Om de juiste content op het juiste moment en op het juiste kanaal te plaatsen heb je een doordachte en meetbare contentstrategie nodig. Hoe stel je die op? Tijdens deze opleiding krijg je essentiële handvatten aangereikt voor het bedenken, maken en verspreiden van relevante content. Je leert meetbare doelstellingen formuleren en je analyseert uitvoerig je doelgroep. Daarnaast ga je ontdekken welke mediaplatforms je kunt inzetten voor een gebalanceerde kanalenmix. Kortom, een compleet programma waarbij je essentiële vaardigheden leert die bijdragen aan het behalen van de marketingdoelstellingen van je organisatie. Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner SRM.
Je resultaat
- Je kunt het Content Marketing Canvas Model toepassen bij het ontwikkelen van een strategie
- Je gaat AI gebruiken om contentcreatie te versnellen en te optimaliseren
- Je kunt verschillende contentformats en -typen inzetten, passend bij de klantreis
- Je leert hoe je content kunt distribueren volgens het POEM-model (Paid, Owned, Earned Media)
- Je leert over het organiseren van het contentmanagementproces, inclusief rollen, verantwoordelijkheden, klantfeedback en audits
Doelgroep
Je bent werkzaam als marketingprofessional, communicatiespecialist of contentmanager en je wilt meer leren over het ontwikkelen van een brede contentstrategie waarin alle kanalen en doelgroepen vertegenwoordigd zijn.
Deze Masterclass wordt aangeboden op C-niveau. Niveau C is het niveau voor medior en senior professionals die hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.
Aanpak
De Masterclass Contentstrategie (SRM C) biedt deelnemers een diepgaand inzicht in het ontwikkelen en implementeren van een effectieve contentstrategie. De training is opgedeeld in twee lesdagen, waarbij zowel de strategische basis als de praktische uitvoering aan bod komen. Deelnemers leren hoe ze content kunnen afstemmen op de marketingstrategie van hun organisatie.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale SRM opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een SRM opleiding goed te combineren met een baan en een druk privéleven.
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.