Persoonlijk contact

Door dit formulier te verzenden bellen wij u zo snel mogelijk terug om u persoonlijk advies te geven
 
Om u beter te kunnen adviseren tijdens de oriëntatie op uw opleiding kunnen we telefonisch en per e-mail contact met u opnemen. 

Het privacy statement van NCOI is van toepassing op dit formulier.

HBO Associate degree Officemanagement

NVAO-geaccrediteerde opleiding - 2 jaar

HBO Associate degree Officemanagement

NVAO-geaccrediteerde opleiding - 2 jaar

Opleidingsniveau

HBO Associate Degree

Studievormen

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Opleidingsniveau

HBO Associate Degree

Studievormen

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Goede en professionele officemanagers zijn onmisbaar voor succesvolle organisaties. Ze staan centraal in het bedrijf en kennis van diverse onderdelen moet aanwezig zijn. In deze erkende Associate degree wordt u opgeleid tot professionele en efficiënte officemanager. U gaat op een praktijkgerichte manier aan de slag met onder meer support, organisatiegedrag en zakelijke communicatie. Heeft u een veelzijdige en leidinggevende functie op het interessante gebied van officemanagement of heeft u de ambitie voor een functie in deze richting? Dan is deze HBO Associate degree Officemanagement zeer passend. Deze opleiding wordt verzorgd in samenwerking met onze businesspartner Schoevers en is officieel geaccrediteerd door de NVAO.

Studiefinanciering voor volwassenen

Betaalt u het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van NCOI kunnen uw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet het levenlanglerenkrediet. Zie LevenLangLerenKrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

HBO Associate degree

Om het aanbod in het hoger beroepsonderwijs te verbreden en het gat te dichten tussen het middelbaar beroepsonderwijs en het hoger onderwijs zijn 2-jarige HBO Associate-degreeopleidingen geïntroduceerd. Deze zijn speciaal bedoeld voor studenten die geen 4-jarige HBO Bacheloropleiding willen volgen, maar juist een korter HBO-programma. U rondt deze opleiding af met een wettelijke graad, de HBO Associate degree (Ad).

Geen passende werkomgeving

Een van de pijlers in deze HBO Associate-degreeopleiding is dat u alles wat u leert ook in de praktijk kunt toepassen. Als u een baan heeft die aansluit op uw opleiding, dan doet u die ervaring op in uw eigen werk. Heeft u geen (passende) baan, dan kunt u toch deelnemen aan de opleiding. Dan loopt u een halfjaar stage. Het is mogelijk om de stage te combineren met het afstuderen, maar u kunt ook eerder stage lopen.

Doelgroep

U bent actief op het gebied van managementsupport en u wilt zich verder ontwikkelen op HBO-niveau. Bovendien wilt u zich bekwamen in 2 jaar op het niveau van een Associate degree.

Toelatingsvoorwaarden

U kunt aan deze Associate degree deelnemen met een diploma HAVO, VWO of volledig MBO. Bent u niet in het bezit van een van deze diploma’s, en bent u minimaal 21 jaar, dan kunt u instromen op basis van de 21+ regeling van NCOI. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.

Doel en opzet

Associate-degreeopleidingen duren in principe 2 jaar. U kunt korter of langer over uw opleidingstraject doen. Dit is afhankelijk van uw werkervaring, uw werkplek en de hoeveelheid tijd die u besteedt aan de opleiding. De kosten zijn gebaseerd op 2 jaar. Heeft u langer nodig, dan betaalt u geen extra kosten.

De opleiding wordt verzorgd door ervaren docenten en trainers, die zelf actief zijn in de praktijk. U zult merken dat zij een ideaal klankbord voor u vormen. Zo kunt u praktijksituaties aan hen voorleggen en overleggen over mogelijke oplossingen of benaderingen.

U gaat in de inspirerende bijeenkomsten in kleine groepen aan de slag met opdrachten en cases. U koppelt deze direct aan uw eigen werkomgeving. Zo kunt u wat u leert meteen toepassen en ook daarvan weer leren. Deze studieaanpak is bijzonder effectief.

