NCOI Opleidingen, de grootste opleider van werkend Nederland
Al onze trainingen zijn er op gericht je vaardigheden op het gebied van communicatie, gesprekstechnieken of presentatietechnieken in korte tijd sterk te ontwikkelen. Je vindt beslist een training die past bij je leerwensen. Niet voor niets is NCOI Opleidingen de opleider voor werkend Nederland. Bekijk ons uitgebreide aanbod en ontdek welke opleiding of training mondelinge communicatie het best aansluit op je ambities en leerwensen.
Naast interne klanten heeft je organisatie ook interne klanten die goed van informatie moeten worden voorzien: de medewerkers. Hoe zorg je ervoor dat zij bijblijven, goed communiceren met elkaar maar ook met het hoger management? Dat leer je tijdens de interactieve Training Interne Communicatie en Samenwerking. Je gaat aan de slag met de onderwerpen interne klantgerichtheid, motivatie en samenwerken. Daarbij ontwikkel je communicatieve vaardigheden. Na afloop draag je actief bij aan de interne communicatie en realiseer je saamhorigheid.
Wil je ervoor zorgen dat je boodschap helder en compleet overkomt op je gesprekspartners? En ben je benieuwd op welke manier je dit versterkt met je non-verbale communicatie-uitingen? Kies dan voor de Training Basisvaardigheden in Communicatie bij NCOI opleidingen. Tijdens dit programma ga je aan de slag met verschillende gespreksfases en luistertechnieken, maar ook met je inlevingsvermogen. Je zult merken dat je gesprekken vloeiender verlopen en dat je goed kunt inspelen op emoties.
Voer je in je dagelijkse werkzaamheden veel telefoongesprekken met (potentiële) klanten? Dan is een Training Klantgericht Telefoneren bijzonder interessant. Tijdens deze training word je bewust van je huidige communicatiestijl aan de telefoon. Hoe kom je over als iemand je hoort maar niet ziet? Dat kan alleen met je stem. Daarom ga je tijdens deze training aan de slag met vraag- en luistervaardigheden en telefoonetiquette. Zo kun je na afloop formele gesprekken voeren en volledig inventariseren wat de klant wil. Je zorgt voor een tevreden klant.
Je belangen helder en overtuigend uitspreken. Dat is stap één wanneer je een ander wilt beïnvloeden. Maar hoe houd je vervolgens vast aan deze belangen als je gesprekspartner(s) er anders tegenover staan? Dat leer je tijdens de Training Effectief Beïnvloeden bij NCOI Opleidingen.
Je brengt je huidige beïnvloedingsstijl in kaart en leert welke beïnvloedingsstrategieën je nog meer kunt toepassen. Bijvoorbeeld macht, positieve invloed en sturen met stijl.
Aan de hand van praktijkoefeningen maak je deze verschillende strategieën eigen. Zo zie je direct resultaat van je inspanningen.
Hoe kom je over op anderen? En wat zijn je sterke eigenschappen en ontwikkelpunten? Met deze en vele andere vragen ga je aan de slag tijdens de Training Persoonlijke Kracht en Uitstraling. Je doet persoonlijk inzicht op door je sterkten en zwakten in kaart te brengen. Daarbij leer je hoe je zelfvertrouwen uitstraalt met je houding en mondelinge presentatie. Na afloop ken je je kwaliteiten en weet je hoe je krachtig communiceert.
Wil jij graag meer weten over de baankansen, trends en andere relevante ontwikkelingen in dit vakgebied? Bekijk dan ook eens onze blogs over Communicatie.
Hier lees je bijvoorbeeld hoe jij je eigen communicatiestijl kunt ontdekken. Ook als je meer wilt weten over de kracht van overtuigen kun je hier terecht.