Online Marketing en E-commerce

Module Customer Experience

Optimaliseer de customer journey door middel van automatisering - 3 maanden

In het kort

Welke reis legt de klant af? Waar kijkt hij maar kort naar en wat wekt zijn interesse? Nu een groot deel van de aankopen online plaatsvindt, wordt deze customer journey steeds meetbaarder. Hoe snel de klant langs producten scrolt, hoe lang de blik op een product blijft hangen en hoeveel tijd de klant in totaal op een website doorbrengt. Deze factoren zijn allemaal in kaart te brengen. Met de Module Customer Experience leer je hoe je dit doet én hoe jouw bedrijf automatische processen kan inzetten die de customer journey analyseren.

Welke reis legt de klant af? Waar kijkt hij maar kort naar en wat wekt zijn interesse? Nu een groot deel van de aankopen online plaatsvindt, wordt deze customer journey steeds meetbaarder. Hoe snel de klant langs producten scrolt, hoe lang de blik op een product blijft hangen en hoeveel tijd de klant in totaal op een website doorbrengt. Deze factoren zijn allemaal in kaart te brengen. Met de Module Customer Experience leer je hoe je dit doet én hoe jouw bedrijf automatische processen kan inzetten die de customer journey analyseren.

Doelgroep

Deze module is ideaal voor ondernemers of bedrijven die de klantreis op hun website willen optimaliseren. Ook als je interesse hebt in marketing, automatisering en de customer experience is de module een geschikte optie.

Vooropleiding

Dit programma wordt op HBO-niveau verzorgd. Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Voorbereiding en studiebelasting

Je studiebelasting is ongeveer 5 tot 7 uur per bijeenkomst.

Doel en opzet van de Module Customer Experience

Tijdens de Module Customer Experience verdiep je je in de automatisering van je website om zo de klantreis zo comfortabel mogelijk te maken. Na afloop weet je precies welke processen je kunt inzetten om klanten aan je bedrijf te binden en tevreden te stellen.

Je verdiept je in onderwerpen als Artificial Intelligence (AI), robotisering, businessmodellen, Internet of Things (IOT), data-ethiek en de customer journey en experience.

Kies je eigen studievorm

Volg de Module Customer Experience via een studievorm die bij jou past:

  • Klassikaal, op een locatie naar keuze met medestudenten. Onze vele leslocaties zijn verspreid door het hele land. Zijn er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen? Dan bieden wij jou een alternatieve locatie.
  • Via e-learning, studeren op afstand en toegang tot een digitale leeromgeving. Behoefte aan flexibiliteit? Je bepaalt zelf waar en wanneer je studeert. Stel online vragen aan je docent en medestudenten.
  • In een virtual classroom, een combinatie van thuisstudie en klassikaal. Je volgt online lessen op vaste tijdstippen, samen met andere studenten en onder begeleiding van een docent.

Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.

Wat ga je leren?

Programma Module Customer Experience

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Artificial intelligence (AI)
  • Robotisering
  • Businessmodellen
  • Klantwaarde
  • Internet of Things (IOT)
  • Data
  • Ethiek
  • Customer journey & experience

Diploma

Je rondt het programma af met een moduleopdracht. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het diploma ‘Module Customer Experience’ van NCOI.

Opbouw opleiding

Wil je meer weten over de opbouw van onze opleidingen? Zie dan opbouw HBO.

Jouw investering in één overzicht

Weet precies waarvoor je betaalt, zodat je zonder zorgen aan je opleiding kunt beginnen.

Bereken eenvoudig je kosten!
Vraag nu eenvoudig een kostenoverzicht aan en ontdek de totale kosten, afgestemd op jouw persoonlijke studie- en betalingsvoorkeuren.
Investering

Bovengenoemde kosten zijn voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn. Je kunt bij langere opleidingen ook per jaar of per maand betalen.

Wat krijg je hiervoor?

Studie- en lesmateriaal 
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:

  • Boeken, readers en werkboeken
  • Toegang tot het online leerplatform

Bovenop deze kosten brengen wij reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

*Arrangement- & locatiekosten 
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.


Bekijk beschikbare startdata!

Bij NCOI kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.

NCOI Contact

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?

Heb je vragen over deze opleiding of een andere opleiding van NCOI? Wij geven je graag een persoonlijk opleidingsadvies. Gratis en vrijblijvend. Op basis van jouw huidige loopbaan en ambities kijken wij samen met jou wat de best passende opleiding is. Laat je gegevens achter en wij bellen je binnen twee werkdagen om het advies te bespreken.

Volg deze opleiding met jouw opleidingsbudget 

Heb jij een opleidingsbudget via je werkgever? Dan krijg je dit elk jaar opnieuw. Zonde dus om je budget van dit jaar te laten verlopen. Laat je ontwikkeling op kosten van de werkgever niet links liggen! Schrijf je nu alvast in voor een startmoment in 2026 en ga sterk van start met je voornemens het komende jaar. 

Ambitieuze vrouw met stok

Onze unieke NCOI-methode

Je wilt graag een opleiding volgen, maar hoe doe je dat naast je drukke baan en privéleven? Met onze unieke NCOI-methode gaat dat lukken. Onze opleidingen zijn flexibel ingericht, met handige modules die je stapsgewijs en op eigen tempo kunt volgen. Jouw werkpraktijk staat centraal, zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Bij NCOI volg je altijd de kortste en meest efficiënte route naar een waardevol diploma. Zo wordt leren interessanter en dus plezieriger.