Voor werkenden

In de bijeenkomsten wordt gewerkt met opdrachten uit de praktijk en cases van dagelijkse situaties. De docenten hebben veel ervaring in het werkveld. U merkt direct dat zij kennis van zaken hebben en dat ze u helpen bij problemen en vraagstukken die u in uw werk tegenkomt. Ze maken de leerstof praktisch en goed toepasbaar. Door deze praktijkgerichte aanpak leert u de nieuwe kennis direct in de praktijk toe te passen. NCOI is ook resultaatgericht, de opleiding is speciaal ontwikkeld voor werkenden. Veel praktijkopdrachten kunt u namelijk in uw werk uitvoeren. Als een bepaald onderwerp buiten uw huidige werkveld valt, zorgen de docenten voor actuele praktijksituaties, zodat u toch praktijkgericht kunt oefenen.

Flexibel studeren

U studeert steeds in overzichtelijke stappen. Per module rondt u een onderwerp af. Daarmee houdt u focus en is uw opleiding overzichtelijk opgebouwd. Daarnaast wordt u tijdens deze Bachelor ondersteund door onze gebruiksvriendelijke professionele online leeromgeving. U vindt er alles wat u nodig heeft tijdens uw hele studie. Met het duidelijke overzicht heeft u altijd zicht op de bijeenkomsten en opdrachten, zodat het plannen eenvoudig is. U kunt zo ook contact onderhouden met uw studiecoach en de docenten. Bovendien is het mogelijk om er te oefenen met vragen en praktijkcases.

De opleiding is op verschillende manieren te volgen. U kunt kiezen tussen een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Wilt u liever zonder bijeenkomsten studeren of met meer flexibiliteit? Ook dat kan bij NCOI. Deze opleiding kunt u grotendeels online volgen, bijvoorbeeld thuis of op uw werk. Zie Studeren op afstand voor meer informatie hierover.

Programma

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma 120 EC

Fase 1

  • Zakelijk Nederlands 8 EC
  • Bedrijfscommunicatie 8 EC
  • Business English 8 EC
  • Management en organisatie 8 EC
  • Organisatiegedrag 8 EC
  • Vaardigheden managementsupport 8 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC
  • Eindopdracht 6 EC

Fase 2

  • Management en leidinggeven 8 EC
  • Projectmanagement 8 EC
  • Bedrijfskundig supportmanagement 8 EC
  • Effectief communiceren en beïnvloeden 8 EC
  • Business English II 8 EC
  • Eventmanagement 8 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC
  • Afstuderen 6 EC

Fase 1

In fase 1 legt u een basis voor de kernelementen van officemanagement. Onderwerpen op het gebied van organisatie, communicatie en dienstverlening komen meteen aan bod.

Op communicatiegebied werkt u in deze fase onder andere aan Business English en bedrijfscommunicatie. Daarmee wordt uw communicatieve talent verder aangescherpt. Daarnaast is er bijzondere aandacht voor managementsupport. Denk hierbij aan het belang van kwaliteit, diensten en informatiestromen binnen een bedrijf. Ook komen onderwerpen zoals persoonlijke effectiviteit en documentmanagement aan bod. Fase 1 wordt verder compleet gemaakt door bredere organisatiefactoren. Deze geven u meer inzicht in de besluitvorming, het personeel en het management binnen uw organisatie. In de bijeenkomsten van de module Management en organisatie worden algemene onderdelen van de onderneming behandeld. Dit geeft een beeld van de operationele lijnen en besluitvorming in een organisatie. U krijgt verder een goede basis van gedrag in organisaties. Onder andere gedrag van het personeel, groepsgedrag en organisatiecultuur komen aan bod.

Door de zorgvuldig uitgekozen onderwerpen in fase 1 verkrijgt u al in korte tijd een buitengewoon inzicht in belangrijke onderdelen van uw (toekomstige) functie. U gaat aan de slag met de volgende modules en onderwerpen:

Zakelijk Nederlands

(6 bijeenkomsten)

  • Grammatica en spelling
  • Schriftelijke communicatie
  • Omgaan met lastige taalkwesties
  • Controleren van eigen teksten
  • Schriftelijk rapporteren en notuleren
  • Hulpmiddelen als het Groene Boekje

Bedrijfscommunicatie

(6 bijeenkomsten)

