Menu

SRM Online Marketeer A en B

De meest complete opleiding tot online marketeer - 16 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Online marketing is naast een snel groeiend en veranderend vakgebied ook een lastig domein. Het vereist veel specifieke kennis. Kies daarom voor deze vakopleiding SRM Online Marketeer A en B van onze businesspartner SRM: de meest praktische, intensieve en leerzame online marketingopleiding van Nederland. Hierin staat niet de theorie, maar je eigen praktijk centraal. Je ontwikkelt vaardigheden om verkeer te genereren naar je website met behulp van SEO, SEA, social media, e-mailmarketing en online advertising. Gedurende de opleiding werk je naast de bijeenkomsten aan diepgaande online marketinganalyses. Aan de hand van deze analyses ontstaan concrete actielijsten waar je direct zelf mee aan de slag gaat of iemand mee aan het werk kunt zetten. Je transformeert van marketeer naar online marketeer waarmee je helemaal aansluit op de actuele ontwikkelingen in het werkveld van marketing. Er is een groot tekort aan goed opgeleide online marketeers. Met deze opleiding zijn je carrièreperspectieven uitstekend.

Je resultaat

  • Je kent de vele online kanalen die op dit moment voorhanden zijn en kunt er goed mee werken
  • Je hebt oog voor detail en weet analyses op online gebied in concrete actie te vertalen
  • Je kunt een plan van aanpak ontwikkelen om met behulp van een of meerdere online kanalen de online marketingperformance te optimaliseren
  • Je hebt je ontwikkeld tot een online marketeer die weet hoe online middelen worden ingezet om (online) marketingdoelstellingen te behalen
  • Je kunt kanaalspecifieke online marketinganalyses opleveren als deliverable

Doelgroep

Vanuit je rol als marketing- en/of communicatieprofessional zie je dat online ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen. Deze unieke opleiding van SRM biedt je de kans om je kennis van online marketing volledig af te stemmen op de actualiteit. Met een toonaangevend diploma van SRM leg je een stevig fundament voor je verdere carrière binnen het vakgebied.

Aanpak

Online marketing leer je niet slechts uit boeken, maar vooral in de praktijk. Gedurende de opleiding pas je alles wat je leert direct toe in je eigen praktijk. Op deze manier leer je het snelste en pluk je meteen de vruchten van je inspanningen. Je leert hoe je online doelstellingen SMART formuleert en je website verleidelijker maakt voor je doelgroep. Vervolgens leer je hoe je verkeer naar je website genereert met behulp van SEO, SEA, social media, e-mailmarketing en verscheidene vormen van online advertising. Daarbij leer je ook het verkeer te laten doen wat jij wilt dat het doet: jouw doelstellingen behalen. Na het behalen van je diploma ben je een waardige sparringpartner van de online marketingspecialist en weet je welke online middelen je wanneer moet inzetten om je doelstellingen te behalen.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Doelstellingen en KPI’s
  • Werken met standaardrapportages
  • Interpreteren en analyseren van data

Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Budgetten en biedingen
  • Campagnes opzetten

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Betaalde en/of organische vindbaarheid?
  • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • Zoekwoorden en zoekwoordenstrategieën

Online Advertising

(2 dagen)

  • Online advertising in de customer journey
  • Verschillende soorten advertising
  • Resultaat van online advertising

Social Media Advertising

(1 dag)

  • Social media (advertising) strategie
  • Advertentiemogelijkheden per kanaal
  • Targets, KPI's en benchmarks
  • Optimalisatie van campagnes

E-mailmarketing

(1 dag)

  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Opzetten van e-mailcampagnes

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegerichte teksten beoordelen
  • Je conversieratio meten en analyseren

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Van data naar inzichten
  • Aangepaste rapportages

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Nieuwe ontwikkelingen en handige tools
  • Geavanceerde targeting

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • Geavanceerde linkbuilding
  • Optimaliseren van vindbaarheid
  • Opzetten en uitvoeren van een SEO-strategie
  • Meten is weten

Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising
  • Customer journey en touchpoints
  • Opzet en bijsturen van online advertising campagnes

E-mailmarketing Advanced

(2 dagen)

  • E-mailmarketing binnen de marketingstrategie
  • Doelstellingen en KPI's
  • Conversieoptimalisatie binnen e-mailmarketing

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • Mogelijkheden en valkuilen van CRO
  • De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • Het opzetten van een CRO-programma

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer experience
  • Customer journey mapping
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Aanpak en structurele inzet van social media
  • Do's en don'ts in social media
  • Social-mediadoelen voor de organisatie

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte eindopdracht, waarin je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Na succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Marketeer A en B'.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 7.050,-
Studiemateriaal: € 379,75
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

SRM Online Marketeer A en B

De meest complete opleiding tot online marketeer - 16 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Virtual classroom en e-learning NCOI

Virtual classroom en e-learning

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan hebben veel onderwijsinstellingen tijdelijk de deuren van hun leslocaties gesloten. Ook bij NCOI Opleidingen heeft jouw gezondheid en die van onze medewerkers de allerhoogste prioriteit. Maar onze opleidingen gaan wel gewoon van start. Je kunt daarbij kiezen uit 2 varianten: de klassikale variant (tijdelijk via virtual classroom) of de e-learning variant met switchgarantie.

Studiegids 2019-2020 NCOI

Vraag de studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020 aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.