Masteropleiding
NVAO geaccrediteerd
24 maanden
April 2023
Als marketingmanager ben je continu bezig met vernieuwing. Je wilt op de hoogte blijven van de klantbehoefte en hoe je organisatie of producten daarbij aansluiten. Onder begeleiding van topdocenten ga je tijdens deze specialisatie aan de slag met het optimaliseren van het verkoopbeleid en hoe je verkoop- en innovatiedoelen kunt blijven behalen in een veranderende markt. Je ontwikkelt niet alleen vaardigheden om een salesteam effectief aan te sturen, maar ook verdiep je je in het ontwikkelen van een strategische visie. Kortom: na het volgen van deze opleiding bezit je alle kleine kneepjes van het vak.
Je wilt naast je baan een erkende Masterspecialisatie volgen, waarin alle aspecten van sales- en accountmanagement aan bod komen. De kennis en vaardigheden die je hier opdoet, wil je direct kunnen inzetten in je rol als salesmanager of accountmanager.
Met deze Master in Marketingmanagement ontwikkel je je op het hoogste niveau. Je doorloopt 2Ā fases, het Kern- en het Topprogramma, en je studeert af. In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in je huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.
Elke Masterclass rond je steeds in 8Ā avonden of 4Ā dagen af. Je wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. Je kunt kiezen uit een dagvariant van 1Ā dag per 2Ā weken of een avondvariant van 1Ā avond per week. Ook kun je deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.
Je kunt deze Master in Marketingmanagement volgen als je een HBO Bachelor- of academische opleiding hebt afgerond. Heb je dit niet, dan kun je ook instromen met een 21+Ā toets. Daarnaast heb je ten minste 2 jaar werkervaring. Zie voor meer informatie over de toelatingseisen NCOI University of Applied Sciences.
Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze studieadviseurs.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.
Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.
Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent Ʃn digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Je kunt vanaf fase 1 van de Master je focus op de specialisatie leggen door de afsluitende opdrachten van de Masterclasses op het gebied van strategisch sales- en accountmanagement te betrekken. Door de sterke koppeling met de praktijk kun je daar zelf richting aan geven. In fase 2 volg je je specialisatie Strategisch sales- en accountmanagement.
Fase 1 bestaat uit 4 Masterclasses:
In fase 2 van deze opleiding volg je 2 afsluitende Masterclasses en kies je een keuzeprogramma. In de tweede fase combineer je opgedane kennis en ervaring uit de eerste fase voor een verdere verdieping.
Je werkt stapsgewijs toe naar je afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maak je bovendien een praktische opdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. Je rondt je Masteropleiding af met een afstudeeropdracht gericht op de beroepspraktijk. Hiermee toon je aan dat je de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. Je kunt je afstudeeropdracht laten aansluiten bij je specialisatierichting. Zo geef je op basis van je eigen interesses en ambities vorm aan je opleiding.
Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je van NCOI het officiĆ«le Mastergetuigschrift āMaster in Marketingmanagementā met als aantekening op de cijferlijst Strategisch sales- en accountmanagement. Je mag de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen. De programmaās van NCOI worden voortdurend geactualiseerd en staan onder toezicht van een onafhankelijke Academic Board. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW). Je ontvangt van NCOI een officieel internationaal erkend getuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.
Wil je meer weten over de opbouw van onze opleidingen? Zie dan opbouw Master.