Training
NVAO geaccrediteerd
In deze boeiende training leer je hoe je met social media jouw specifieke doelgroepen optimaal kunt bereiken en raken. Je verdiept je in recente ontwikkelingen en leert welke kansen je hieruit kunt grijpen. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om een social-strategieplan te ontwerpen en diverse social-campagneconcepten aan te dragen. Aan de hand van social-mediametingen leer je je campagnes nog beter afstemmen op je specifieke doelgroepen. Zo draag je optimaal bij aan de realisatie van je online marketingdoelstellingen. Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner SRM. Met de praktijkgerichte aanpak pas je wat je leert direct toe binnen je werk. Je merkt dan ook meteen resultaat.
Na afloop ben je op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van social media. Je kunt vanuit online marketingdoelstellingen ook social doelen stellen en de social-mediamix samenstellen uit betaalde en gratis social-mediacampagnes. Ook weet je op basis van de social-mediamix de ultieme social strategie te formuleren en implementeren. Je kent social influencers en weet hoe je langdurige samenwerkingsverbanden met hen opbouwt. Tot slot kun je aan de hand van diverse tools nauwkeurig targeten, zodat je je specifieke doelgroepen beter bereikt en waste voorkomt.
Deze training is speciaal bedoeld voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met online marketing. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als marketeer of communicatiemedewerker. Daarbij heb je de ambitie om social media strategisch in te zetten en daarmee het effect op specifieke doelgroepen te versterken. Dat maakt juist deze training van SRM voor jou geschikt.
Tijdens deze training maak je je social-mediamarketing volledig eigen. Je leert hoe je social-mediadoelen kunt stellen en deze doelen op verschillende wijzen effectief en efficiënt kunt bereiken. Zo ontwikkel je vaardigheden om een community op te richten, leer je hoe je traffic kunt stimuleren of de naamsbekendheid kunt verhogen. Op basis hiervan kun je een weloverwogen beslissing nemen tussen betaalde Ads en organische campagnes, die samen leiden tot de ultieme social-mediamix. In deze social-mediamix neem je onder andere op welk kanaal je benut, op welk moment en met welke boodschap. Daarbij leer je met welke tools je het effect van social inspanningen kunt monitoren. Zo kun je campagnes tussentijds bijsturen en bereik je het gewenste effect op je doelgroepen.
Volg deze opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(3 dagen)
(3 dagen)
Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Social Media Marketing’ van SRM.
Deze training Social Media Marketing duurt 3 maanden.
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.