Menu
Uitklappen
Inklappen

Wil je voor of na de zomer starten met deze opleiding?

Start voor de zomer

Iedere zomer actualiseren wij het opleidingsaanbod. Het studieprogramma kan bijvoorbeeld herzien worden. Hieronder kun je met behulp van de knop aangeven of je de opleidingsvariant van voor de zomer wilt bekijken.

Start voor de zomer

Eerstvolgende startmomenten

23-03-2021, E-learning

E-learning, Inschrijven

29-03-2021, Amsterdam

Dag, Inschrijven

NCOI Opleidingen -  Secretarieel & Managementsupport

HBO Associate degree Officemanagement

NVAO-geaccrediteerde opleiding

Opleidingsniveau

HBO Associate Degree

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie

Fiscale scholingsaftrek

Meer informatie
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Goede en professionele officemanagers zijn onmisbaar voor succesvolle organisaties. Ze staan centraal in het bedrijf doordat zij weten wat er in de organisatie én bij klanten leeft. In deze erkende Associate degree word jij opgeleid tot professionele en efficiënte officemanager. Je gaat op een praktijkgerichte manier aan de slag met onder meer support, organisatiegedrag en zakelijke communicatie. Je ontwikkelt je tot professionele gesprekspartner voor klanten en het management. Je geeft leiding aan het secretariaat en beheert het CRM. Doordat jij weet wat er speelt, kun je proactief meedenken over het verbeteren van procedures en werkwijzen. Wil je een veelzijdige functie op HBO-niveau waarin je je organisatietalent goed kunt inzetten? Dan is deze HBO Associate degree Officemanagement van onze businesspartner Schoevers zeer passend voor jou. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO.

HBO Associate degree

Om het aanbod in het hoger beroepsonderwijs te verbreden en het gat te dichten tussen het middelbaar beroepsonderwijs en het hoger onderwijs zijn HBO Associate-degreeopleidingen geïntroduceerd. Deze zijn speciaal bedoeld voor studenten die geen 4-jarige HBO Bacheloropleiding willen volgen, maar juist een korter HBO-programma. Je rondt deze opleiding af met een wettelijke graad, de HBO Associate degree (Ad).

Doel en opzet

HBO Associate-degreeopleidingen duren in principe 2 jaar. Je kunt korter of langer over je opleidingstraject doen. Dit is afhankelijk van je werkervaring, je werkplek en de hoeveelheid tijd die je besteedt aan de opleiding. De kosten zijn gebaseerd op 2 jaar. Heb je langer nodig, dan betaal je geen extra kosten.

De opleiding wordt verzorgd door ervaren docenten en trainers, die zelf actief zijn in de praktijk. Je zult merken dat zij een ideaal klankbord voor je vormen. Zo kun je praktijksituaties aan hen voorleggen en overleggen over mogelijke oplossingen of benaderingen.

Je gaat in de inspirerende bijeenkomsten in kleine groepen aan de slag met opdrachten en cases. Je koppelt deze direct aan je eigen werkomgeving. Zo kun je wat je leert meteen toepassen en ook daarvan weer leren. Deze studieaanpak is bijzonder effectief.

De opleiding bestaat uit 2 fases met 1 avondbijeenkomst in de week of 1 dagbijeenkomst per 2 weken. Afsluitend ga je afstuderen. Het programma is overzichtelijk opgebouwd in de vorm van modules. Door deze modulaire opbouw kun je je opleiding flexibel indelen. Je zult merken dat het behalen van een Associate-degreegraad daardoor prima te combineren is met een drukke baan en je privéleven.

Geen passende werkomgeving

Een van de pijlers in deze HBO Associate-degreeopleiding is dat je alles wat je leert ook in de praktijk kunt toepassen. Als je een baan hebt die aansluit op je opleiding, dan doe je die ervaring op in je eigen werk. Heb je geen (passende) baan, dan kun je toch deelnemen aan de opleiding. Dan loop je een halfjaar stage. Het is mogelijk om de stage te combineren met het afstuderen, maar je kunt ook eerder stage lopen.

