Organisaties kunnen tegenwoordig kiezen uit tientallen kanalen en oneindig veel soorten content. Maar welke content wil jouw doelgroep graag zien? En hoe maak je de juiste keuze, voor de juiste content, op het juiste moment? Daarvoor heb je een doordachte en meetbare contentstrategie nodig. Tijdens de Masterclass Contentstrategie (SRM C), uitgevoerd door onze businesspartner SRM krijg je strategische én praktische handvatten voor het maken, verspreiden en evalueren van content.
Je resultaat
- Je weet hoe je de contentstrategie kunt laten aansluiten op de marketingstrategie van jouw organisatie
- Je raakt bekend met doelgroepen en persona’s, zodat je deze makkelijker in kaart kunt brengen en een grote mate aan engagement behaalt met jouw content
- Je leert werken met de contenstrategiepiramide, waarmee je onder andere je plan van aanpak en planning een boost geeft
- Je leert jouw content beter te laten aansluiten bij de belevingswereld en de customer journey van jouw afnemersgroepen
Doelgroep
Je bent werkzaam als marketingprofessional of -manager en je wilt meer leren over het ontwikkelen van een brede contentstrategie waarin alle kanalen en doelgroepen vertegenwoordigd zijn.
Deze Masterclass wordt aangeboden op C-niveau. Niveau C is het niveau voor medior en senior professionals die hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.
Aanpak
Tijdens deze Masterclass laat de trainer stap voor stap zien hoe je een effectieve contentstrategie opstelt. Hierin wordt je duidelijk hoe je je doelgroep op het juiste moment kunt raken met een boodschap die voor hen relevant is. Je gaat aan de slag met de contentstrategiepiramide en je leert KPI’s te gebruiken om in kaart te brengen of je de gewenste resultaten behaalt met jouw content. Tot slot leer je analyseren en evalueren.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale SRM opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een SRM opleiding goed te combineren met een baan en een druk privéleven.
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.