Social Media Advertising - SRM Track
Leer effectieve social media advertising campagnes opzetten - 1 dag
- Klassikaal of online
- 5 verschillende leslocaties
- Duur 1 dag
In het kort
Adverteren op sociale media is voor veel organisaties interessant. Maar hoe zorg je ervoor dat je daadwerkelijk succesvol adverteert via social media? Welke platforms kun je het beste inzetten en welke mogelijkheden heb je om je doelgroep te bereiken? In deze training met SRM-kwaliteit verdiep je je in de betaalde mogelijkheden van social media, zoals advertentiemogelijkheden en het optimaliseren van marketing- en communicatiecampagnes.
Adverteren op sociale media is voor veel organisaties interessant. Maar hoe zorg je ervoor dat je daadwerkelijk succesvol adverteert via social media? Welke platforms kun je het beste inzetten en welke mogelijkheden heb je om je doelgroep te bereiken? In deze training met SRM-kwaliteit verdiep je je in de betaalde mogelijkheden van social media, zoals advertentiemogelijkheden en het optimaliseren van marketing- en communicatiecampagnes.
Je resultaat
Na afloop van deze training zet je met succes social advertising in. Je fungeert als professioneel gesprekspartner voor mediabureaus en je hebt inzicht in de belangrijkste advertentiemogelijkheden. Je bent bekend met de belangrijkste KPI's en benchmarks. Ook weet je welke advertentiemogelijkheid je voor welke doelgroep het beste kunt gebruiken. Je kunt social media advertising integreren in je marketingcommunicatiestrategie.
Doelgroep
De training is bedoeld voor marketeers en communicatieadviseurs die social media zakelijk inzetten en er meer uit willen halen. Maar ook voor iedereen die zich bezighoudt met media- en advertentie-inkoop. Basiskennis van en ervaring met social media zijn nodig voor het volgen van deze training.
Aanpak Social Media Advertising - SRM Track
Je gaat aan de slag met onderwerpen die voor het effectief inzetten van social media advertising relevant zijn. Je krijgt inzicht in de advertentiemogelijkheden op social media. Je leert hoe je op verschillende manieren de krachtige targeting methoden van de verschillende social-mediakanalen kunt inzetten, zodat je je doelgroepen effectief bereikt. Ook verdiep je je in haalbare targets, KPI’s en ROI voor je campagnes en leer je hoe je efficiënt kunt budgetteren. Je maakt gebruik van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot onze online leeromgeving.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een opleiding met SRM-kwaliteit goed te combineren met een baan en een druk privéleven.
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.
Wat ga je leren?
Studieprogramma
In deze training verdiep je je in onderwerpen als het bepalen van doelstellingen, targetting en het meten van resultaten. Je ontdekt hoe je je doelgroep via de verschillende social-mediakanalen bereikt en welke uitingen daarvoor geschikt zijn.
In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Social media advertising
- Social media (advertising) strategie
- Advertentiemogelijkheden per kanaal
- Targets, KPI's en benchmarks
- Doelgroepen en doelstellingen social advertising
- Online tekst, graphics en video
Toepassing in de praktijk
- Advertentiecopy en A/B-testen
- Landelijke en regionale targeting
- Meten en ROI social advertising
- Efficiënt budgetteren: kosten en planning
- Optimalisatie van campagnes
- Campagnetypen
Certificaat
Na afloop van deze training ontvang je het certificaat van deelname ‘Social Media Advertising - SRM Track’ .
Jouw investering in één overzicht
Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.
Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.
Studie- en lesmateriaal
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:
- Boeken, readers en werkboeken
- Toegang tot het online leerplatform
Bovenop deze kosten brengen wij reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
*Arrangement- & locatiekosten
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.
Bekijk beschikbare startdata!
Bij NCOI kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.
Eerstvolgende startdatum

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?
Heb je vragen over deze opleiding of een andere opleiding van NCOI? Wij geven je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Gratis en vrijblijvend. Op basis van jouw huidige loopbaan en ambities kijken wij samen met jou wat de best passende opleiding is. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.
Volg deze opleiding met jouw opleidingsbudget
Heb jij een opleidingsbudget via je werkgever? Dan krijg je dit elk jaar opnieuw. Zonde dus om je budget van dit jaar te laten verlopen. Laat je ontwikkeling op kosten van de werkgever niet links liggen! Schrijf je nu alvast in voor een startmoment in 2026 en ga sterk van start met je voornemens het komende jaar.

Onze unieke NCOI-methode
Je wilt graag een opleiding volgen, maar hoe doe je dat naast je drukke baan en privéleven? Met onze unieke NCOI-methode gaat dat lukken. Onze opleidingen zijn flexibel ingericht, met handige modules die je stapsgewijs en op eigen tempo kunt volgen. Jouw werkpraktijk staat centraal, zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Bij NCOI volg je altijd de kortste en meest efficiënte route naar een waardevol diploma. Zo wordt leren interessanter en dus plezieriger.