Toelatingsvoorwaarden

Je kunt aan deze Associate degree deelnemen met een diploma HAVO, VWO of volledig MBO. Ben je niet in het bezit van een van deze diploma’s en ben je minimaal 21 jaar, dan kun je instromen op basis van de 21+ regeling van NCOI. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van deze opleiding kunnen je opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet levenlanglerenkrediet. Zie levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent. Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Doelgroep

Je bent actief op het gebied van managementsupport en je wilt je verder ontwikkelen tot officemanager of managementassistent op HBO-niveau. Bovendien wil je kennis en vaardigheden op HBO-niveau verwerven en het erkende HBO Associate-degreediploma behalen, omdat dat je cv versterkt.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

Examens

Je ontvangt tijdens je opleiding uitgebreide informatie over de examinering. Elke module wordt apart afgerond met een toets, die zo goed mogelijk aansluit bij de aard van de module. Naast praktijkgerichte moduleopdrachten en mondelinge examens wordt ook gebruikgemaakt van digitale examens. Het voordeel daarvan is dat je zelf het moment en de plaats van het examen kunt uitkiezen. Elke fase rond je af met een praktijkgerichte eindopdracht.

Programma 120 EC

Fase 1

  • Management en organisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Verschillende soorten organisaties
    • Management en besluitvorming in ­organisaties
    • Organisaties en hun omgeving
    • Concurrentie en strategie
    • Operationeel management
    • Leidinggeven en ontwikkelen
    • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie
  • Klantgerichte communicatie en presentatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Klantgerichtheid
    • Persoonlijke presentatie
    • Persoonlijke communicatiestijl
    • Inlevingsvermogen in de klant
    • Customer journey experience
    • Ambassadeur van de organisatie
  • Zakelijk schrijven 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Doelgroepgericht schrijven
    • Structureren van een tekst
    • Kort en bondig formuleren
    • Schrijfstijl
    • Redigeren
    • Schriftelijk rapporteren
    • E-mails en zakelijke brieven
    • Omgaan met lastige taalkwesties
  • Business English II 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Vlot mondeling communiceren
    • Veelgebruikte uitdrukkingen en idioom
    • Presenteren in het Engels
    • Communiceren in een zakelijke context
    • Stijl en structuur van brieven en memo's
    • Helder formuleren
    • Spelling en grammatica
  • Vaardigheden managementsupport 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Effectieve gesprekstechnieken
    • Persoonlijke presentatie
    • Feedback geven en ontvangen
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Organisatie van informatiestromen
  • Managementsupport in de praktijk 8 EC
    • Analyse van managementsupportvraagstukken
    • Praktische toepassing van de opleiding in de praktijk
    • Actuele praktijkcases en praktijktoepassingen
  • Integrale opdracht 6 EC
    • Toepassing van de modules uit deze fase in een praktische afsluitende opdracht
  • Praktijkprogramma 6 EC
    • Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk

