Vakopleiding
NVAO geaccrediteerd
7 maanden
Wil je je verdiepen in online marketing? En wil je de opgedane kennis bekronen met een officiële erkenning vanuit NIMA, het instituut voor marketing? Dan maak je met deze waardevolle opleiding NIMA A Online Marketeer een goede keuze. Er is veel behoefte aan goed opgeleide online marketeers, dus je vergroot je carrièrekansen met deze opleiding aanzienlijk. In deze opleiding verbreed je je kennis over online marketing en online communicatie-instrumenten en ontwikkel je de benodigde vaardigheden. Je gaat aan de slag met online advertising en zoekmachinemarketing, leert hoe je de content op je website kunt verbeteren voor meer conversie en je verdiept je in social media. Ook leer je webstatistieken interpreteren en omzetten in verbeteracties. Dankzij onze praktijk- en resultaatgerichte aanpak zul je concrete resultaten zien en ben je direct van toegevoegde waarde voor je organisatie. De opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner SRM.
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Met een NIMA-diploma toon je je kennis, vaardigheden en werkervaring aan. NIMA-diploma’s worden sterk gewaardeerd door het bedrijfsleven en met een NIMA-diploma zet je dan ook een hele mooie stap in je carrière.
De opleiding wordt verzorgd door onze partner SRM, dé specialist in NIMA-opleidingen in Nederland. SRM is officieel education partner van NIMA.
Wil je een stevige basis leggen en je verdiepen in online marketing? Dan is de opleiding NIMA A Online Marketeer iets voor jou.
Je wilt een praktijkgerichte opleiding, die verdieping verschaft in marketing en specifiek online marketing. Je ontwikkelt je kennis zo dat je deze direct kunt toepassen in je eigen omgeving. De opleiding NIMA A Online Marketeer bereidt je uitstekend voor op het examen. De opleiding bestaat uit 2 modules. In de module Online marketing A1 komen alle belangrijke aspecten uit het boeiende veld van marketing aan de orde. De module Online marketing A2 richt zich op de werking en toepassing van de online marketinginstrumenten. De onderwerpen die aan bod komen zijn voor jou herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden. Dit alles onder leiding van ervaren en deskundige docenten, die zelf actief zijn in de marketingpraktijk.
Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor de opleiding en het examen.
Ongeveer 5-7Â uur per bijeenkomst.
Deze NIMA-opleiding is ingeschaald op niveau 4 van het NLQF (vergelijkbaar met MBO-niveau 4).
Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Als werknemer kun jij aantonen wat je waard bent op welk niveau. Als werkgever geeft het inzicht in het niveau van werknemers en de waarde die hun kwalificaties hebben, vergeleken met andere kwalificaties. Hierdoor kun je de juiste mensen aannemen en de juiste scholing bieden. Het NLQF kent 8 niveaus en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid.
Met deze inschaling haal jij dus een waardevol diploma op aantoonbaar NLQF 4-niveau.
Volg deze opleiding via een studievorm die bij jou past:
Bekijk de Opleidingsvarianten voor meer informatie.
De examens voor het diploma NIMA A Online Marketeer worden regelmatig aangeboden. Zie voor de actuele data www.nima.nl/examens. Dit examen bestaat uit 2 onderdelen: NIMA A1 Online Marketing en NIMA A2 Online Marketing.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(14 bijeenkomsten)
(4 bijeenkomsten)
De examens leg je af bij NIMA. Bij een voldoende beoordeling hiervan behaal je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA A Online Marketeer’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Dit register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.