De juiste inzet van een marketingcampagne kan jouw merk of product écht op de kaart zetten. Maar wat is hiervoor nodig? Tijdens de vakopleiding Online Campagne Manager (SRM COM B), uitgevoerd door onze businesspartner SRM leer je als marketingprofessional een campagne opzetten, voorbereiden en uitvoeren. Je ontdekt hoe je jouw website hoog laat scoren in Google zodat je vindbaar bent voor je doelgroep en je gaat aan de slag met de social-mediadoelen van je organisatie. Vervolgens leer je werken met Google Analytics om informatie over je websitebezoekers inzichtelijk te maken. Door te kijken waarom, hoe en voor wie je als organisatie social media gebruikt, kun je kanalen als Facebook en X effectief inzetten om contact te leggen met potentiële klanten.
Je resultaat
- Je ontwikkelt vaardigheden in campagneplanning, mediaplan opstellen, campagnemanagement en het optimaliseren van campagnes
- Je kunt de juiste KPI’s opstellen die als basis dienen om campagnes te optimaliseren
- Je leert hoe je hoog kunt scoren in Google aan de hand van betaalde advertenties
- Je kent de do’s en don’ts van social mediaJe kunt de kernwaarden van je organisatie laten doorklinken in de tone of voice van je social-mediaposts
- Je leert over cross-device targeting, handmatige versus geautomatiseerde biedstrategieën en het optimaliseren van Google Display Network en remarketing
- Je leert hoe je Google Analytics 4 kunt inrichten, rapportages kunt maken en analyseren en deze analyses vertalen naar verbeteracties voor je website
- Je leert hoe je rapportages maakt met de Analysehub
Doelgroep
Je bent marketing- of communicatieprofessional en (mede)verantwoordelijk voor de marketing van de website binnen je organisatie. Je wilt campagnes vanuit operationeel niveau benaderen.
Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau. Dit is hét niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken.
Aanpak
Deze vakopleiding Online Campagne Manager (SRM COM B) is gericht op het ontwikkelen van een marketingcampagne met aandacht voor de online hulpmiddelen die hiervoor beschikbaar zijn, zoals social media en Google Analytics. Je gaat aan de slag met het formuleren van een campagneplan en je verdiept je in uiteenlopende selectiecriteria per middel, doelgroep, data en creatie. Je leert hoe je het aantal kwalitatieve bezoekers van je website kunt vergroten en je verdiept je in het activeren en monitoren van een social-mediakanaal. Daarnaast breid je je kennis van Google Analytics 4 uit, zodat je het gedrag van je online klanten inzichtelijk kunt maken.
Studievarianten
Volg de opleiding via een studievorm die bij jou past:
Klassikaal
Tijdens een klassikale SRM opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een SRM opleiding goed te combineren met een baan en een druk privéleven.
Virtual Classroom
De voordelen van klassikale les in het comfort van je eigen huis. Dat is een les volgen via de Virtual Classroom. In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les van een van onze vakkundige docenten via de computer. Jij en je medestudenten loggen vanuit thuis in, in het digitale klaslokaal. Dit digitale lokaal is zo ingericht dat het net een live les op een van onze leslocaties is, zonder het gedoe van reizen naar een locatie.