Fase 2

  • Gedrag in organisaties 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Gedrag in organisaties
    • Motivatie en werkplezier
    • Formele en informele besluitvorming
    • Groepsdynamica en effectiviteit
    • Macht en politiek
    • Organisatiecultuur en -gedrag
    • Organisatieverandering en -ontwikkeling
  • Eventmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kenmerken van de verschillende soorten evenementen
    • De opdrachtgever en je eigen rol
    • Opstellen van een draaiboek
    • Financiële en juridische aspecten
    • Leveranciers en deelnemers
    • Communicatie rondom het evenement
    • Veiligheid en calamiteiten
    • Vergunningen
  • Marketingcommunicatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Inleiding marketingcommunicatie
    • Doelgroepen en doelstellingen
    • Boodschappen en creatieve strategie
    • Public relations
    • Sponsoring
    • Direct marketing
    • Online marketingcommunicatie
  • Advanced English 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Verdieping mondelinge taalvaardigheid
    • Presentaties maken in het Engels
    • Advanced presentation skills
    • Schriftelijk rapporteren
    • Spelling en grammatica
  • Next supportmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Nieuwe ontwikkelingen voor supportprofessionals
    • Ondersteunen op afstand
    • Apps en tools bij supportmanagement
    • Mobiel werken en communiceren
    • Digitale aspecten van support
    • Support in social media
    • Van ondersteunen naar proactief supportmanagement
    • Virtual supportmanagement
  • Projectmanagement 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Praktisch projectmatig werken
    • Het projectplan
    • De structuur en fasering van een project
    • Het opzetten van een projectorganisatie
    • Planning en risicoanalyse
    • Aansturen, uitvoeren en bewaken van projecten
    • Het afronden van een project
    • Het borgen van het projectresultaat
    • Nieuwe projectmanagementmethoden
    • Agile werken
    • Scrum
  • Praktijkprogramma 6 EC
    • Portfolio met de voortgang van je persoonlijke en professionele vaardigheden die je ontwikkelt in de praktijk
  • Ad-eindopdracht 6 EC
    • Praktische afstudeeropdracht, die je kunt toepassen in je eigen praktijk

Ad-afstudeeropdracht

Je sluit je Associate degree af met een praktische afstudeeropdracht, die je kunt toepassen in je eigen praktijk. Je kunt het resultaat dan direct gebruiken. Je wordt tijdens het afstuderen persoonlijk begeleid. Voorafgaand aan de afstudeeropdracht vindt in 2 bijeenkomsten uitleg plaats over het afstuderen, zodat je goed bent voorbereid.

Erkend getuigschrift

Deze opleiding wordt verzorgd door Schoevers, businesspartner van NCOI. Je behaalt met deze opleiding een erkend diploma. Je ontvangt namelijk het officiële getuigschrift ‘Associate degree Officemanagement’ van Hogeschool Schoevers. Het programma is officieel geaccrediteerd door de NVAO. Dit garandeert je dat de opleiding voldoet aan alle kwaliteitseisen, perfect aansluit bij de arbeidsmarkt en internationaal erkend is. Hogeschool Schoevers is bevoegd om graden te verlenen in het kader van de WHW (Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek). Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Wil je voor of na de zomer starten met deze opleiding?

Iedere zomer actualiseren wij het opleidingsaanbod. Het studieprogramma kan bijvoorbeeld herzien worden. Hieronder kun je met behulp van de knop aangeven of je de opleidingsvariant van voor of na de zomer wilt bekijken.

Start voor de zomer
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Inschrijfgeld: € 150,-
Lesgeld: € 6.999,-
Studiemateriaal: € 80,- (per module)
Examenkosten: € 210,- (per digitaal examen)
€ 210,- (per moduleopdracht)
€ 275,- (per mondeling examen)
Eindopdracht: € 350,-
Afstuderen: € 600,-
Praktijkprogramma: € 990,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is. Je kunt dit programma ook in 2, 8 of 24 termijnen betalen.

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Verlaag je studiekosten

Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Zo is er het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Met deze regeling kan iedereen tot 55 jaar tegen gunstige voorwaarden geld lenen bij de overheid en zo een groot deel van de opleidingskosten betalen. Benieuwd hoeveel geld je kunt lenen? Bekijk het rekenvoorbeeld op onze pagina over het levenlanglerenkrediet en lees meer over deze regeling.

Fiscaal voordeel

Ook kun je gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Ook als je gebruikmaakt van het levenlanglerenkrediet kun je je studiekosten aftrekken. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

HBO Associate degree Officemanagement

NVAO-geaccrediteerde opleiding

Opleidingsniveau

HBO Associate Degree

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie

Fiscale scholingsaftrek

Meer informatie

Heb je vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Studiegids NCOI

Vraag de studiegids aan

Wil je nog beter worden in je werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of ben je toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij jou en jouw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.