Social media als onderdeel van marketing is niet meer weg te denken, maar kent zo zijn uitdagingen. En dat is precies waar Rogier Wattez, social media marketeer bij NCOI opleidingen, energie van krijgt. “We brengen meer persoonlijke verhalen van studenten en docenten. Waarom kiest een student voor deze opleiding? Hoe deelt een docent zijn lessen in?”
Na zijn studie Commerciële Economie startte Rogier bij de afdeling Sales van NCOI als opleidingsadviseur. Hier kwam hij erachter dat marketing hem aansprak en vervolgens deed hij ervaring op als brand manager binnen de organisatie. In die rol hield hij zich bezig met het bedenken en uitvoeren van campagnes.
“Daar heb ik de smaak te pakken gekregen en vervolgens ben ik overgestapt naar de rol van social media marketeer. Nu focus ik me volledig op het bedenken van nieuwe content en campagnes. We experimenteren volop met social media om meer in contact te komen met onze doelgroep. Er zijn zoveel verhalen te vinden in onze organisatie. Denk aan onze B2B-tak, de docenten, maar ook de studenten. Wij willen laten zien dat we een bevlogen club mensen zijn, die weten waarvoor we het doen. Namelijk de student vooruit helpen door hem een opleiding met perspectief te bieden.”
“De verhalen van de studenten en docenten zelf doen het goed. We posten testimonials van studenten, bijvoorbeeld. Dit zijn persoonlijke verhalen van hoe iemand zijn of haar opleiding heeft beleefd. Maar vooral: hoe was dit te combineren met zijn werk en privé, en wat heeft de opleiding hem of haar opgeleverd? Is dat die felbegeerde nieuwe baan of iets anders?”
“Ook onze korte filmpjes met docenten aan het woord krijgen veel views. Zo leer je van HR-docent Karel Faile in minder dan 1 minuut hoe het model van de 5 V’s eruitziet waarmee HR kan zorgen voor de vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van hun medewerkers. Een informatief filmpje, maar vooral is het leuk op deze manier kennis te maken met 1 van onze docenten.”
“Mijn baan bestaat veel uit testen, het is een pionierende rol. Daarnaast ben ik steeds op zoek naar kwalitatieve en goede content. Die is volop aanwezig binnen onze kennisorganisatie. We brengen daarom steeds vaker bijzondere en inspirerende verhalen van studenten. Mooi dat het iemand lukt om zich te laten omscholen naar een nieuw vakgebied waar hij echt energie uit haalt. En dat werkt voor mij weer heel motiverend.’