  • Kernelementen bedrijfscommunicatie
  • Middelen en (online) media
  • Strategische bedrijfscommunicatie
  • Communiceren met verschillende stakeholders
  • Interne communicatie
  • Marketingcommunicatie
  • Managementcommunicatie
  • Communicatieonderzoek

Business English

(6 bijeenkomsten)

  • Grammatica en spelling
  • Brieven en e-mails
  • Schriftelijke communicatie
  • Omgaan met lastige taalkwesties
  • Mondelinge taalvaardigheid

Management en organisatie

(6 bijeenkomsten)

  • Verschillende soorten organisaties
  • Management en besluitvorming in ­organisaties
  • Organisaties en hun omgeving
  • Concurrentie en strategie
  • Operationeel management
  • Leidinggeven en ontwikkelen
  • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie

Organisatiegedrag

(6 bijeenkomsten)

  • Gedrag in organisaties
  • Motivatie en werkplezier
  • Formele en informele besluitvorming
  • Groepsdynamica en effectiviteit
  • Macht en politiek
  • Organisatiecultuur en -gedrag
  • Organisatieverandering en -ontwikkeling

Vaardigheden managementsupport

(6 bijeenkomsten)

  • Effectieve gesprekstechnieken
  • Persoonlijke presentatie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Rol- en plaatsbepaling
  • Organisatie van informatiestromen
  • Documentmanagement

U sluit deze fase af met een integrale eindopdracht. Hierin koppelt u uw kennis en kunde uit de gehele fase aan elkaar en laat u zien wat u geleerd heeft. In deze eindopdracht komen onderzoeksvaardigheden ook terug. U wordt hierbij uitstekend begeleid door een professional vanuit het vakgebied.

Fase 2

In fase 2 gaat u verder met een aantal andere thema’s, zoals projectmanagement, bedrijfskundig supportmanagement, evenementenorganisatie en beïnvloedingsvaardigheden.

Met de module Bedrijfskundig supportmanagement weet u de weg in de organisatie nog beter te vinden. Daarnaast krijgt u in meerdere modules inzicht in uw eigen kwaliteiten op het gebied van management, communicatie en leidinggeven. U leert daarin hoe u medewerkers kunt motiveren, maar u leert ook omgaan met lastige gesprekken en weerstand. Aanvullend staat een hele module in het teken van projecten. U leert daarin praktisch projectmatig werken, projecten opzetten en u krijgt zicht op de factoren die het project tot een succes maken. Verder is het noodzakelijk voor u als moderne officemanager om evenementen te kunnen organiseren. Daarom leert u in fase 2 door middel van de module Eventmanagement alle onderdelen die hierbij komen kijken, zoals vergunningen regelen, marketing en logistiek. In uw functie kunt u niet zonder enig juridisch inzicht. Binnen diverse modules uit fase 2 zult u daarom ook enkele relevante juridische aspecten belicht krijgen. Uiteraard wordt ook in fase 2 aandacht besteed aan professionele buitenlandse communicatie. U krijgt hierin verdieping vanuit uw eerder opgedane kennis van Business English. Zo verkrijgt u met fase 2 het complete verdiepingspakket voor uw professionele carrière als officemanager.

U gaat aan de slag met de volgende modules en onderwerpen:

Management en leidinggeven

(6 bijeenkomsten)

  • Management van jezelf
  • Ontwikkelen van zelfinzicht
  • Managen van werkdruk en tijd
  • Effectief en motiverend communiceren
  • Motiveren van medewerkers
  • Beïnvloeden met macht
  • Managen van besluitvorming
  • Managen van conflicten
  • Managen van veranderingen

Projectmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Praktisch projectmatig werken
  • Het projectplan
  • De structuur en fasering van een project
  • Het opzetten van een projectorganisatie
  • Planning en risicoanalyse
  • Aansturen, uitvoeren en bewaken van projecten
  • Het afronden van een project
  • Het borgen van het projectresultaat

Bedrijfskundig supportmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Management van bedrijfsprocessen
  • Facilitaire processen
  • Management en organisatie
  • Juridische aspecten
  • Inkoop
  • Bedrijfskundige aspecten van managementsupport

Effectief communiceren en beïnvloeden

(6 bijeenkomsten)

