“We willen aansluiten op de ambities die mensen hebben. Wil je een nieuwe richting op? Of wil je je verder ontwikkelen in je vakgebied?”, vertelt Chantal Blits. Als experience marketeer bij NCOI Opleidingen houdt zij zich bezig met de beleving van de (aankomend) student. Ze probeert de student met al zijn wensen en vragen te doorgronden, zodat we daarop kunnen aanhaken tijdens de klantreis die hij aflegt. Over hoe zij de connectie met de student maakt, lees je meer in dit testimonial.
Beslissen om te gaan studeren doe je niet zomaar. Daar gaat een heel keuzeproces aan vooraf. “De ‘route’ die de student aflegt vanaf het eerste moment dat bij hem de wens ontstaat om zich te ontwikkelen of zijn passie te volgen, tot aan het moment dat hij afstudeert, noemen wij als marketeers de klantreis”, licht Chantal toe. “Of we gebruiken de Engelse term customer journey. Onderweg zijn er meerdere momenten waarop de student met ons contact heeft. Welk gevoel heeft hij daarbij? Naar welke informatie is hij op zoek? Als experience marketeer zorg ik ervoor dat de student alle contactmomenten zo positief mogelijk beleeft. Daardoor komt hij bij de juiste opleiding terecht én hij heeft hij hier alle zin en vertrouwen in.”
Als de doelgroepen zich begrepen wil voelen, moet je er allereerst een goed beeld van hebben. “Aan de hand van onderzoek brengen wij onze doelgroepen in kaart”, vervolgt Chantal. “Onze studenten zijn gemiddeld tussen de 25 en 55 jaar, willen zich graag ontwikkelen op MBO-, HBO- of Masterniveau. Dit zijn mensen die werken en daarnaast een privéleven hebben. Een opleiding moet ook goed met de al bestaande agenda te combineren zijn, wat een echte uitdaging kan zijn. Welke vragen heeft de student hierover? Waar kijkt hij naar uit, maar ook, waar ziet hij tegenop? Voorzien wij de student van de juiste informatie? Allemaal voorbeelden van vragen die wij onderzoeken.”
![]() Functie: Experience Marketeer Hoe ben jij er voor de student? “Ik probeer de student zo goed mogelijk te begrijpen en de verbinding aan te gaan voor een optimale beleving of ‘experience’.” Waarom werkzaam bij NCOI? “Om bij te dragen aan de opleiding waar je de student die stap verder mee helpt” |
“NCOI is er voor mensen met een bepaalde ambitie. Je beschikt over een bepaalde drive als je naast je werk en privé een nieuwe opleiding gaat volgen. Ambitie betekent voor iedereen iets anders. Groeien doe je niet alleen door een verticale stap te maken binnen je eigen vakgebied, maar ook door het volgen van een passie of droom. Vanuit de motivatie om mensen te helpen, wil iemand bijvoorbeeld het onderwijs of de zorg in.”
Waar Chantal energie van krijgt in haar baan? “Dat ik me bezighoud met de behoeften en prioriteiten van onze studenten, is iets waar veel plezier in heb. Het mooie is natuurlijk dat de student met zijn opleiding een stap verder komt. Bij dat proces ben ik graag betrokken. Ons marketingteam is heel divers met verschillende specialisten, en dat maakt dat we samen tot de beste klantervaring komen.”
Ben je na het lezen van dit interview met Chantal nieuwsgierig geworden naar wie er nog meer bij NCOI werken en hoe zij bijdragen aan een optimale beleving van de student? Het team van NCOI Opleidingen stelt zich graag aan je voor. Lees ook eens de interviews met onze collega’s: