Sales en Accountmanagement

Training Klantgericht Denken en Handelen

Zet je klant centraal! - 2 dagen

In het kort

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geïnteresseerd in klanten. Hierdoor komt de klant steeds terug. Tijdens deze boeiende training, uitgevoerd door onze businesspartner Boertien Vergouwen Overduin, leer je wat het betekent om als een organisatie de klant écht centraal te stellen. Je gaat aan de slag met reële praktijksituaties, waarbij je leert om ook in lastige situaties klantgericht te blijven. Je hebt oprechte aandacht en interesse in de klant en kijkt op welke manier je hem het beste kunt helpen. Dit zorgt voor tevreden klanten. Daarom ben je na afloop erg belangrijk voor je organisatie.

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geïnteresseerd in klanten. Hierdoor komt de klant steeds terug. Tijdens deze boeiende training, uitgevoerd door onze businesspartner Boertien Vergouwen Overduin, leer je wat het betekent om als een organisatie de klant écht centraal te stellen. Je gaat aan de slag met reële praktijksituaties, waarbij je leert om ook in lastige situaties klantgericht te blijven. Je hebt oprechte aandacht en interesse in de klant en kijkt op welke manier je hem het beste kunt helpen. Dit zorgt voor tevreden klanten. Daarom ben je na afloop erg belangrijk voor je organisatie.

Je resultaat

Je hebt inzicht in je eigen effectiviteit en klantgerichtheid en voert op een prettige en resultaatgerichte manier verschillende soorten gesprekken met klanten. Daarnaast leg je op bondige wijze je organisatie en haar diensten of producten uit. Verder weet je op een klantgerichte manier met lastige klanten om te gaan.

Doelgroep

Medewerkers in organisaties die geregeld in contact komen met (potentiële) klanten, bijvoorbeeld consultants, medewerkers van een klantenservice of accountmanagers.

Aanpak Training Klantgericht Denken en Handelen

De training is praktijkgericht, theorie en praktijk worden afgewisseld. De nadruk ligt op oefenen, onder andere met rollenspelen. Hierbij kun je zelf praktijksituaties inbrengen, zodat je oefent met wat jij lastig vindt. De trainer geeft je persoonlijke, grensverleggende feedback. In oefeningen staat het klantgericht werken centraal, in gewone en in moeilijke omstandigheden: bijvoorbeeld wanneer je te maken hebt met kritische klanten, emoties en ‘lastig’ gedrag van je gesprekspartner. Je ontwikkelt nieuwe manieren om met deze situaties en gedragingen om te gaan, zodat je je veel concrete tools eigen maakt. Deze kun je inzetten in je werk.

Kies je eigen studievorm

Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:

  • Klassikaal, op een locatie naar keuze met medestudenten. Onze vele leslocaties zijn verspreid door het hele land. Zijn er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen? Dan bieden wij jou een alternatieve locatie.
  • In een virtual classroom, een combinatie van thuisstudie en klassikaal. Je volgt online lessen op vaste tijdstippen, samen met andere studenten en onder begeleiding van een docent.

Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.

Wat ga je leren?

Programma Training Klantgericht Denken en Handelen

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake

  • Persoonlijke leerdoelen
  • Jouw ontwikkelvraag

Klantgerichtheid

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wat is je rol en verantwoordelijkheid in klantgerichtheid?
  • Wie is de klant?
  • Normen en waarden voor tevreden klanten

Randvoorwaarden klantgerichtheid

  • Enthousiasme van de klant
  • Oprechte aandacht en interesse
  • Respect en eerlijkheid
  • Trots zijn op de organisatie

Klantgericht communiceren

  • Klantgerichte communicatieve vaardigheden
  • Klantgericht luisteren
  • Behoeftebepaling van de klant
  • Klantgericht assertief communiceren
  • Klantgericht presenteren
  • Regie houden in het gesprek

Lastige klanten en klachten

  • Klantgerichte klachtenbehandeling
  • Omgaan met lastige klanten

Lastige klanten en klachten

  • Klantgerichte klachtenbehandeling
  • Omgaan met lastige klanten

Certificaat

Na afronding van deze training ontvang je het certificaat van deelname ‘Training Klantgericht Denken en Handelen’ van Boertien Vergouwen Overduin.

Jouw investering in één overzicht

Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.

Bereken eenvoudig je kosten!
Vraag nu eenvoudig een kostenoverzicht aan en ontdek de totale kosten, afgestemd op jouw persoonlijke studie- en betalingsvoorkeuren.
Investering
Lesgeld
€ 1.532,00
Studiemateriaal
€ 65,40
Arrangementskosten & Locatiekosten*

Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.

Wat krijg je hiervoor?

Studie- en lesmateriaal 
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:

  • Boeken, readers en werkboeken
  • Toegang tot het online leerplatform

Bovenop deze kosten brengen wij reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

*Arrangement- & locatiekosten 
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.


Bekijk beschikbare startdata!

Bij NCOI kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.

Eerstvolgende startdatum

NCOI Contact

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?

Heb je vragen over deze opleiding of een andere opleiding van NCOI? Wij geven je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Gratis en vrijblijvend. Op basis van jouw huidige loopbaan en ambities kijken wij samen met jou wat de best passende opleiding is. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.

Volg deze opleiding met jouw opleidingsbudget 

Heb jij een opleidingsbudget via je werkgever? Dan krijg je dit elk jaar opnieuw. Zonde dus om je budget van dit jaar te laten verlopen. Laat je ontwikkeling op kosten van de werkgever niet links liggen! Schrijf je nu alvast in voor een startmoment in 2026 en ga sterk van start met je voornemens het komende jaar. 

Ambitieuze vrouw met stok

Onze unieke NCOI-methode

Je wilt graag een opleiding volgen, maar hoe doe je dat naast je drukke baan en privéleven? Met onze unieke NCOI-methode gaat dat lukken. Onze opleidingen zijn flexibel ingericht, met handige modules die je stapsgewijs en op eigen tempo kunt volgen. Jouw werkpraktijk staat centraal, zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Bij NCOI volg je altijd de kortste en meest efficiënte route naar een waardevol diploma. Zo wordt leren interessanter en dus plezieriger.