Een account op bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook is zo aangemaakt. Maar dan? Is het voor je organisatie duidelijk waarom, hoe en voor wie je social media gebruikt? En wat komt er kijken bij het maken van content die binnen enkele seconden de kern raakt en je achterban prikkelt? Deze praktische 2-daagse Masterclass geeft antwoord op deze en meer vragen en biedt je de handvatten om de social-mediadoelen van je organisatie te behalen.
Je resultaat
- Je kunt een strategisch socialmediaplan opstellen
- Je beheerst effectieve schrijftechnieken voor social media, die de merkwaarden van jouw bedrijf versterken
- Je kunt content creëren en lanceren die je doelgroep aanspreekt en meer interactie genereert
- Je kunt AI-tools inzetten bij zowel strategie, beeld- als tekstcreatie
- Je beheerst technieken om een betrokken en loyale community op te bouwen, te beheren en om te gaan met negatieve reacties
- Je begrijpt hoe je PR en influencers kunt inzetten als onderdeel van je socialmediastrategie
- Je kunt socialmediaprestaties analyseren op basis van metrics en met behulp van relevante tools
- Je hebt kennis van de juridische randvoorwaarden die een rol spelen bij privacy
- Je kunt een beknopte opzet maken, waarmee je collega’s motiveert om actief bij te dragen aan social media en zich te profileren als ‘thought leader’
Doelgroep
Deze training is interessant voor een brede doelgroep die te maken heeft met online communicatie via social media: marketing- en communicatiespecialisten, (web)redacteuren, contentspecialisten, journalisten, socialmedia-adviseurs, webcaremedewerkers, KCC-medewerkers, directeuren, beleidsmedewerkers, secretaresses, zzp’ers enzovoort.
Aanpak
Dit tweedaagse programma biedt inzichten in een complete socialmedia-aanpak van strategie tot en met contentcreatie. Je krijgt nieuwe kennis, die je combineert met toepassing in de praktijk. Van doelstelling, customer journey, socialmediafunnel-posities en contentcreatie tot communitymanagement en data-analyse. Innovatieve concepten zoals thought leadership, AI-tools, en PR/influencer-strategieën komen ook aan bod.
Tijdens de twee dagen houden we ons bezig met het ontwikkelen en uitvoeren van een socialmediastrategie en effectieve campagnes, met sterke tekst, beeld en call to actions. Het gebruik van AI-toepassingen als chatGPT, zetten we actief in. De aansluiting van de merkbeleving en het aanbod van jouw bedrijf bij persona’s is waar we steeds van uitgaan. Je leert denken vanuit het meetbaar maken en hoe je hierbij tools inzet. Het aansluiten van de interne organisatie en de organisatorische consequenties komt ook aan bod, zodat je met een nieuwe socialmedia-aanpak ook direct de organisatie kunt overtuigen en meekrijgen.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale SRM opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een SRM opleiding goed te combineren met een baan en een druk privéleven.
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.