Masterprogramma
NVAO geaccrediteerd
6 maanden
November 2024
Als marketeer is het belangrijk om een goed marktonderzoek te doen om zo het koopgedrag van de klant gedegen te kunnen voorspellen. Voor dit marktonderzoek zullen er verschillende analyses gedaan moeten worden die betrouwbare en valide data opleveren. Hoe zorg je ervoor dat al deze data overzichtelijk wordt voor een goede analyse, zodat hier strategische beslissingen op genomen kunnen worden? In dit Masterprogramma Marketing Intelligence leer je op praktische wijze koopgedrag in kaart te brengen en anderzijds de resultaten hiervan professioneel te analyseren en presenteren.
Je bent hoger opgeleid en wilt graag uitgebreide kennis en vaardigheden opdoen op het snijvlak van business en IT. Je hebt te maken met het neerzetten van business intelligence in de organisatie. Of je bent een ambitieuze marketingmanager, marketingconsultant of marketingprofessional en wilt je diepgaand ontwikkelen op het gebied van big data en marketing intelligence.
In dit programma kom je tot de kern van het vakgebied. Aan de hand van onderwerpen als big data, customer journey, consumentengedrag en concurrentieanalyse doe je kennis op van vele facetten van het vakgebied. Je verdiept je in de psychologie van de consument en leert het aankoopgedrag van de consument te doorgronden. Daarnaast leer je hoe je je doelgroep optimaal bereikt, met welke strategie en met welke boodschap. Bij elkaar vormt dit een compleet en boeiend programma voor de ambitieuze marketingprofessional.
Het programma wordt verzorgd door ervaren docenten die zelf actief zijn in het vakgebied. Zij koppelen de theorie voortdurend aan de praktijk, waardoor alles direct toepasbaar is in je werk.
Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau.
Je studiebelasting is ongeveer 10-12 uur per bijeenkomst.
Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze studieadviseurs.
Volg deze opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
De volgende modules en onderwerpen komen aan bod:
(8 bijeenkomsten)
(8 bijeenkomsten)
Je rondt elke Masterclass af met een praktijkgerichte eindopdracht. Behaal je voor alles een voldoende beoordeling, dan ontvang je het diploma ‘Masterprogramma Marketing Intelligence’ van NCOI.
Wil je meer weten over de opbouw van onze opleidingen? Zie dan opbouw Master.
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.