Wat maakt jouw bedrijf uniek ten opzichte van je concurrenten? En hoe wil je jezelf verkopen aan je doelgroep? Dit zijn vragen die tijdens dit korte programma aan bod komen. Je verdiept je in de markt waarin je werkzaam bent en onderzoekt welke positionering bij het bedrijf past. Tijdens het programma werk je aan je marketingplan waarin je op basis van jouw analyses van de markt een strategie uitstippelt voor de marketing van jouw bedrijf.
Doelgroep
Je wilt meer leren over marketing en marketingstrategie. Met dit programma zet je je eerste stappen binnen dit vakgebied.
Doel en opzet MHBO Module Strategie en Marketing
Tijdens dit programma krijg je een introductie in marketing. Zo maak je kennis met de marketingmix (product, prijs, plaats, promotie, personeel) en onderzoek je hoe je je het best kunt presenteren aan potentiële klanten. Dit leidt tot de ontwikkeling van een marketingplan dat je direct kunt uitvoeren binnen je eigen organisatie.
Vooropleiding
Dit programma wordt op MHBO-niveau verzorgd. Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.
Voorbereiding en studiebelasting
Je studiebelasting is ongeveer 5-7 uur per bijeenkomst.
Klassikaal, e-learning of virtual classroom
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.
Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.
Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.