Masterprogramma
NVAO geaccrediteerd
6 maanden
November 2024
Het Masterprogramma Marketing Insights en Strategisch Marketingmanagement bestaat uit 2 Masterclasses: de Masterclass Strategisch Marketingmanagement en de Masterclass Marketing Intelligence and Customer Insights. In het praktijkgerichte programma staat de ontwikkeling van strategisch marketingbeleid centraal. Je verdiept je op Masterniveau in onderwerpen als strategische marketing, marktanalyse, concurrentieanalyse, positionering en merkenbeleid. Je leert kritisch bekijken hoe je de effectiviteit van marketingactiviteiten kunt vergroten. Daarbij staat het koopgedrag van de consument centraal. Tijdens het programma krijg je begeleiding van ervaren professionals die je alle kennis en vaardigheden leren die je nodig hebt.
Dit Masterprogramma vormt samen met het Masterprogramma Strategische Branding jaar 1 van de Master in Marketingmanagement. Wil je verder studeren naar de Master in Marketingmanagement en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan ontvang je vrijstelling voor de gelijknamige onderdelen.
Je bent hoger opgeleid en je wilt graag op Masterniveau uitgebreide kennis en vaardigheden op het gebied van marketingstrategie en consumentengedrag ontwikkelen. Dit Masterprogramma is bijzonder interessant als je werkzaam bent in het brede vakgebied van marketing, marketing automation, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Je werkt bijvoorbeeld als marketingmanager, marketingcommunicatiemanager, marketingconsultant of marketingprofessional.
Dit Masterprogramma is opgebouwd uit 2 praktijkgerichte Masterclasses waarin diverse onderdelen van strategische marketing aan bod komen. Zo leer je een duurzame marktpositie creëren in een snel veranderende marktomgeving. Ook ga je kijken naar het perspectief van de consument, waarbij het koopgedrag centraal staat. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan hoe je big data kunt verwerken en gebruiken. Je gaat aan de hand van opdrachten, discussies en cases aan de slag om dit praktisch toe te passen in je werkomgeving. Docenten uit de praktijk begeleiden je daarbij. Daarnaast kun je altijd terecht in onze online leeromgeving. Daar vind je alles over de studie, zoals voorbereidingen, planning en extra informatie. Met onze praktijkgerichte opzet gericht op werkenden is het programma prima te combineren met een baan en privé.
Jij wilt aan de slag met vragen of uitdagingen uit de praktijk. Opdrachten aanpakken, zoals dat van een professional op Masterniveau in de praktijk wordt verwacht. De opleiding biedt je hiervoor kennis en handvatten. Dit doe je onder leiding van ervaren docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in je huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.
Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau.
Je studiebelasting is ongeveer 10-12 uur per bijeenkomst.
Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze studieadviseurs.
Volg deze opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
De volgende modules en onderwerpen komen aan bod:
(8 bijeenkomsten)
(8 bijeenkomsten)
Je sluit elke Masterclass af met een praktijkgerichte opdracht. Bij een voldoende beoordeling van alle onderdelen ontvang je het diploma ‘Masterprogramma Marketing Insights en Strategisch Marketingmanagement’ van NCOI.
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.