Customer Journey - SRM Track
Faciliteer de ideale klantreis - 1 dag
- Klassikaal of online
- 5 verschillende leslocaties
- Duur 1 dag
In het kort
Hoe zorg je ervoor dat een (potentiële) klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een klant later alsnog afhaakt? In deze training met SRM-kwaliteiten krijg je inzicht in de customer journey en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook leer je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. Daarnaast komt customer journey mapping aan de orde: een methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische training die je meer tevreden klanten oplevert.
Hoe zorg je ervoor dat een (potentiële) klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een klant later alsnog afhaakt? In deze training met SRM-kwaliteiten krijg je inzicht in de customer journey en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook leer je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. Daarnaast komt customer journey mapping aan de orde: een methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische training die je meer tevreden klanten oplevert.
Je resultaat
Na afloop van deze praktijkgerichte training heb je inzicht in de complexe klantreis. Je kunt de customer journey in kaart brengen en analyseren, en je weet hoe je de customer experience kunt verbeteren. Ook kun je de juiste instrumenten inzetten om je klanten optimaal van dienst te zijn.
Doelgroep
Je bent werkzaam in de marketing- en communicatiebranche en je wilt binnen je organisatie aan de hand van klantreizen de bedrijfsresultaten verbeteren.
Aanpak Customer Journey
In deze training verdiep je je in de customer journey. Waar komt de klant het eerst met je organisatie of product in contact? Via social media, je website of door een e-mail? De verschillende touchpoints vormen het startpunt van de klantreis. Je onderzoekt hoe de klant beweegt van bewustwording, naar oriëntatie, koop en uiteindelijk loyaliteit en waar de klant gedurende deze journey tegenaan loopt. Door funneloptimalisatie verhoog je de conversie. In de training wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Alle relevante informatie die je nodig hebt, vind je in onze online leeromgeving.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een opleiding met SRM-kwaliteiten goed te combineren met een baan en een druk privéleven.
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.
De investering die jouw carrière vooruit helpt
Meer weten over de kosten van deze opleiding? Vraag dan een persoonlijk kostenoverzicht aan, volledig afgestemd op jouw opleidingswensen.
Wat ga je leren?
Programma Customer Journey
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Wat is customer journey?
- Customer experience
- Customer journey mapping
- Doelgroepanalyse
- Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
Analyse en optimalisatie
- Funneloptimalisatie
- Touchpoints en kanalen
- Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
- Nieuwe klantprocessen bedenken
- Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
- Customer journey denken implementeren in je organisatie
Certificaat
Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Customer Journey - SRM Track’.
Jouw investering in één overzicht
Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.
Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.
Studie- en lesmateriaal
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:
- Boeken, readers en werkboeken
- Toegang tot het online leerplatform
Bovenop deze kosten brengen wij reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
*Arrangement- & locatiekosten
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.
Bekijk beschikbare startdata!
Bij NCOI kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.
Eerstvolgende startdatum

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?
Heb je vragen over deze opleiding of een andere opleiding van NCOI? Wij geven je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Gratis en vrijblijvend. Op basis van jouw huidige loopbaan en ambities kijken wij samen met jou wat de best passende opleiding is. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Volg deze opleiding met jouw opleidingsbudget
Heb jij een opleidingsbudget via je werkgever? Dan krijg je dit elk jaar opnieuw. Zonde dus om je budget van dit jaar te laten verlopen. Laat je ontwikkeling op kosten van de werkgever niet links liggen! Schrijf je nu alvast in voor een startmoment in 2026 en ga sterk van start met je voornemens het komende jaar.

Onze unieke NCOI-methode
Je wilt graag een opleiding volgen, maar hoe doe je dat naast je drukke baan en privéleven? Met onze unieke NCOI-methode gaat dat lukken. Onze opleidingen zijn flexibel ingericht, met handige modules die je stapsgewijs en op eigen tempo kunt volgen. Jouw werkpraktijk staat centraal, zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Bij NCOI volg je altijd de kortste en meest efficiënte route naar een waardevol diploma. Zo wordt leren interessanter en dus plezieriger.
