kunt verbeteren
Doelgroep
Deze track is geschikt voor marketeers die meer willen leren over het specifieke vak recruitmentmarketing en recruiters die meer willen leren over marketing.
Aanpak
In deze training leer je hoe je met recruitmentmarketing meer en betere kandidaten interesseert voor jouw organisatie. Hiervoor werk je aan jouw eigen recruitmentplan. De training wordt afgetrapt met een introductie in gevorderd marketingdenken. Je leert de nieuwste trends en strategieën in recruitmentmarketing kennen en toe te passen. Ook ontdek je hoe je een overtuigende EVP kunt ontwikkelen die jouw organisatie onderscheidt van andere werkgevers. Door met de EVP aan de slag te gaan leer je hoe de EVP ingezet wordt om employer branding en recruitmentmarketing te verbeteren. Employer branding is nauw verbonden met de EVP. Leer hoe je zo’n employer brand opbouwt en onderhoudt.
Tijdens de tweede dag staat de candidate experience centraal. Wat wil een sollicitant? Word je bewust van hoe jouw sollicitanten het proces ervaren en waarom ze juist voor jouw organisatie kiezen. Door inzicht in de drijfveren en de ervaringen van kandidaten te leren kennen en doorgronden, ben je beter in staat op hun behoeften in te spelen. Met de juiste feedback kun je jouw wervingsactiviteiten afstemmen op de behoeften en verwachtingen van kandidaten. Social-mediakanalen zijn natuurlijk niet weg te denken uit een recruitmentplan. We staan stil bij alle kanalen die je kunt inzetten: paid, earned, shared en owned (PESO). Natuurlijk krijgen de socials en hoe je resultaten meet extra aandacht. Op basis van de resultaten kun je je campagne nog effectiever maken. Ten slotte moeten alle inzichten die je opdoet vertaald worden naar krachtige wervingsteksten. We staan stil bij belangrijke do’s en don’ts. Je leert hoe je de juiste toon, stijl en inhoud kunt gebruiken om de gewenste kandidaten aan te spreken.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een opleiding met SRM-kwaliteit goed te combineren met een baan en een druk privéleven.
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.
Wat ga je leren?
Programma
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Recruitment Marketing - SRM Track
- Een introductie in gevorderd marketingdenken
- Employer value proposition
- Verbeteren van employer branding
- Inzicht in de candidate experience
- Social-media-actieplan
- Aantrekkelijke en wervende vacatureteksten
- Campagnemanagement
Certificaat
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Recruitment Marketing’.
Jouw investering in één overzicht
Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.
Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.
Studie- en lesmateriaal
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:
- Boeken, readers en werkboeken
- Toegang tot het online leerplatform
Bovenop deze kosten brengen wij reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
*Arrangement- & locatiekosten
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.
Bekijk beschikbare startdata!
Bij NCOI kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.
Eerstvolgende startdatum

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?
Heb je vragen over deze opleiding of een andere opleiding van NCOI? Wij geven je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Gratis en vrijblijvend. Op basis van jouw huidige loopbaan en ambities kijken wij samen met jou wat de best passende opleiding is. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Volg deze opleiding met jouw opleidingsbudget
Heb jij een opleidingsbudget via je werkgever? Dan krijg je dit elk jaar opnieuw. Zonde dus om je budget van dit jaar te laten verlopen. Laat je ontwikkeling op kosten van de werkgever niet links liggen! Schrijf je nu alvast in voor een startmoment in 2026 en ga sterk van start met je voornemens het komende jaar.

Onze unieke NCOI-methode
Je wilt graag een opleiding volgen, maar hoe doe je dat naast je drukke baan en privéleven? Met onze unieke NCOI-methode gaat dat lukken. Onze opleidingen zijn flexibel ingericht, met handige modules die je stapsgewijs en op eigen tempo kunt volgen. Jouw werkpraktijk staat centraal, zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Bij NCOI volg je altijd de kortste en meest efficiënte route naar een waardevol diploma. Zo wordt leren interessanter en dus plezieriger.
