• Home
  • Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie AI en Verandermanagement

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie AI en Verandermanagement

2 jaar, NVAO-geaccrediteerde Master voor werkenden

Vakgebied icoon
Vakgebied
Opleidingsniveau icoon
Opleidingsniveau

Masteropleiding

Certificaat icon
Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Duur van de opleiding icoon
Duur

24 maanden

Download icoon
Meer informatie Download brochure
Schrijf je in met 10% vroegboekkorting!

Actiecode: VROEGBOEK10

 Vragen? 06 26 10 95 78
Behoefte aan persoonlijk studieadvies op basis van je huidige loopbaan en leerdoelen?
Algemeen
Studieprogramma
Studieprogramma

Studieprogramma Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie AI en Verandermanagement

De opleiding bestaat uit vier Masterclasses in de eerste fase. De tweede fase is de afstudeerfase en bestaat uit twee masterclasses en een afstudeeropdracht. Elke Masterclass bevat diepgaande kennis en vaardigheden, en wordt door een vakspecialist gegeven die academische kwaliteiten met zeer sterke praktijkervaring combineert.

Naast de kern-Masterclasses doorloop je de Masterclass Leiderschap en Visie waarin inzicht krijgt in jouw leiderschapsstijl en hoe je anderen meekrijgt in jouw visie. Of je nu leidinggevende bent of specialist, het uitdragen van een visie en mensen daarin meekrijgen zijn beide belangrijk. Daarnaast volg je de specialisatie, die jou inzicht biedt in AI-toepassingen en strategieën voor implementatie ervan in de organisatie. Je rondt de opleiding af met een afstudeeropdracht die volledig wordt ingevuld vanuit de praktijk. De aanpak van NCOI verzekert je niet alleen van een sterke professionele ontwikkeling, je voegt door de praktijkgerichte aanpak direct waarde toe aan je werk.

Fase 1

  • Masterclass Branding en Marketingcommunicatie
    (8 bijeenkomsten)
    • Marketingcommunicatie en merkwaarde
    • Positionering
    • Het versterken van een merk
    • Marketingcommunicatiestrategie en -planning
    • Marketingcommunicatiemix
    • Digitale marketingcommunicatie
    • Customer Relationship Management
    • Optimalisatie van de effectiviteit van marketingcommunicatie
  • Masterclass Marketing Intelligence and Customer Insights
    (8 bijeenkomsten)
    • Het belang van koopgedrag
    • De perceptie van consumenten
    • Het beslissingsproces van consumenten
    • Beïnvloeding van consumenten
    • Het belang van (big) data voor customer insights
    • Marktonderzoek en ethiek
    • Psychologische aspecten van consumentengedrag
  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement
    (8 bijeenkomsten)
    • Veranderende marktomgeving
    • Marktanalyse en de marketingvaardigheden
    • Huidige en toekomstige strategische positie
    • Creëren van een duurzame marktpositie
    • Innovatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen
    • Internationale marketing en culturele diversiteit
    • Implementatie en controle
  • Masterclass Omnichannel Waardepropositie
    (8 bijeenkomsten)
    • Ontwerpen van waardeproposities
    • Klantwaarde en klantinzichten
    • Technologische innovatie
    • Omnichannel distributiestrategie
    • Prijsstrategie
    • Van waardepropositie naar de customer journey
    • Businessmodel, waardeketen en maatschappelijke waarde
    • Implementatie van innovatieve waardeproposities

Fase 2

  • Masterclass Leiderschap en Visie
    (8 bijeenkomsten)
    • Impact vanuit leiderschap
    • Visie bepalen en visie uitdragen
    • Wendbaar en professioneel handelen als leider
    • Innovatief en creatief denken en vertalen naar visie
    • Leiderschap en sociale invloed
    • Activeren van analytisch en probleemoplossend vermogen
    • Omgevingsbewustzijn en organisatiedynamiek
  • Masterclass AI en Verandermanagement
    (6 bijeenkomsten)
    • AI als katalysator voor verandering
    • AI Beleid en Verandertrajecten
    • Veranderstrategieën met AI
    • Veranderfases en dynamiek
    • Omgaan met weerstand tegen AI
    • Slaagfactoren bij AI-gedreven veranderingen
    • Evalueren van AI-transformaties

Praktijkgerichte afstudeeropdracht 12 EC

Praktijkgerichte afstudeeropdracht 12 EC

Wij begrijpen dat je niet zit te wachten op een zwaar en theoretisch examen als afsluiting van je Masteropleiding. Bij NCOI neem je een actueel vraagstuk binnen jouw organisatie als basis en dat werk je uit tot een volwaardig stuk waarmee je je Mastergraad aantoont. Zo toon je niet alleen aan dat je de opleiding succesvol hebt afgerond, het levert je ook een waardevol document op voor je werk en organisatie. Deze unieke manier van toetsen is speciaal ontwikkeld om de Masteropleiding voor jou als professional extra relevant en interessant te maken. 

Afronding
Lesplanning
Kosten
Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie AI en Verandermanagement
2 jaar, NVAO-geaccrediteerde Master voor werkenden
Altijd de kortste route naar je diploma
Bij NCOI leer je alleen wat je écht nodig hebt, zonder onnodige theorie. En we gaan zelfs nog een stapje verder. Heb jij aantoonbare kennis en ervaring in bepaalde onderdelen van een opleiding? Dan kun je die mogelijk overslaan. Wel zo efficiënt! Benieuwd naar jouw kortste route? Onze opleidingsadviseurs bespreken dit graag met je tijdens een geheel vrijblijvend persoonlijk adviesgesprek.
Heb je vragen?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur en via WhatsApp op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur.

Vraag de online brochure aan

Wil je nog beter worden in je werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of ben je toe aan een carrièreswitch? Bij NCOI Opleidingen vind je opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Je kunt voor elk vakgebied een online brochure aanvragen. Daarin lees je alles over onze opleidingen, studeren bij NCOI en wat dit jou kan bieden.

De grootste opleider van werkend Nederland
NCOI - wij leiden meer dan 20.000 professionals per jaar op
Ieder jaar leiden we
20.000
professionals op
NCOI - meer dan 1.250 opleidingen en trainingen
Kies uit meer dan
1.250
verschillende opleidingen en trainingen
NCOI - meer dan 2.000 bevlogen docenten
Volg les bij een van onze
2.000+
bevlogen docenten