Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Online marketing en e-business

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Online marketing en e-business

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Studievormen

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Studievormen

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Online marketing en e-business is en blijft een groeimarkt. Wilt u hiervan profiteren en u ontwikkelen in deze creatieve en innovatieve sector? In dit programma krijgt u inzicht in online marketing en de strategische toepassing ervan. U ontwikkelt zich op Masterniveau en maakt een grote stap in uw carrière. Bovendien is het programma speciaal ontwikkeld voor werkenden. Alles is zo gepland en georganiseerd dat het prima te combineren valt met een baan.

Gunstige financiering

Betaalt u het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van NCOI kunnen uw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet het levenlanglerenkrediet. Zie LevenLangLerenKrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Doelgroep

Deze opleiding is gericht op ambitieuze mensen die op Masterniveau breed opgeleid willen worden in strategisch marketingmanagement met een specialisatie in online marketing en e-business.

Toelatingsvoorwaarden

U kunt deze Master volgen als u een HBO Bachelor- of academische opleiding heeft afgerond. Heeft u dit niet, dan kunt u ook instromen met een 21+ toets. Zie NCOI University of Applied Sciences.

Doel en opzet

Met deze Master ontwikkelt u zich op het hoogste niveau. U doorloopt 2 fases, het kern- en het topprogramma, en u studeert af. In de opleiding gaat u op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doet u onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen u daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kunt u de opdrachten in uw huidige organisatie toepassen, zodat uw studie direct rendement heeft.

Elke Masterclass rondt u steeds in 8 avonden of 4 dagen af. U wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. U kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kunt u deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.

Meer informatie en kosten

U kunt uw opleidingskosten volledig aftrekken van uw belastbaar inkomen bij uw belastingaangifte. Zie NCOI University of Applied Sciences voor meer praktische informatie en de kosten van de opleiding.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

Programma 60 EC

Fase 1 Kernprogramma

Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC

Masterclass Online Marketing 6 EC

Masterclass Communicatiestrategie 6 EC

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC

Fase 2 Topprogramma

Masterclass Business Intelligence & Big Data 6 EC

Masterclass Productdevelopment 6 EC

Masterclass E-commerce 6 EC

Praktijkopdracht 5 EC

Afstudeeropdracht 13 EC

Fase 1

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

(8 bijeenkomsten)

  • Organisatiestrategie en marketing
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Marketingproces
  • Strategische marketingplanning
  • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
  • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
  • Concurrentieanalyse
  • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
  • New productdevelopment vanuit marketingperspectief
  • Distributiestrategieën
  • Marketingcommunicatie
  • Strategisch merkenbeleid
  • Inzet van media (RTV, online, print)
  • Direct marketing
  • Social media
  • Online marketing en communicatie

Masterclass Online Marketing

(8 bijeenkomsten)

  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Online branding
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Online klantacquisitie en CRM
  • Marketingdata en automated marketing
  • Implementatie van de digitale marketingstrategie
  • Social business en integratie

Masterclass Communicatiestrategie

(8 bijeenkomsten)

  • Positionering, branding en communicatie
  • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
  • Branding en creatieve ontwikkeling
  • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
  • Communicatieonderzoek
  • Online marketingcommunicatie
  • Public relations en voorlichting
  • Sponsoring en promoties
  • Direct-marketingcommunicatie
  • Persoonlijke verkoop en evenementen
  • On- en offline en geïntegreerde aanpak
  • Mediatypen en mediaspecialismen
  • Mediaplan en mediaselectie
  • Geïntegreerde marketingcommunicatie

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

(8 bijeenkomsten)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek

Fase 2 - Topprogramma

Masterclass Business Intelligence & Big Data

(8 bijeenkomsten)

  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in uw organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Eigen data en open source data
  • Van data naar inzicht
  • Analytics en slimme tools
  • Predictive analytics in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving
  • Best practices (do’s and dont’s)

Masterclass Productdevelopment

(8 bijeenkomsten)