  • Zelfinzicht en motivatie
  • Inzicht in jezelf en anderen
  • Je kernkwaliteiten
  • Persoonlijke motivatie en belangen van anderen
  • Communicatieve vaardigheden
  • Effectieve gesprekstechnieken
  • Omgaan met weerstand en emoties
  • Oefenen van situaties
  • Professioneel presenteren
  • Effectief beïnvloeden
  • Beïnvloedingsvaardigheden
  • Stijlen van invloed
  • Oefenen van situaties

Business English II

(6 bijeenkomsten)

  • Telefonische vaardigheden
  • Vlot communiceren
  • Veelgebruikte uitdrukkingen en idioom
  • Overleggen en vergaderen
  • Onderhandelingsvaardigheden
  • Presenteren in het Engels
  • Stijl en structuur van brieven en memo’s
  • Helder formuleren
  • Spelling en grammatica

Eventmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Kenmerken van de verschillende soorten evenementen
  • De opdrachtgever en je eigen rol
  • Opstellen van een draaiboek
  • Plannen en organiseren
  • Financiële aspecten
  • Leveranciers en deelnemers
  • Communicatie rondom het evenement
  • Omgaan met overschrijding van deadlines en kosten
  • Veiligheid en calamiteiten
  • Vergunningen
  • Logistiek en transport
  • Sociale hygiëne
  • Sales en marketing voor evenementen

Ad-eindopdracht

U sluit uw Associate degree af met een individuele fase waarin u een eindopdracht schrijft. Het is mogelijk om dit onderzoek in uw organisatie te doen, u kunt het resultaat dan direct gebruiken. U wordt tijdens het afstuderen persoonlijk begeleid. Voorafgaand aan de eindopdracht vindt in 2 bijeenkomsten uitleg plaats over het afstuderen, zodat u goed bent voorbereid.

Examens

U ontvangt tijdens uw opleiding uitgebreide informatie over de examinering. Iedere module wordt apart afgerond met een toets, die zo goed mogelijk aansluit bij de aard van de module. Naast praktijkgerichte moduleopdrachten wordt ook gebruik gemaakt van digitale examens. Het voordeel daarvan is dat u zelf het moment en de plaats van het examen kunt uitkiezen. De eerste fases rondt u af met een praktijkgerichte eindopdracht en gedurende de opleiding werkt u aan een praktijkportfolio. U sluit de Bacheloropleiding af met een afstudeeropdracht.

Erkend getuigschrift

Deze opleiding wordt verzorgd door Hogeschool Schoevers, businesspartner van NCOI. U behaalt met deze opleiding een erkend diploma. U ontvangt namelijk het officiële getuigschrift ‘HBO Associate degree Officemanagement’ van Hogeschool Schoevers. Het programma is officieel geaccrediteerd door de NVAO. Dit garandeert u dat de opleiding voldoet aan alle kwaliteitseisen, perfect aansluit bij de arbeidsmarkt en internationaal erkend is. Hogeschool Schoevers is bevoegd om graden te verlenen in het kader van de WHW (Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek).

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Inschrijfgeld: € 150,-
Cursusgeld: € 6.999,-
Studiemateriaal: € 900,-
Examenkosten: € 2.730,-
Eindopdracht: € 350,-
Afstuderen: € 600,-
Praktijkprogramma: € 990,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.
 
Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is.
U kunt deze opleiding ook in 2, 8 of 24 termijnen betalen.
 

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

HBO Associate degree Officemanagement

NVAO-geaccrediteerde opleiding - 2 jaar

Opleidingsniveau

HBO Associate Degree

Studievormen

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Gratis studiegids thuis ontvangen?

Vraag dan nu onze uitgebreide studiegids(en) aan en ontvang alle opleidingsinformatie per post.

Allerlaatste kans om voordelig een opleiding te volgen met subsidie

Wilt u zich verder ontwikkelen in de zorg, techniek of IT of overstappen vanuit een andere sector? Nu kunt u nog gebruik maken van de subsidieregeling van de overheid waarmee u voordelig een opleiding kunt volgen. Er starten dit jaar nog een aantal opleidingen die onder de regeling vallen. Schrijf u daarom in voor een van de geselecteerde opleidingen om nog gebruik te maken van de subsidie en bespaar tot maar liefst € 10.000,-.

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
 
 

Leer ons beter kennen

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijke advies
 

De erkende kwaliteit van NCOI

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent