HBO Associate degree Officemanagement

NVAO-geaccrediteerde opleiding - 2 jaar

Opleidingsniveau

HBO Associate Degree

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Goede en professionele officemanagers zijn onmisbaar voor succesvolle organisaties. Ze staan centraal in het bedrijf en kennis van diverse onderdelen moet aanwezig zijn. In deze erkende Associate degree wordt u opgeleid tot professionele en efficiënte officemanager. U gaat op een praktijkgerichte manier aan de slag met onder meer support, organisatiegedrag en zakelijke communicatie. Heeft u een veelzijdige en leidinggevende functie op het interessante gebied van officemanagement of heeft u de ambitie voor een functie in deze richting? Dan is deze HBO Associate degree Officemanagement zeer passend. Deze opleiding wordt verzorgd in samenwerking met onze businesspartner Schoevers en is officieel geaccrediteerd door de NVAO.

Gunstige financiering

Betaalt u het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van deze opleiding kunnen uw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet levenlanglerenkrediet. Zie LevenLangLerenKrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

HBO Associate degree

Om het aanbod in het hoger beroepsonderwijs te verbreden en het gat te dichten tussen het middelbaar beroepsonderwijs en het hoger onderwijs zijn HBO Associate-degreeopleidingen geïntroduceerd. Deze zijn speciaal bedoeld voor studenten die geen 4-jarige HBO Bacheloropleiding willen volgen, maar juist een korter HBO-programma. U rondt deze opleiding af met een wettelijke graad, de HBO Associate degree (Ad).

Geen passende werkomgeving

Een van de pijlers in deze HBO Associate-degreeopleiding is dat u alles wat u leert ook in de praktijk kunt toepassen. Als u een baan heeft die aansluit op uw opleiding, dan doet u die ervaring op in uw eigen werk. Heeft u geen (passende) baan, dan kunt u toch deelnemen aan de opleiding. Dan loopt u een halfjaar stage. Het is mogelijk om de stage te combineren met het afstuderen, maar u kunt ook eerder stage lopen.

Doelgroep

U bent actief op het gebied van managementsupport en u wilt zich verder ontwikkelen op HBO-niveau. Bovendien wilt u zich bekwamen in 2 jaar op het niveau van een Associate degree.

Toelatingsvoorwaarden

U kunt aan deze Associate degree deelnemen met een diploma HAVO, VWO of volledig MBO. Bent u niet in het bezit van een van deze diploma’s en bent u minimaal 21 jaar, dan kunt u instromen op basis van de 21+ regeling van NCOI. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.

Doel en opzet

Associate-degreeopleidingen duren in principe 2 jaar. U kunt korter of langer over uw opleidingstraject doen. Dit is afhankelijk van uw werkervaring, uw werkplek en de hoeveelheid tijd die u besteedt aan de opleiding. De kosten zijn gebaseerd op 2 jaar. Heeft u langer nodig, dan betaalt u geen extra kosten.

De opleiding wordt verzorgd door ervaren docenten en trainers, die zelf actief zijn in de praktijk. U zult merken dat zij een ideaal klankbord voor u vormen. Zo kunt u praktijksituaties aan hen voorleggen en overleggen over mogelijke oplossingen of benaderingen.

U gaat in de inspirerende bijeenkomsten in kleine groepen aan de slag met opdrachten en cases. U koppelt deze direct aan uw eigen werkomgeving. Zo kunt u wat u leert meteen toepassen en ook daarvan weer leren. Deze studieaanpak is bijzonder effectief.

De opleiding bestaat uit 2 fases met 1 avondbijeenkomst in de week of 1 dagbijeenkomst per 2 weken. Afsluitend studeert u af. Het programma is overzichtelijk opgebouwd in de vorm van modules. Door deze modulaire opbouw kunt u uw opleiding flexibel indelen. U zult merken dat het behalen van een Associate-degreegraad daardoor prima te combineren is met een drukke baan en uw privéleven.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

Programma 120 EC

Fase 1

Management en organisatie 8 EC

Hospitality 8 EC

Zakelijk schrijven 8 EC

Business English 8 EC

Vaardigheden managementsupport 8 EC

Professioneel en oplossingsgericht werken 8 EC

Eindopdracht 6 EC

Portfolio 6 EC

Fase 2

Gedrag in organisaties 8 EC

Eventmanagement 8 EC

Marketingcommunicatie 8 EC

Business English II 8 EC

Next supportmanagement 8 EC

Projectmanagement 8 EC

Portfolio 6 EC

Ad-eindopdracht 6 EC

Fase 1

In fase 1 legt u een basis voor de kernelementen van officemanagement. Onderwerpen op het gebied van organisatie en communicatie komen meteen aan bod.

Op communicatiegebied werkt u in deze fase onder andere aan Business English en Zakelijk schrijven. Daarmee wordt uw communicatieve talent verder aangescherpt. Daarnaast is er bijzondere aandacht voor vaardigheden die u nodig heeft op het gebied van managementsupport. Denk hierbij aan het belang van kwaliteit, diensten en informatiestromen binnen een bedrijf. Ook gaat u aan de slag met hospitality. Zo zorgt u als officemanager ervoor dat uw organisatie zich onderscheidt door persoonlijk contact, inlevingsvermogen en gastvrijheid. In de bijeenkomsten van de module Management en organisatie worden algemene onderdelen van de onderneming behandeld. Dit geeft een beeld van de operationele lijnen en besluitvorming in een organisatie.

Door de zorgvuldig uitgekozen onderwerpen in fase 1 verkrijgt u al in korte tijd een buitengewoon inzicht in belangrijke onderdelen van uw (toekomstige) functie. U gaat aan de slag met de volgende modules en onderwerpen:

Management en organisatie

(6 bijeenkomsten)

  • Verschillende soorten organisaties
  • Management en besluitvorming in ­organisaties
  • Organisaties en hun omgeving
  • Concurrentie en strategie
  • Operationeel management
  • Leidinggeven en ontwikkelen
  • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie

Hospitality

(6 bijeenkomsten)

  • Gastvrijheid als beleving
  • Customer journey experience
  • Gastvrije organisatie
  • Ambassadeur van de organisatie
  • Kernwaarden
  • Wendbaarheid en relatiemanagement

Zakelijk schrijven

(6 bijeenkomsten)

  • Doelgroepgericht schrijven
  • Structureren van een tekst
  • Kort en bondig formuleren
  • Schrijfstijl
  • Redigeren
  • Schriftelijk rapporteren
  • E-mails en zakelijke brieven
  • Omgaan met lastige taalkwesties

Business English

(6 bijeenkomsten)

  • Grammatica en spelling
  • Brieven en e-mails
  • Schriftelijke communicatie
  • Omgaan met lastige taalkwesties
  • Mondelinge taalvaardigheid

Vaardigheden managementsupport

(4 bijeenkomsten)

  • Effectieve gesprekstechnieken
  • Persoonlijke presentatie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Organisatie van informatiestromen

Professioneel en oplossingsgericht werken

(4 bijeenkomsten)

  • Doelen stellen
  • Methodisch en effectief werken
  • Creativiteit en probleemoplossend vermogen
  • Verbanden leggen
  • Haalbaarheid van oplossingen beoordelen
  • Acties formuleren en uitvoeren

    U sluit deze fase af met een integrale eindopdracht. Hierin koppelt u uw kennis en kunde uit de gehele fase aan elkaar en laat u zien wat u geleerd heeft. In deze eindopdracht komen onderzoeksvaardigheden ook terug. U wordt hierbij uitstekend begeleid door een professional vanuit het vakgebied.

    Fase 2

    In fase 2 gaat u verder met een aantal andere thema’s, zoals organisaties en gedrag, projectmanagement, next supportmanagement, eventmanagement en marketingcommunicatie.

    Met de module Gedrag in organisaties leert u onder andere hoe organisatieculturen en veranderingen invloed hebben op het gedrag van medewerkers en hoe u personeel kunt motiveren. Aanvullend staat een hele module in het teken van Next supportmanagement. U leert daarin hoe u om moet gaan met de ontwikkelingen op het gebied van support en hoe u deze ontwikkelingen kunt gebruiken. Ook gaat u aan de slag met projecten. In de module Projectmanagement leert u praktisch projectmatig werken, projecten opzetten en u krijgt zicht op de factoren die een project tot een succes maken. Verder is het noodzakelijk voor u als moderne officemanager om evenementen te kunnen organiseren. Daarom leert u in fase 2 door middel van de module Eventmanagement alle onderdelen die hierbij komen kijken, zoals vergunningen regelen, marketing en logistiek. Ook krijgt u in fase 2 een verdieping vanuit uw eerder opgedane kennis van Business English. Zo verkrijgt u met fase 2 het complete verdiepingspakket voor uw professionele carrière als officemanager.