  • Kerninzicht in innovatiestrategie
  • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
  • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
  • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
  • Productdevelopment en executievermogen
  • Implementatie van innovatiestrategie
  • Managen van innovatie
  • Disruptive businessmodels
  • Digital disruption
  • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën

Masterclass E-commerce

(8 bijeenkomsten)

  • Introductie e-commerce
  • Innovatie in de IT-infrastructuur
  • Innoveren aan verkoop- en productiezijde
  • Het definiëren van een virtuele organisatie
  • E-commerce en CRM
  • E-commerce in de organisatie
  • De impact van e-commerce op de organisatiestrategie
  • Randvoorwaarden voor succesvolle toepassing van e-commerce
  • Koppeling met de backoffice
  • Supply chain management en e-commerce
  • Ketenmanagement

Afstuderen

U werkt stapsgewijs toe naar uw afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maakt u bovendien een praktische opdracht waarin u de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. U rondt uw Masteropleiding af met een afstudeeropdracht. Hiermee toont u aan dat u de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. U kunt uw afstudeeropdracht aan laten sluiten bij uw specialisatierichting. Zo geeft u op basis van uw eigen interesses en ambities vorm aan uw opleiding.

Erkend getuigschrift

U sluit uw Masteropleiding af met het officiële getuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ met als specialisatie Online marketing en e-business van NCOI University of Business Studies. Daarnaast heeft u het recht de graad MA (Master of Arts) te voeren. Deze opleiding is geaccrediteerd door de NVAO en voldoet aan de eisen voor Masteropleidingen. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW).

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Wilt u voor of na de zomer starten met deze opleiding?

Iedere zomer actualiseren wij het opleidingsaanbod. Het studieprogramma kan bijvoorbeeld herzien worden. Hieronder kunt u met behulp van de knop aangeven of u de opleidingsvariant van voor of na de zomer wilt bekijken.

Start voor de zomer
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenoverzicht Ineens Per jaar
(2 termijnen)
Per kwartaal
 (8 termijnen)
Per maand 
(24 termijnen) (alleen voor particulieren)
Inschrijfgeld (eenmalig) € 150,- niet mogelijk niet mogelijk niet mogelijk
Cursusgeld € 14.990,- € 8.094,60 € 2.023,65 € 674,55
Studiemateriaal € 1.750,- € 945,- € 236,25 € 78,75
Project- en scriptiebegeleiding en diplomering € 2.990,- € 1.614,60 € 403,65 € 134,55
Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting

Kostenspecificatie Totale Masteropleiding (fase 1 en 2)

Inschrijfgeld (eenmalig) Ineens € 150,- Per jaar
(2 termijnen)
niet mogelijk Per kwartaal
(8 termijnen)
niet mogelijk Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
niet mogelijk
Lesgeld Ineens €14.990,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 8.094,60 Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 2.023,65 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 674,55
Studiemateriaal Ineens € 1.750,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 945,- Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 236,25 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 78,75
Project- en scriptiebegeleiding
en diplomering
Ineens € 2.990,- Per jaar
(2 termijnen)
€ 1.614,60 Per kwartaal
(8 termijnen)
€ 403,65 Per maand
(24 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 134,55
Locatie- en arrangementskosten Zie onderstaande toelichting.

Bij betaling ineens is 8% korting inbegrepen. Indien u in termijnen betaalt vervalt de korting. Betalen per maand is alleen mogelijk voor particulieren. 

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Online marketing en e-business

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Studievormen

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Gratis studiegids thuis ontvangen?

Vraag dan nu onze uitgebreide studiegids(en) aan en ontvang alle opleidingsinformatie per post.

Open Dag 18 mei

Op zaterdag 18 mei houdt NCOI Opleidingen in BCN Utrecht CS een Open Dag. Tijdens deze Open Dag helpen wij u persoonlijk bij het kiezen van de opleiding die het beste bij u past. Daarnaast kunt u in een introductieles ervaren hoe het is om weer in de schoolbanken te zitten. Uiteraard beantwoorden wij ook graag al uw vragen over het volgen van een opleiding naast uw baan.

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
 
 

Leer ons beter kennen

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijke advies
 

De erkende kwaliteit van NCOI

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent