Hoe zorg je ervoor dat een (potentiƫle) klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een klant later alsnog afhaakt? In deze training van onze businesspartner SRM krijg je inzicht in de customer journey en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook leer je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. Daarnaast komt customer journey mapping aan de orde: een methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische training die je meer tevreden klanten oplevert.
Je resultaat
Na afloop van deze praktijkgerichte training heb je inzicht in de complexe klantreis. Je kunt de customer journey in kaart brengen en analyseren, en je weet hoe je de customer experience kunt verbeteren. Ook kun je de juiste instrumenten inzetten om je klanten optimaal van dienst te zijn.
Doelgroep
Je bent werkzaam in de marketing- en communicatiebranche en je wilt binnen je organisatie aan de hand van klantreizen de bedrijfsresultaten verbeteren.
Aanpak Customer Journey
In deze training verdiep je je in de customer journey. Waar komt de klant het eerst met je organisatie of product in contact? Via social media, je website of door een e-mail? De verschillende touchpoints vormen het startpunt van de klantreis. Je onderzoekt hoe de klant beweegt van bewustwording, naar oriƫntatie, koop en uiteindelijk loyaliteit en waar de klant gedurende deze journey tegenaan loopt. Door funneloptimalisatie verhoog je de conversie. In de training wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Alle relevante informatie die je nodig hebt, vind je in onze online leeromgeving.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale SRM opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je ƩƩn keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een SRM opleiding goed te combineren met een baan en een druk privĆ©leven.Ā
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.Ā