    U gaat aan de slag met de volgende modules en onderwerpen:

    Gedrag in organisaties

    (6 bijeenkomsten)

    • Gedrag in organisaties
    • Motivatie en werkplezier
    • Formele en informele besluitvorming
    • Groepsdynamica en effectiviteit
    • Macht en politiek
    • Organisatiecultuur en -gedrag
    • Organisatieverandering en -ontwikkeling

    Eventmanagement

    (6 bijeenkomsten)

    • Kenmerken van de verschillende soorten evenementen
    • De opdrachtgever en je eigen rol
    • Opstellen van een draaiboek
    • Financiële en juridische aspecten
    • Leveranciers en deelnemers
    • Communicatie rondom het evenement
    • Veiligheid en calamiteiten
    • Vergunningen

    Marketingcommunicatie

    (6 bijeenkomsten)

    • Inleiding marketingcommunicatie
    • Doelgroepen en doelstellingen
    • Boodschappen en creatieve strategie
    • Public relations
    • Sponsoring
    • Direct marketing
    • Online marketingcommunicatie

    Business English II

    (6 bijeenkomsten)

    • Vlot mondeling communiceren
    • Veelgebruikte uitdrukkingen en idioom
    • Presenteren in het Engels
    • Communiceren in een zakelijke context
    • Stijl en structuur van brieven en memo's
    • Helder formuleren
    • Spelling en grammatica

    Next supportmanagement

    (6 bijeenkomsten)

    • Nieuwe ontwikkelingen voor supportprofessionals
    • Ondersteunen op afstand
    • Apps en tools bij supportmanagement
    • Mobiel werken en communiceren
    • Digitale aspecten van support
    • Support in social media
    • Van ondersteunen naar proactief supportmanagement

    Projectmanagement

    (4 bijeenkomsten)

    • Praktisch projectmatig werken
    • Het projectplan
    • De structuur en fasering van een project
    • Het opzetten van een projectorganisatie
    • Planning en risicoanalyse
    • Aansturen, uitvoeren en bewaken van projecten
    • Het afronden van een project
    • Het borgen van het projectresultaat

      Ad-eindopdracht

      U sluit uw Associate degree af met een individuele fase waarin u een eindopdracht schrijft. Het is mogelijk om dit onderzoek in uw organisatie te doen, u kunt het resultaat dan direct gebruiken. U wordt tijdens het afstuderen persoonlijk begeleid. Voorafgaand aan de eindopdracht vindt in 2 bijeenkomsten uitleg plaats over het afstuderen, zodat u goed bent voorbereid.

      Examens

      U ontvangt tijdens uw opleiding uitgebreide informatie over de examinering. Elke module wordt apart afgerond met een toets, die zo goed mogelijk aansluit bij de aard van de module. Naast praktijkgerichte moduleopdrachten en mondelinge examens wordt ook gebruikgemaakt van digitale examens. Het voordeel daarvan is dat u zelf het moment en de plaats van het examen kunt uitkiezen. Elke fase rondt u af met een praktijkgerichte eindopdracht.

      Erkend getuigschrift

      Deze opleiding wordt verzorgd door Hogeschool Schoevers, businesspartner van NCOI. U behaalt met deze opleiding een erkend diploma. U ontvangt namelijk het officiële getuigschrift ‘HBO Associate degree Officemanagement’ van Hogeschool Schoevers. Het programma is officieel geaccrediteerd door de NVAO. Dit garandeert u dat de opleiding voldoet aan alle kwaliteitseisen, perfect aansluit bij de arbeidsmarkt en internationaal erkend is. Hogeschool Schoevers is bevoegd om graden te verlenen in het kader van de WHW (Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek). Zie !!GEEN VERWIJZING!! voor meer opleidingsinformatie.

      Lesplanning
      Lesplanning
      Lesplanning
      Lesplanning
      Lesplanning
      Kostenspecificatie
      Kostenspecificatie
      Kostenspecificatie
      Kostenspecificatie
      Kostenspecificatie

      Kosten

      Inschrijfgeld: € 150,-

      Lesgeld: € 6.999,-

      Studiemateriaal: € 900,-

      Examenkosten: € 2.665,-

      Eindopdracht: € 350,-

      Afstuderen: € 600,-

      Praktijkprogramma: € 990,-

      Reprorechten: € 15,-

      Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

      Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is. U kunt dit programma ook in 2, 8 of 24 termijnen betalen.

      Locatie- en arrangementskosten

      NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

      Reprorechten en hand-outs

      Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

      Fiscaal voordeel

      Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

      Btw

      Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

      Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

      Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

      Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

      HBO Associate degree Officemanagement

      NVAO-geaccrediteerde opleiding - 2 jaar

      Opleidingsniveau

      HBO Associate Degree

      Erkenning

      NVAO geaccrediteerd

      Meer informatie

      Download brochure

      Wil je dit met iemand delen?

      Mail door

      Heeft u vragen?

      Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.

      Vraag de studiegids 2019-2020 aan

      Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020.

      Voorlichtingsbijeenkomsten

      Tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten ontdekt u hoe het is om een opleiding te volgen bij NCOI. Bijvoorbeeld door de algemene presentatie bij te wonen. Of door een introductieles te volgen van een van onze docenten. Hierdoor krijgt u een goede indruk van de aanpak en opzet van een les. U kunt ook een persoonlijk adviesgesprek voeren met een van onze opleidingsadviseurs. De voorlichtingsbijeenkomsten worden georganiseerd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht.

      Opleidingsadvies op maat?

      Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.